خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برخی در داخل کشور «غرب» را بر ملت ایران ترجیح می دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برخی در داخل کشور «غرب» را بر ملت ایران ترجیح می دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متأسفانه در میان خود ما کسانی به نحوی وابسته به غرب هستند و آنها را بر ملت ترجیح می‌دهند، گفت: وظیفه ما در مقابل ظالمان و دشمنان این است که سکوت نکنیم و موضع گیری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۸ آبان) در اجتماع عزاداران رضوی در آستان مقدس امامزادگان باقریه(علیه السلام) بیرجند با قدردانی از کمک های خیرخواهانه مردم استان در بازسازی عتبات عالیات، کمک به ضعفا، ساخت زائرسراها و کمک به زلزله زدگان غرب کرمانشاه، اظهار داشت: مردم استان با تمام مشکلاتی که دارند این امور خیر را فراموش نکردند.

وی با طرح این سوال که آیا کسانی که به دنبال ظلم و باطل می روند تشخیص نمی دهند یا اینکه از نظر فکری و استعدادهای شخصی دچار شبهه می شوند، گفت: خداوند این عذر و بهانه را از ما گرفته است و براساس آیه ۲۵۶ سوره بقره خداوند می فرماید« راه درست از راه انحرافی، روشن شده است».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند انسان را به گونه ای آفریده که می تواند حق را از باطل تشخیص دهد و در قرآن خداوند می فرماید« ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به انسان نشان دادیم»، افزود: اگر حق از باطل قابل تمیز نبود خدا برای انسان تکلیف نمی کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان کرد: در هر مورد که یا حق شناخته شده است و یا قابل شناسایی است باز پای روی حق گذاشته می شود بنابراین روزی خواهد آمد که سوال شود چرا در برابر حق سکوت و یا موضع دیگری را گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید شکر گذار باشیم که زمینه تحریک نفس خودپرست و بت پرست برایمان پیش نیامده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در صحنه میدانی این دنیا امروز وحشی گری هایی به اسم دیانت و سیاست؛ ظلم های فراوانی بسیاری می شود و مردم میانمار قتل عام می کنند آیا حق و باطل مشتبه شده است، گفت: سابقه تاریخی استعمارگران نیز نشان می دهد که جنایات بسیاری کردند و ۷۰ سال کشور اسلامی فلسطین را تصرف دارند.

به گفته وی وظیفه ما در برابر ظالمان و دشمنان این است که سکوت نکنیم و موضع گیری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متأسفانه در میان خود ما کسانی به نحوی وابسته به غرب هستند و آنها را بر ملت ترجیح می‌دهند و هر جا امتیازی است به امریکا و غرب می‌دهند، گفت: امریکا بعد از جنگ جهانی در ۵۲ کشور دخالت کرد و هنوز سیر نشده است و فتنه‌های داعش، اختلافات بین مسلمانان و جنایات سوریه، یمن و لبنان را انجام دادند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دیانت تنها نماز و روزه نیست، ادامه داد: جامعه در بی‌تفاوتی خفقان و مرگ قرار دارد و نباید تعجب کنیم که در تاریخ منعکس شده که مأمون عباسی نسبت به امام رضا(علیه السلام) معرفت داشت اما ایشان را به شهادت می رساند چرا که برای او منافع نفسانی مطرح بود.

وی با بیان اینکه حق و باطل در مسائل خانوادگی، شخصی، بازار، اداره، نهاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی وجود دارد و قابل تشخیص است، عنوان کرد: اگر پای حق ایستادیم و تسلیم باطل نشدیم نرخ ما بالا می رود و کسی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عجالله تعالی شریف) پای حق بایستد و تسلیم باطل نشوند ارزش آنان از افرادی که بعد از ظهور باشند بیشتر است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *