خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: مستکبران کشورهای غربی؛ کارگردانان جنگ تحمیلی/ با مقاومت می‌توان مستکبران را کنار زد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: مستکبران کشورهای غربی؛ کارگردانان جنگ تحمیلی/ با مقاومت می‌توان مستکبران را کنار زد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مستکبران کشورهای غربی را کارگردانان هشت سال جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان مدعی حقوق بشر اجازه نمی‌دهند ملت‌ها حرف از آزادی بزنند و برای انسان‌ها حقی جز بردگی قائل نیستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی در آیین نکوداشت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، با اشاره به شناخت ماهیت دین به استناد روایات، اظهار داشت: در روایت است که فضیل بن یسار به امام صادق(ع) عرض کرد که آیا حبّ و بغض از نشانه‌های ایمان است؟ آن حضرت فرمود: آیا ایمان چیزی جز دوستی و دشمنی است؟

وی با بیان اینکه دین غیر از حب و بغض نیست و اصل دین نیز بر دوستی و دشمنی استوار است، بیان داشت: دین خدا بر فطرت و شیوه نظام خلقت استوار و حب و بغض جزو مسائل فطری هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه اساس دین از جهت علمی بر حب استوار است، اضافه کرد: دشمنان مدعی حقوق بشر اجازه نمی‌دهند ملت‌ها حرف از آزادی بزنند و برای انسان‌ها حقی جز بردگی قائل نیستند.

درندگی دشمنان مدعی حقوق بشر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در جامعه غرب ۹۹ درصد ثروت در دست یک درصد جمعیت و یک درصد ثروت در دست ۹۹ درصد جمعیت است، بیان داشت: دشمنان مدعی حقوق بشر قوانین مصوب را رعایت نکرده و با توان درندگی نمی‌خواهند هیچ جامعه‌ای آزاد و مستقل باشد.

وی مستکبران کشورهای غربی را کارگردانان هشت سال جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تبیین کرد: رزمندگان اسلام داوطلبانه به جبهه‌ها رفته و به دنیا ثابت کردند که با مقاومت می‌توان مستکبران را کنار زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی فعالان هلال احمر را دوستان بی‌نام و نشان همه انسان‌ها دانست و گفت: کارکنان جمعیت هلال احمر نجاتگر انسان‌ها از حوادث طبیعی و غیرطبیعی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی دوستی را اساس دین دانست و اعلام کرد: در دین خدا که اصل و اساس حب و دوستی است دشمنی جایی است که نظام حب و دوستی را در هم شکسته و انسان‌ها را تباه می‌کنند.

میدان دین میدان عمل است/ لزوم شناساندن دین به مردم

وی تبیین کرد: میدان دین میدان عمل است و بهتر از هر عمل خیری باز کردن گره مردم و خوشحال کردن دل مؤمنان و نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به تعاریف متعدد از دین و دخیل کردن سلایق شخصی در این مهم، اظهار داشت: در طول تاریخ با بدی‌های متعدد پیاده کردن دین را دشوار کردند و هر کسی  بر اساس دانش و سلیقه خود تعبیری از دین می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسانی که دین و ایمان دارد بهترین دوست نوع انسان است، اضافه کرد: خداوند نیکی کردن به کسانی که دین و ایمان ندارند اما نسبت به مسلمانان توطئه و تهاجم ندارند را نهی نکرده و باید عدالت را نسبت به آن‌ها اجرا کنیم.

وی اعلام کرد: برخی در پیاده کردن دین از دین داعش می‌سازند و با بی‌عدالتی، حق‌کشی و بی‌انصافی اجازه نمی‌دهند کسی واقعیت دین را بشناسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *