خانه / نمازجمعه / متن خطبه ها / مشروح بیانات/ حجت الاسلام و المسلمین عبادي نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند

مشروح بیانات/ حجت الاسلام و المسلمین عبادي نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند

متن بیانات حجت الاسلام و المسلمین عبادي نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه شهرستان بیرجند در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند مورخ ۱۳۹۶/۱۷/۰۹

 

خطبه اول‏

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم

الحمد لله الأول قبل الإنشاء والاِحيأ والاخر بعد فنأ الاَشيأ العليم الذي لاينسى من ذكره ولا ينقص من شكره ولايخيب من دعاه ولايقطع رجأَ من رجاه. الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ. أوصیکُم عِبادَاللهِ وَ نَفسِي ِبتَقوَی اللهِ.

خودم و شما عزیزان را به تقوی الهی توصیه می‌کنم. سالهای متمادی است که ایران و مخصوصاً شرق کشور دچار کم بارانی است. باران روزی نیست، اما نشان رحمت است. توصیه به نماز استسقاء (نماز باران) می شود، و این به جای خودش باید باشد. اما آنچه در رساله‌ها از علت فرو خشکیدن قنوات و چاه‌ها و بندآمدن چشمه آسمان ذکر شده، گناه است.

نقض در مکیال و المیزان، کم فروشی‌ها، معصیت‌ها و رباها. قطعاً برنامه نماز به این معنی است، که بشر گناه را رها کند، و به خدا باز گردد. یعنی همان تقوا. « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ»۱٫ درهای آسمان، ابواب آسمان باز می شود. اما صرفاً مراسم دعا و نماز کارگشا نیست. و این هم که در هر شکلی بنده خدا گوش مالی می شود، این لطف خداست. « أَخَذْنَا أَهْلَهَا بِالْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ»۲. دیگر فرق نمی کند، چه زلزله غرب کشور، چه خشکسالی شرق کشور. این‌ها بخاطر این است که یک  تلنگر باشد.  بنابراین شرط اولیه نماز استسقاء از خواب غفلت بیدار شدن و با خدا عهد بستن و بعد سر به سجده گذاشتن است. و گرنه یک حرکت فیزیکی تنها هرگز کافی نیست. « اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ»۳.

اما روز دانشجو خیلی زیباست، که فرزندان شما پیامشان را، در آنچه که این دانشجو عزیز بیان فرمود به گوش شما و به گوش مسئولین رساندند. خیلی زیبا بود. و درود بر آن دانشجویان هدفمندی که از آن تاریخی که خونشان در استکبارستیزی نقش سنگ‌فرش دانشگاه شد، و امروز که بعد از ده‌ها سال پیامشان را به گوش ما و مسئولان رساند، دقیقاً« إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ»۴. « يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا بِالقَولِ الثّابِتِ فِي الحَياةِ الدُّنيا وَفِي الآخِرَةِ»۵.

اما آنچه که باید تبریک بجوییم این ایام سعید را، به میلا مقدس عقل کل، و هادی سبل و خاتم الرسل و سلاله پاک آن حضرت، امام به حق ناطق، جعفر بن محمد صادق علیه السلام.  هر کسی در هر جا و هر زمانی بخواهد این حقیقت را بفهمد، قبل از هر چیزی باید برای درک حقیقت، انسان تخلیه شود ازهواهای نفسانی. انکار حق و روی آوردن به باطل، اینطور نیست که از جهل بسیط و ابتدایی باشد. جاهل ابتدایی اگر نمی داند، می تواند بداند. اما این نفهمی‌ها و راه‌های باطل منشاء اش، انکار است نه نفهمیدن. خوب می فهمد، اما انکار می کنند یا می‌توانند بفهمند، اما حاضر نیستند بفهمند. « وَ جَحَدُوا بِهَا وَ اسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ»۶.

اینها تکذیب می کنند، انکار می کنند. چه در طول تاریخ، چه در مقام مقابله با رسول الله، چه در مخالفت با امام صادق و ائمه اطهار علیه السلام و چه امروز در صحنه هایی که است. اینها قابل فهم نیست؛ هست. انکار می کند، در حالی که در باطن دل به این حق یقین دارند. آیا واقعا میان ابوجهل و پیامبر(ص) نمی شود، فرق گذاشت. میان یزید و امام حسین علیه السلام نمی شود، فرق گذاشت. میان امام راحل و کارترنمی شود، فرق گذاشت. بین رهبرانقلاب و صدام و یا ترامپ اینقدر مشکل است نمی شود، فرق گذاشت. یا نه، مسئله، مسئله دیگری است. یک بیماری است. وَ جَحَدُوا بِهَا وَ اسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ؛ اصل بیماری چیست « ظُلْماً وَ عُلُوًّا».

دنبال چپاول حق دیگران هستند، این‌ها بهانه است. دنبال علو و بالاتر از حق و قانون برای خود، برای فرزندان خود، برای قبیله خود، فرقی نمی کند. بقیه اش بهانه است. بیماری ظلم. ظالم صفت است. دنبال فلان حزب می رود، حزب را بهانه می کند. دنبال فلام مسلک می‌رود آن را بهانه می کند. «قد تَبَیّن الرّشدُ مِن الغىِّ»۷. خدا می فرماید که تشخیص بین حق و باطل بسیار ساده است. این بیماری را در خود علاج کنید. تمام بدبختی‌های ما  از ظلم و علو است « وَ اسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا».

و در بعثت و شناخت رسول اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم و همه پیغمبران زمان خودشان وهمه اوصیا و ائمه اطهار علیه السلام تمام مسئله همین است. البته این یک بحثی است. خیلی زیبا و شیرین برای اهلش. پژوهش‌های قرآنی است. اما من فقط اشاره می کنم. نفس نفیس رسول الله (ص) در مقابل منکرین، از سویی با آنان صحبت می کند و آنان را دعوت می کند. از سویی آنان را از جهت انکار مجرم و گناهکار مشخص می‌کند. از سویی هم با خود آنان حرف می زند. و این زبان وحی است که وقتی با آنها حرف می‌زند، صریح می گوید شما این پیغمبر را می شناسید. که اینها خودش دو بخش است، در بخش آیاتی که این رشته را تعقیب می کند. و در بخش آیاتی که نقل از کتب اهل کتاب می کند. به هر دو بخش اشاره می کنم اهل تحقیق مسلم بهره‌مند هستند و بهره‌ها می‌گیرند. « الَّذينَ يَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ»۸ این‌ها که اسلام آوردند، به پیغمبر گرویدند، دنبال که افتادند« الَّذي يَجِدونَهُ مَكتوبًا عِندَهُم فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ »۸ این پیغمبر به وسیله پیغمبران قبل معرفی شده. نام او در تورات و انجیل آمده. این را در مقابل کسانی قرآن مطرح می کند که مخاطبانی هستند که پیغمبر آنان را به اسلام دعوت می کند و بعد خط و نشان می کشد. و جالب اینجاست چه در آن زمان و چه در طول تاریخ که کتابهای در این باره نوشته شده، اهل کتاب نتوانستند این مطلب را انکار کنند.

بخش عظیمی از کتب را تحریف کردند اما این را انکار نکردند. « يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ»۹ این کار را کردند. اما این قول قرآن و ادعای رسول الله (ص) را انکار نکردند. حتی کسانی بودند از اهل کتاب و مطلع به کتابهای قبل، که این‌ها در همان گرما گرم مسئله حق و باطل، پرده‌برداری می کردند. بخشی از آیات کتب قبل را می خواندند و برای مردم باز می کردند. بعد یک عده از منکرین حق آنان را به اصطلاح توجیه می کردند که این کارها را نکنید، آنچه را که از اخبار نسبت به پیغمبر آخر زمان شده برای مردم بیان نکنید. که این‌ها بر ما حجت می شود، و ما در نزد خدا جوابگو نیستیم.

همچنان که در تعبیراتی از قرآن کریم نسبت به تعقیب همین موضوع، و اینکه اهل کتاب در حجاز پیش از بعثت رسول خدا(ص) وقتی با کفار روبه رو می‌شدند « يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا…»۱۰ این‌ها منتظر بعثت پیغمبر آخرزمان بودند، و وقتی با کفار رو برو می شدند به آن‌ها اینطور وعده می دادند؛ که به زودی پیغمبر آخرزمان ظاهر می شود و ما فاتح می شویم و شما شکست می خورید.  دنباله آیه « فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ…» اما وقتی همان پیغمبری که می‌گفتند و می‌شناختند و ظاهر هم شد، خود این‌ها به او کافر شدند. نمی شناختند؟ قرآن تو چشم خود آن‌ها می‌فرماید « فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ…»، حالا چگونه شناختید. باز در آیه‌ای دیگر شناخت را دقت کنید« الَّذینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ…»؛ کسانی که به آنان کتاب دادیم یا مسیحی هستند، یا یهودی هستند یاغیره… « الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْكِتَابَ یَعْرِفُونَهُ كَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ»۱۱ این را قرآن تو چشمشان می‌گوید. و آن‌ها نتوانستند انکار کنند. یعنی شناخت هم، شناخت سرسری نبوده است. آنچنان پیغمبر اکرم(ص) را می‌شناختند، که فرزندانشان را می‌شناسند. خوب این یک بخش از آیات است. بخش دیگری از آیاتی است که در چشم و مقابل آنان، ضمنی که آنان را دعوت می‌کند و آنان را متهم می‌کند که شما تعمداً دارید انکار می‌کنید، نام مقدس پیغمبر(ص) را در اسناد آنان، به آنها آدرس می‌دهد. « وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ»۱۲ عیسی مسیح به بنی اسرائیل می آید و به آنان پیامبریش را اعلام می‌کند و می گوید تورات(حضرت موسی علیه السلام) را كه پيش از من بوده تصديق مى ‏كنم و به فرستاده‏ اى كه پس از من مى ‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم.

خوب این پیداست اگر این خط و نشان‌ها کمترین ضعف داشت، بزرگترین سلاح بود که به دست دشمن داده شده. اما نه تنها آنها انکار نکردند، حتی من موردی را در شرح کتب تفسیر تورات از محققین دیدم که تعبیر دارند که این آیه از تورات اشاره است به  پیغمبری که در زمان عبدالله سلام مبعوث  شده که مراد او حضرت محمد بن عبدالله (ص) است. که این هم بحث جداگانه ای است و طبعاً کسانی که دنبالش بروند اسناد و مدارک مختلفی در این جهت است. و دقیقاً نسبت به ائمه معصومین علیه السلام هم همین است. حتی در خود تورات دارد که هم به ترجمه ای که روی کلمه «مَعَد مَعَد»، که در زبان عربی همان محمد یا احمد(ص) است. و اینکه خدای متعال ابراهیم(ع) را به برکتی که فرزندش اسماعیل(ع) شده، خداوند بشارت می‌دهد. و به ظهور پیامبر با این نام و دوازه سرور که از او تولید خواهد شد به عنوان رهبر و امامت. همچنان که اسناد و مدارک گویای انجیل با همه تحریف هایی که کردند، اما خدا حجتش را تمام کرده است. و مخصوصاً در انجیل خارج از این چهار انجیلی رایجی که در این‌ها هم است، در انجیل برنابا که مرحوم بزرگوار و محقق سردار کابلی زحمت‌ها روی متن انجیلی برنابا کشید و آن را از انزوا بیرون آورد، در آنجا هم به صورت متعدد از نام مقدس «پارقلیطا» که به زبان سریانی همان احمد و محمد (ص) ترجمه می شود. تا برسید به اسناد کتب عتیق و تصریحاتی که مخصوصاً به پیغمبر آخرزمان و نسبت به مجموعه پنج تن آل عبا(ع) پارقلیطا (محمد) ایلیا (علی) طیطه(فاطمه) شبر(حسن) شَپبیر(حسین). اینها اسنادش در کتب عتیقی است، که اکنون هم اسنادش موجود است.

 

خطبه دوم

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم

الحمد لله الأول قبل الإنشاء والاِحيأ والاخر بعد فنأ الاَشيأ العليم الذي لاينسى من ذكره ولا ينقص من شكره ولايخيب من دعاه ولايقطع رجأَ من رجاه. الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ علي اشرف الانبياء و المرسلين ِ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفِي. اللهم صل علی محمد وعلی و فاطمه الزهرا و علی الحسن و الحسین وعلی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الحجه بن الحسن صلوات الله علیهم اجمعین. اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ. أوصیکُم عِبادَاللهِ وَ نَفسِي ِبتَقوَی اللهِ.

خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می کنم.« فَإِنَّ خَيرَ الزّادِ التَّقوىٰ»۱۳ هیچ چیز به درد ما نخواهد خورد. و هیچ چیز وهیچ کس همراه ما نخواهد ماند مگر آن کسی که تقوا دارد. که بهترین رفیق خواهد بود. « اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا».

آیا می شود که ما فرمایش خدا را بپذیریم.« لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ»۱۴ گویی خدا که ما را می شناخته که آدم‌های بدباوری هستیم و حرف خدا را قبول نداریم. فرمایش را با حرف تاکید آورده است. لام «لَتَجِدَنَّ» تاکید است. نون هم که در آخر همین کلمه آمده، علامت تاکید است. بعد از آن به جای کلمه «شدید» به معنای سخت است، واژه «أَشَدَّ» یعنی بسیار سخت را آورده است. خدا بیان فرموده « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ». توجه توجه توجه. که سخترین و بدترین دشمن شما یهود است. همین جای توجه است در دنیا چقدر اقوام هستندو چقدر اهل عقاید هستند. چقدر جنایتکاران جنگی بین المللی هستند و بودند. اما در عین حال خداوند که خالق این عالم است انگشت گذاشته روی یهود، آن هم با این تعبیر و تاکید. حواسمان هست یا نه.

« لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا» این « للذین آمنوا» که می تواند مصداق بارزش مومنان به پیغمبر آخرزمان باشد، می تواند به معنی عام هم باشد. یعنی از وقتی یهود به وجود آمده (زمان حضرت موسی علیه السلام) در مقابل اهل ایمان بودند. جریانان سامری در مقابل حضرت موسی علیه السلام را که ایجاد کرد. مواضع قاورن در مقابل موسی علیه السلام را که ایجاد کرد. و همانطور تحریفاتی که در مقابل تورات ایجاد شد و دسته بندی‌های که به وجود آمد به وسیله که انجام شد.

درباره بعثت باقی پیغمبران که بنی اسرائیل دارد، که این‌ها ۷۰ پیامبر را شهید کردند و بعد رفتند در بازار اقتصادی خودشان مشغول معامله شدند، اصلاً انگار نه انگار که یک کبوتری اینها کشتند. در زمان حضرت عیسی علیه السلام آنان که در مقابل حضرت ایستادند به جزء اینان بودند. همچنان که توطئه های عظیم؛ با اینکه اشاره کردم این‌ها منتظران ظهور پیغمبر آخرزمان بودند، اما وقتی که بحث مسائل اقتصادی شد، همه چیز را زیرپا گذاشتند.

بدترین خیانت‌ها را به اسلام و مسلمین کردند. این آیه قرآن را چه در وقتی که نازل شده و چه امروز؛ اینکه می گویند قرآن کهنه نمی شود، معجزه است. شما اکنون این آیه را بخوانید، چه مسلمان و اگر کسی  اهلیت فهم به این آیه داشته باشد، آن را می فهمد. چه صدر اسلام. اصلاً تغییر نکرده است. این روایت هم معجزه همین است. در روایت دارد که از امام معصوم پرسیدند: اگر قومی پدرانشان و اجدادشان بد باشد، آیا می شود فرزندانشان را ملامت کرد؟ فرمودند: نخیر. گفتند پس چطور شده که یهودی ها بد کردند، اما قرآن مجید آنان را ملامت می‌کند. در حالی که آنهایی که بد کردند و آن همه بلا و بهانه سر حضرت موسی علیه السلام درآوردند چه ربطی دارد به اولاد آنان. پاسخ این است که خداوند متعال می دانسته فرزندان آنان در روش و منش، اعمال و رفتار دقیقاً نسخه اجداد خود را تعقیب خواهند کرد. این معجزه است.

ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال، که باز از ۱۴۰۰ قبل تا زمان حضرت موسی علیه السلام که ۵ هزار سال  فاصله است، می بینید که یهود همین است. این معجزه است. و حال  آنکه کسانی  جنایتکار جنگی  بودند، بدترین کارها را کردند. اما در نسل های بعد تغییر کردند. شما هر وقت می‌خواهید مثال بیاورید در تاریخ به مغول تمثیل می کنید. یک قوم وحشی و جاهل. و جنایاتی که در ایران و عراق انجام دادند. اما فرزندان آنان بعداً کاملاً فاصله گرفتند از آنها. مسلمان شدند. مسجد گوهرشاد کنار مرقد مطهر امام رضا علیه السلام را گوهرشاد آقا نوه مغول ساخته، خیراتی بهتر از این. مسجد بابری هند که انگلیسی ها در آن فتیله فتنه را چاق کرده بودند بین مسلمانان و هندوها، آن را مغول ساخته. ببین، پدران و گذشتگان و اجداد آن بودند یک مرتبه عوض می شوند.

حجاج بن یوسف ثقفی یک جنایتکار به تمام معنا است. او نمی‌شد روزی بیدار شود و عده ای مظلوم را نکشد. اما در عین حال  یکی از نوادگان او، به نام ابن حجاج در تاریخ است. و مرد شاعر و ادیبی است. که معاصر با سید رضی بوده، یک شاعر محب اهل بیت علیه السلام است. ممکن پدران و گذشتگان و اجداد انی باشند، فرزندان و آینده‌ها ۱۸۰ درجه با آنان تغییر کنند. اما یهودی ها اینطور نیستند. این‌ها طایفه نژادپرست، خودپرست، پول پرست، ظالم، مظلوم کش در طول تاریخ بودند و هستند. مشکلاتشان در یک جهت نیست، که فقط بگویم در جهت نظامی. در جهت اقتصادی هم است. در جهت فرهنگی، در جهت اجتماعی هم است.

رد پای کثیف این‌ها در همه جا وجود دارد. همان مسائلی که شما نتوانید به سادگی به آنها ربط دهید، اگر بشکافید مربوط به این‌ها است. در جنگ های بین المللی. در ظهور کمونیست، و این همه آسیبی که به جهان وارد شد و میلیونها انسانی که کشته شدند و نسبت به کشورهای اسلامی این کار شد. کمونیست کار بچه یهودی است. یا تفکرات اصالت لذت، که امروز آثار شوم آن با نام یک انحراف بزرگ فرهنگی دنیا را گرفته و در جامعه خود ما چقدر مفاسد ایجاد کرده و چقدر ارزش ها را از بین برده، نتیجه کار یک بچه یهودی است، فروید.

در تحریف کتاب‌های الهی، دست یهود در کار است. انجیل عیسی علیه السلام یک کتاب بوده است. اما امروز بیش از صد انجیل وجود دارد. قرآن کریم را خدا تضمین کرده که آنان نتوانستند. اما در باب اخبار و احادیث، انواع و اقسام ورود آنان در جهت انحرافی اینقدر وسیع است که محدثین، و بزرگان و اهل حدیث و خبر بابی را به عنوان رجال و درایه باز کردند، که جدا کردن اسرائلیات از احادیث درست. در تاریخ انبیاء همینطور است. بدترین نسبت‌ها را به پیغمبران دادند. و آنچه که اسرائیل و انگلیس خبیث، اسرائیل را در فلسطین جا داد. اگر شما دروغی بزرگتر از این بیاورید، من به شما جایزه می دهم، تحت این عنوان «سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین». تاریخ را نگاه کنید از اولی که دنیا، دنیا بوده آیا فلسطین را کسی بدون جمعیت بخاطر می‌آورد، دروغ از این بزرگتر. این‌ها حیا ندارند. ۷۰ سال است، فلسطین را اشغال کرده و فقط می‌کشند.

چند روز قبل دیدید که فرمانده نظامی سابق اسرائیل گفت من این افتخار را دارم که در دنیا از همه بیشتر عرب کشتم. بچه‌های کوچک در زندانشان هستند. زن‌ها در زندانشان هستند.  نفوذ اسرائیل در امریکا و اروپا و کشورهای اسلامی همچون سعودی ها و غیرو، این‌ها دارد همه دنیا را به زندان تبدیل کرده بر مردم جهان. هر فتنه ای که بخوابد، یک فتنه جدید. داعش را آوردند ومصدومانشان را در تلاویو مداوا می کردند. رزمندگان اسلام که درود بر آنها باد این فتنه را خواباندند. بلافاصله فتنه جدید را ترامپ صورت داد.

آنچه را که به پیش می‌رویم طرح نهایی برانداختن آنان است که در روایات آمده اما مردم همواره رنج کشیدند و می‌کشند. یک فتنه جدید ایجاد کرده که امروز نه تنها در ایران، کشورهای مختلف مسلمان و غیر مسلمان نسبت به این بی حسابی یهود و صهیونیست و اسرائیل اعتراض دارد که شما هم مسلم با فریاد بلند در راهپیمایی بعد از نماز هشدارش را خواهید داد. امیدواریم همانطور که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده می شد، می‌رود تا اینکه طومار کثیف آنان برافتد و بشر از این‌ها راحت شود.

۱- سوره اعراف، آیه ۹۶٫

‌۲- سوره اعراف، آیه ۹۴٫

۳- سوره آل عمران، آیه ۱۰۲٫

۴- سوره فصلت، آیه ۳۰٫

۵- سوره ابراهیم، آیه ۲۷٫

۶- سوره نمل، آیه ۱۴٫

۷- سوره بقره، آیه ۲۵۶٫

۸- سوره اعراف، آیه ۱۵۷٫

۹- سوره نساء، آیه ۴۶٫

۱۰- سوره بقره، آیه ۸۹٫

۱۱- سوره بقره، آیه ۱۴۶٫

۱۲- سوره صف، آیه ۶٫

۱۳- سوره بقره، آیه ۱۹۷٫

۱۴- سوره مائده، آیه ۸۲٫

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *