خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: پرستشی حق است که در مسیر کمال باشد

امام جمعه بیرجند: پرستشی حق است که در مسیر کمال باشد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی”نماز، هویت و جوانان” که در دانشگاه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: نماز از ضروریات دین است و به عنوان یک امر مستقل نیست بلکه شجره‌ای است که در خلقت انسان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز ده‌ها شاخصه دارد و یکی از شاخصه‌های آن حس پرستش است گفت: انسان به گونه‌ایی خلق شده است که تمایل به پرستش دارد و هیچ چیزی بهتر و مهم‌تر از پرستش خداوند متعال نیست.

وی افزود: گاهی انسان خودپرست و مغرور می‌شود و انسان‌هایی هستند که مال و مقام پرست هستند و به آن عشق می‌ورزند اما در این میان انسان‌هایی نیز هستند که به عبودیت و پرستش خداوند عشق می‌ورزد و پرستشی حق است که در مسیر کمال باشد و پرستش‌های دیگر در هر قالبی باطل است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: حقیقت عبودیت برنامه رشد برای انسان است و نتیجه نهایی عبودیت صاحب شدن کمالات است و پول، مقام، نفس و شهوت برای این انسان در جایگاهی پست قرار دارد.

قرب انسان به خدا سخن از مقیاس لایتناهی خداوند دارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قرب انسان به خدا سخن از مقیاس لایتناهی خداوند دارد گفت: قرب شرط صحت و عبودیت تنها نماز است و نماز شکوفه زیبای دین است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان یک لحظه خارج از عبودیت آفریده نشده است ادامه داد: هر عملی که قرب همراه آن باشد از ابتدای تولد تا هنگام مرگ تمام آن عبودیت است.

وی با تاکید بر اینکه خارج از عبودیت زندگی برای انسان غصبی است گفت: در همه ابعاد، برنامه و امور زندگی انسان باید عبودیت داشته باشد و انسانی که عشق حضور برای خداوند دارد همیشه منتظر زمان نماز است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قرب الهی آثار دارد و اولین اثر قرب در عبودیت برای انسانی که در برابر خدا ایستاده حس تمیز و تشخیص است گفت: انسان‌هایی که اهل قرب و عبودیت در برابر خداوند هستند در همه مسائل اشتباه نمی‌کنند و دست در دست خداوند دارند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *