خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: مکتب های غرب حرفی برای گفتن ندارند/ با بصیرت و اندیشه اسلام شناسی صحنه های پیروزی را درک خواهیم کرد

امام جمعه بیرجند: مکتب های غرب حرفی برای گفتن ندارند/ با بصیرت و اندیشه اسلام شناسی صحنه های پیروزی را درک خواهیم کرد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند اظهار کرد: تقوا زاد و توشه ای است که هیچ چیز جای آن را پر نمی کند؛ روزی خواهد آمد که دست ما از همه ی اموری که تصور می کنیم خالی خواهد شد و تنها توشه ای که همراهمان خواهد بود، همین تقوای الهی است.

وی با اشاره به اینکه هر سخنی، هر سکوتی، هر قدم و هر امضایی که میکنیم در ابتدای امر باید توجه کنیم که خداوند چه فرموده است، افزود: سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به آغوش ملت و کشور، و دهه فجر انقلاب را که منتهی به ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب شد را به همه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هر مسلمانی باید بداند که نسبت حکومت با دین چیست؟ زیرا تمام سرنوشت امور بر روی این بینش گره می خورد؛ این مسئله ای است علمی، عقلی و وحیانی، در حالی که ما آثارش را در جهت میدانی هر روز مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انسان بر خلاف باقی موجودات که در هدایت عامه قرار دارند، دارای هدایت خاصه است، و انسان موجودی است که از نظر استعداد دارای استعدادی نامتناهی است.

وی بیان داشت: انسان ها همانند معدن هستند، تا وقتی که معدن استخراج نشود فرقی بین سنگ معدنی و معمولی وجود ندارد، مشکلات و دردهای امروز انسان نیز بسیار زیاد است اما باید دانست، دوا و علاج آن ها نیز در خودش نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر انسان بخواهد انسان شود و استعدادهایش شکوفا گردد باید با جامعه خود زندگی کند، در غیر این صورت استعدادهایش باطل خواهد شد، ادامه داد: انسان ها باید استعدادهایشان را با یکدیگر تبادل کنند و لازمه این تبادل نیز جامعه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: لازمه جامعه، قانون است و لازمه قانون نیز حکومت است و هیچ مسئله ای در دین به اندازه حکومت اهمیت ندارد زیرا در سایه حکومت است که استعدادهای انسان شکوفا و رشد می کند.

وی با بیان اینکه آنچه در دنیا مشاهده می شود این است که قدرت ها بر اساس انگیزه های انحرافی، اسم ها و القاب متعدد برای انواع سوء استفاده ها تشکیل می شوند، اما حکومت انسانی حکومتی است که از جهت علم و عقل جامعه، کارساز باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: مسئله حکومت از ضروریات دین است و هیچ چیز جای آن را پر نمی کند اما باید حتما در دست انسان های صالح باشد و قانون نیز باید قانون هدایت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خدا به بنده های خود در انتخاب خیر و شر اختیار کامل را داده است، لذا سرنوشت هر انسان در دست خودش است، افزود: هر وقت مشکلاتی ایجاد شد باید به این نکته توجه کنیم که در انجام این فریضه دینی کوتاهی کرده ایم.

وی تأکید کرد: باید خوب ببینیم که سرنوشت خود را دست چه کسانی داده ایم، آیا بعد از ۴۰ سال هنوز وقت آن نرسیده که به عنوان یک مسلمان و دیدگاهی که دین نسبت به حکومت دارد و همه در قبال آن مسئول هستند، سرنوشت جامعه را در دست صالحین و در چارچوب احکام الهی قرار دهیم و زمینه رشد را فراهم کنیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خدای متعال این انقلاب را که اسلام ماست، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، در مقطعی از زمان قرار دارد که مکتب های شرق و غرب به بن بست رسیده بودند و با رسوایی هایی که در مکتب هایشان به وجود آمده بود دیگر حرفی برای گفتن نداشتند و امروز نیز ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: آن دینی که امروز حرفی برای گفتن دارد تنها اسلام است و ما با این انقلاب حرف های زیادی برای گفتن داریم اما دشمنان نیز از جهت شیطنت ها بسیار قوی هستند و از سیستم های مجهز تبلیغاتی بهره می برند.

وی اضافه کرد: دشمن فرصت فکر کردن را از جامعه می گیرد و همانطور که بارها خودش گفته همه گزینه ها را بر روی میز قرار داده است، گزینه هایی که همگی حساب شده و کارشناسی شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه از طرح های اولیه دشمن ترور شخصیت های فهیم و آگاه، انسان شناس و مکتب شناسی چون بهشتی هاست، افزود: استکبار جهانی ۱۷ هزار انسان صالح، ارزشمند و کارآمد نظام را مورد هدف ترور قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دشمن سعی می کند مغزهای متفکر را یا ترور فیزیکی و یا ترور شخصیتی کند و یا به هر نحوی از صحنه خارج گرداند تا فرصت فکر و اندیشه را از جامعه بگیرد، لذا جنگ را نیز به همین منظور بر میهن اسلامی ما تحمیل کرد تا در درجه اول اگر بتواند بر کشور سلطه پیدا کند و اگر نتوانست نیز به هدف بعدی خود که همان از بین بردن بهترین ها، اندیشمندترین ها، فهمیده ترین و کارآمدترین افراد دست پیدا کند.

وی گفت: دشمن به این نیز اکتفا نمی کند و با انواع و اقسام ایجاد اختلاف ها تحت عنوان دین ، مذهب، قوم و زبان وارد می شود و فرصت را از جامعه ای که باید محصولش تولید فکر و اندیشه باشد و این فکر را به دنیایی که به خاطر مکتب های شرقی و غربی گوش شنیدن دارند عرضه کند، میگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما باید حواسمان را در مقابل توطئه های دشمنان جمع کنیم مخصوصا با تجهیزات امروزی چون فضای مجازی که هیچ چیز سر جایش نمی ماند، ادامه داد: بخش جزئی تشکیل گروهک های تروریسی چون داعش و طالبان و … توسط استکبار جهانی تخریب شهرها و هتک حرمت هاست اما بخش عمده آن تخریب چهره اسلام و بد معرفی کردن آن به جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: ما اگر می توانستیم تنها به عنوان الگو محصول اسلام را به دنیا نشان می دادیم، امروز پیروزی های ما بیشتر از این بود البته اکنون نیز در شرایط خوبی قرار داریم.

وی تصریح کرد: دشمنان این بازی ها را برای انحراف افکار عمومی به وجود می آورند اما انسان های فهمیده و اندیشمندی در جهان وجود دارد که تحت تاثیر این پارازیت ها قرار نگرفته بلکه انقلاب ما را بر اساس اسلام شناسی و انسان شناسی بررسی می کنند.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: امروز مشاهده می کنیم که آمریکا با آن هزینه هنگفتی که در منطقه انجام داده است، از سوریه خارج می شود و این به خاطر انسان های اندیشمندی است که در دنیا و به ویژه در منطقه حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: ممکن است ما دچار سستی گردیم اما آن افرادی که دل به انقلاب بسته اند در مقابل استکبار جهانی می ایستند و این افراد به من و شما نگاه نمی کنند بلکه انقلاب ارزشمند ایران را ملاک قرار می دهند.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت در کشورهای فلسطین، بحرین، عراق و یمن شکل گرفته و به قلب کشورهای اروپایی نیز رسوخ خواهد کرد، عنوان داشت: امروز می بینیم در فرانسه افرادی مقاومت می کنند و می گویند باید در مقابل سیستم لیبرال سرمایه داری تا پای جان ایستادگی کرد و ما این تفکر را از انقلاب تهران گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صدای شکستن استخوان های تفکر لیبرال سرمایه داری به گوش می رسد و ما امروز در پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: اگر با بصیرت، فکر و اندیشه انسان شناسی و اسلام شناسی و شناخت این انقلاب شکوهمند در مقابل انواع و اقسام انحراف ها و سوء استفاده ها ایستادگی کنیم صحنه های پیروزی که در انتظار ماست را درک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *