خانه / متن بیانات / سبک زندگی / مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بازدید از مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند

مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بازدید از مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند

متن بیانات حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بازدید از مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۰

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏

الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ  عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى آلِهِ آلِ اللَّهِ .

 

خیلی استفاده کردم. البته کاملاً این آگاهی در میان مردم ما است، توفیقاتی که این مرکز دارد. اما آنچه انسان از نزدیک ببیند و از نزدیک بشنود، فرق می کند. قبل از هر چیز به شما خدمتگزاران به این طبقه از جامعه و آنهایی که به هر نحوی از دور و نزدیک همکاری و خدمت می‌کنند، عرض می کنم شما در خدمت به بهترین خلق خدا هستید.

امروز جامعه ما در شرایط آخرزمانی قرار گرفته، که در اخبار و روایات به آن تصریح شده. که زمانی می آید و بیماری فراگیری که دنیا را پُر کرده، اصولاً کمرنگ شدن صداقت در میان بشر امروز دنیا است. در روایت داریم که زمانی می‌آید « إِذَا سَمِعْتَ بِاسْمِ رَجُلٍ خَیْرٌ مِنْ أَنْ تَلْقَاهُ فَإِذَا لَقِیتَهُ خَیْرٌ مِنْ أَنْ تُجَرِّبَهُ وَ لَوْ جَرَّبْتَهُ أَظْهَرَ لَکَ أَحْوَالًا دِینُهُمْ دَرَاهِمُهُمْ وَ هِمَّتُهُمْ بُطُونُهُمْ»۱، همین که در دنیا مشاهده می کنید که حتی شهره های به خوبی هم اگر اسمشان را بشنوی بهتر است که از نزدیک ببینی، از نزدیک ببینی بهتر است که تجربه شان کنی. تجربه‌شان کنی، می بینی که اصلاً عوضی هستند . تمام آنچه به آن پایبند هستند، پول است. بیشتر همت آنان روی مسائل لذت و خورد و خوراک است. این بیماری است که دنیای آخر زمان را گرفته، عدم صداقت. در اخبار و روایات این را تبیین کردند.

 

طبقه ای که در این جامعه بزرگ جهانی، صداقت دارند همین طبقه ی هستند که شما خدمتگزارشان هستید. باطن و ظاهرشان یکی است. دُز و کلک یاد ندارد. ریا ندارد، هر چه هست همین است. به ظاهر یک کسانی ممکن است تصور کنند این‌ها مریض احوال هستند ما سالم هستیم. قضیه عکس است، ما مریضیم، این‌ها طبقه سالم جامعه هستند.

به همین دلیل کسانی که به هر نحوی، چه عزیزانی که شب و روز به آنان خدمت می کنند، و چه کسانی که دست و بازوشان را از دور می گیرند، چه مسئولان  وچه مردم. به دلیلی که به بهترین طبقه خلق خدا خدمت می کنید شما هم از این بهتری و امتیاز برخوردارید. این را به شما تبریک می گویم.

فطرت و طبیعت که مظهر جباریت خداست. اصل مفاد جبار یعنی آن که جبران می کند. اینکه به بعضی از ستمگران جبار گفته می شود به این دلیل ادبی است که آن ها از خود دچار کمبود هستند و کمبودهای خود را با استبداد و تحمیل بر دیگران جبران می کنند. اما اصل معنی جبار و جبر که یکی از نام های مقدس خداست، این است که خداوند جبار است. یعنی آن نقطه ضعیف را خدا در طبیعت طوری قرار داده که جبران می شود. وقتی در بدن زخمی ایجاد می شود، وقتی استخوانی می شکند، به صورت طبیعی بدن ساخت و ساز، حرارت و خون لازم را بیشتر به آنجا انتقال می دهد تا آن ترمیم شود.

مهری که از پدر و مادر نسبت به فرزند، خدا به صورت فطری ایجاد می کند به دلیلی که او نیاز دارد. چون کودک نیاز دارد، چه در انسان و چه در حیوان، خداوند جبران می کند یعنی ضعف او را جبران می کند به علاق و عشق و محبتی که به پدر و مادر منتقل می کند. از امام علی علیه السلام روایت دارد که سوال شد شما کدام فرزندتان را بیشتر دوست دارید. خیلی بیان زیباست به این اشاره فرمود: کوچک آنها تا بزرگ شود، مریض آنها تا بزرگ شود، مسافر آنها تا برگردد. این طبیعی آن توجه به جبران ضعف است. همچین چیزی در جامعه هم است.

اینکه گرایش شما، عشق شما در تمام مشاغل و کسب و کار افتاده، به این نکته زندگی خود را توجه دادید. خدا به شما قوت دهد، خیلی کار مهمی است. این مظهر جباریت خداست. چرا مادر را مقدس ترین می دانیم، بعد از خدا. به دلیل اینکه خدا دل او را مظهر جبر خودش قرار داده. یک چنین چیزی خدا به شما داده، شما مقدس هستید. ما هم که امشب آمدیم، تبرک می‌جوییم به این محل و عزیزان و شما که خدمتگزاران هستید. خداوند به ما توفیق دهد که سهیم و شریک شویم، در این کار بسیار ارزشمند. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

 

۱- بحار الأنوار ‏۷۱: ۱۶۶٫

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *