خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، تفکری وارداتی است/ رشد طلاق نتیجه رفتن به سمت فرهنگ غربی

امام جمعه بیرجند: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، تفکری وارداتی است/ رشد طلاق نتیجه رفتن به سمت فرهنگ غربی

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال خراسان جنوبی، اظهار کرد: ثبت احوال، هویت اشخاص محسوب می شود و مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: ثبت احوال از صد سال پیش و با تجهیزات ابتدایی آغاز شده و تاکنون از نظر تکنیک و تجربه تغییرات بسیاری داشته است.

امام جمعه بیرجند به مردم مرزنشینی که در روستاها زندگی می‌کنند و رفت و آمد برای آن‌ها سخت و هزینه‌بر است اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه مامورین ثبت احوال با حضور در روستاها مشکلات اهالی را در خانه حل کنند کار خداپسندانه ای به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آمار و ارقامی که ارائه می شود نیز چه در بحث ازدواج و طلاق و همچنین تولد و فرزندآوری به نحوی به فرهنگ خانواده ها ربط دارد لذا باید این موارد با جنبه های ایمانی تنظیم شود.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که به واقع ایمان دارند، به عنوان یک تکلیف در فرهنگ دینی، ازدواج ها را آسان گرفته و بر ملاک ارزش های فرهنگی دینی عمل می کنند و بعد از ازدواج نیز به عنوان وظیفه اخلاقی و ایمانی همدیگر را تحمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در گذشته و زمانی که فرهنگ های غربی کمتر وجود داشت به وراثت اهمیت بیشتری داده می شد و طلاق یک موضوع استثنایی به شمار می رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: طبق روایات طلاق، حلالی است که مبغوض است و نباید انجام شود، اما باید گفت هرچه افراد تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته اند، رشد طلاق بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در فرزندآوری نیز همینطور است و آن فردی که ایمان دارد، می داند که روزی دهنده خداست، ادامه داد: برخی ها آنقدر ثروت جمع کرده اند که تا ۷ نسل بعد خود را تامین می کند اما از داشتن فرزند می ترسند و این نشانه این است که این فرد ایمان ندارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ثروت جای ایمان را پر نمی کند، گفت: شعارهایی از جمله فرزند کمتر زندگی بهتر، افکار وارداتی است و لذا باید کار، تلاش و تربیت بسیاری انجام گیرد زیرا اگر فرزند خوب باشد هر چه تعداد باشد باز هم کم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: معمولا فرزندانی که در رفاه بزرگ می شوند رفاه طلب شده و بی مسئولیت هستند، اما فرزندانی که در سختی و مشکلات بزرگ شده‌اند افرادی پرتلاش و موفق هستند و هم برای خود و هم برای جامعه مفید هستند.

وی افزود: غالبا مشاهده می شود که فرزندان خانواده های زحمت کش، مشکلات کشور را حل می کنند در حالی که افراد رفاه طلب در هر پستی قرار گیرند کشور را خراب و تنها جیب خودشان را پر می کنند.

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: ایمان، ثروت، کار و تربیت هر کدام باید در جای خودش قرار گیرد زیرا هیچ کدام جای دیگری را نمی تواند پر کند.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *