خانه / متن بیانات / اخلاق و معرفت / مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست با اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی استان

مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست با اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی استان

متن بیانات حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست با اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی استان مورخ۱۳۹۶/۰۹/۰۶

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل قوا رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

خیلی خوش آمدید. چه صبح خوبی نصیب بنده شد که تجدید عهدی شد با گذشته های که می‌توانم ادعا کنم بهترین ایام عمرم، ایامی بود که در خدمت برادران ارتشی خودم افتخار گردگیری پوتین‌ این‌ها را داشتم. و آنچه که خود از نزدیک ۲۰ سال تجربه داشتم از تعهد این‌ها، نظم این‌ها، از آداب این‌ها، از تاثیرگذای این‌ها در جامعه که اکثریتی از جوانان جامعه ما با تعلیماتی که در مدت آموزش از این عزیزان می گیرند برای کل زندگی آنان موثر است. نیروهای که از صداقت برخوردارند. از روز اولی که بیت با امام راحل کردند و اکنون که قریب ۴۰ سال از آن می گذرد با کمال ثبات اراده و قدم مشکلات سختی را پشت سر گذاشتند و آمادگی برای مقابله با هر مشکلی دارند. خیلی ارزشمند است.

که البته و صد البته آن طرحی که، آن تعبیه‌ی که در نظرمبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی تحقق یافت و علمای عزیز و گرانقدر برادران خود را تنها نگذاشتند و در جهت رشد و ارتقای هر چه بیشتر همانی که اشاره فرمودید، آن فرهنگ. همانی که اشاره فرمودید آقا در این جبهه به عنوان یک فرمانده ارزش‌های فرهنگی که از فرزندانشان، از خانواده هاشان، از نیروهای مسلح دغدغه دارند.

این تعبیه حضورعلمای وارسته تحت عنوان عقیدتی سیاسی‌های نیروهای مسلح و یا دفترهای نمایندگی بسیار کارآمد بوده و تلفیق این دو قضیه که بازوی قدرت نظامی و فرهنگی در مقابل این دنیای وحشی کارساز بوده و کارساز است. عصبانیت دشمن‌های اسلام از همین جهت است.

الحمدالله مسیر نیروهای نظامی ما، مسیر ارتش جمهوری اسلامی ما برهمان تعبیر که امام علی علیه السلام فرمود« حملوا بصائرهم علي اسيافهم »۱. این‌ها کاملاً حواسشان جمع است که به عنوان یک عنصر نظامی در یک جنگ فیزیکی خلاصه نمی‌شوند. بلکه هدفمند است. هدف‌های متعالی فلسفی، عرفانی و با آرمانهای انبیاء سرشته است. و هدف از پایمردی‌ها برای هدیه دادن فرهنگ اسلام به جهان انسانیت است که به وسیله این عزیزان پایمردی صورت می گیرد.

بنده هم آن دوران افتخارم بوده و هم این دوران از زیارت شماها، از تجدید عهد با شما‌ها هر لحظه ای که از دور یا نزدیک شماها را می بینم برای بنده اکنون هم این افتخار است. خیلی خوش آمدید. صبح خیلی خوب و مبارکی بود که به زیارت شماها توفیق پیدا کردم.

برای شادی روح امام امت و شهدای راه دین و طول عمر و عزت رهبر معظم انقلاب و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، اجماعاً صلوات.

۱-نهج البلاغه، صبحي صالح، خطبه ۱۵۰٫

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *