خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ ارزش علوم و حیات را تعیین می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ ارزش علوم و حیات را تعیین می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام علوم دارای ارزش بوده و برای رفع نیاز بشر لازم هستند اما تنها فرهنگ به حیات و علوم ارزش می دهد.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین عبادی صبح شنبه در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند ضمن گرامیداشت هفته وحدت و بسیج اظهار داشت: مهمترین موضوعی که دانشگاه فرهنگیان را از بقیه دانشگاه ها متمایز می کند فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: هرموضوع و علمی در جایگاه خود ارزش دارد اما فرهنگ با بقیه موارد قابل قیاس نیست چرا که فرهنگ انسان را می سازد و او را به سمت کمال مطلق سوق می دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه فرهنگ به تمام علوم ارزش می دهد، افزود: کسب تمام علوم همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و بقیه علوم لازم و ارزشمند است اما نوع نیاز به علوم و این که برای چه باشد مهم است.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است و باید دانش را در جهت رفع نیازها استفاده کند، عنوان کرد: برخی از علوم همچون پزشکی و کشاورزی ارزش حیاتی دارند اما هیچ علمی برای ارزش گذاشتن به حیات پاسخی ندارد و تنها دین و فرهنگ ارزش حیات را تعیین می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: دنیا امروز برای حیات و زندگی ارزش قائل نیست همان طور که کشور های غربی و استکبار انسان ها را به قتل می رساند و سازمان جهانی نیز تماشاگر است چراکه فرهنگ غرب به دنبال لیبرال و تنهایی است و هر جا صحبت باشد فقط در جهت حفظ منافع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر فرهنگ صحیح انسانی و الهی تعیین کننده نرخ و ارزش حیات باشد این نرخ آنقدر بالا است که قابل سنجش با هیچ چیز نیست و تمام هستی و کائنات در خدمت به همین بشر آفریده شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: مهم ترین سرمایه هر کشور نیرو و استعداد انسانی است و همه دنیا  هم به این موضوع اعتراف دارند اما هر کشور متناسب با هدف خود نیرو انسانی را پرورش می دهد و او را به کار می گیرد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با بقیه دانشگاه ها فرق می کند چرا که باید به دنبال تربیت معلم دلسوز و دردمند جامعه باشد و اگر چه کمیت بایدتامین شود اما مهم کیفیت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *