خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: علم را باید شکار کرد/ اساتید و معلمین نهضت سواد آموزی آموزه های اخلاقی و دینی را آموزش دهند

امام جمعه بیرجند: علم را باید شکار کرد/ اساتید و معلمین نهضت سواد آموزی آموزه های اخلاقی و دینی را آموزش دهند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و دست اندرکاران نهضت سوادآموزی استان اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که انسان به گونه‌ای خلق شده که باید همه چیز را بیاموزد و در جهت انسانی باید کسب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آنچه از فرمان امام خمینی(ره) نسبت به مسئله سوادآموزی صادر شده همواره با جدیت این مسئله تعقیب شده و امروز این مسئولیت بر عهده شما (معلمان نهضت سوادآموزی) است، افزود: ابزار گاهی ممکن است خط باشد اما همان خط برای نابینا فرق می کند.

وی گفت: هنگامی که انسان زبان و معنی کلمات را نمی داند نقش آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی هویدا می شود و به مخاطبان چشم و گوش هدیه می کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز به جهت توسعه ابزار در قسمت های مختلف، آموزش و پرورش نیز به همان نسبت توسعه پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: پس از کسب ابزار می توان به کسب علم و حفظ آن دست پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: علم را باید شکار کرد، زیرا ممکن است انسان علمی را یاد بگیرد و پس از مدتی فراموش کند لذا کتابت راز ماندگاری علم است.

وی گفت: بارها مشاهده شده است که کسانی بی سواد بوده اند اما از طریق نهضت ادامه داده و به درجات بالاتر رسیده اند و این نقش بسیار بالای نهضت را می رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم واجب است و این چیزی نیست که به صورت قراردادی بر ما تحمیل شده باشد، مطرح کرد: خدمت شما، خدمت بسیار بزرگی است و لذا باید قدر آن را بدانید به آن دل ببندید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: معلم غیر از انتقال دانش، حرفه و فن، تاثیر روانی بر روی مخاطب خود دارد، لذا اساتید و معلمین نهضت سواد آموزی نباید تنها به حرفه، فن، نوشتن و خواندن اکتفا کنند بلکه باید از آموزه های اخلاقی، دینی، اجتماعی، آموزش های سیاسی صالح و صادق به مخاطبین کمک کنند.

وی ابراز داشت: در مخاطبین پذیرش وجود دارد بنابراین باید از آنچه برای زندگی آن ها مفید است بهره ببرید.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *