خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: همه مردم مسئله “امنیت” را احساس می‌کنند/ نیروهای امنیتی و مسلح “چرخ حرکت” کشور هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: همه مردم مسئله “امنیت” را احساس می‌کنند/ نیروهای امنیتی و مسلح “چرخ حرکت” کشور هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای امنیتی و مسلح چرخ حرکت کشور هستند و در همه مسائل علمی، اقتصادی و غیره سهیم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح مستقر در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: همه مردم مسئله امنیت را احساس می‌کنند و به آن توجه دارند و دنیا نیز روی آن حساب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر بخواهد کشور محفوظ بماند براساس آنچه در دین، قانون اساسی و قوانین مصوب داریم مرکز فصل الخطاب یک نقطه است نه چند نقطه و نباید حزب، گروه، باند و غیره نقش داشته باشند.

عبادی خطاب به مسئولان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح اظهار داشت: مسئله اصلی که می‌تواند نقش شما برای ایجاد روحیه در این نیروها داشته باشد نقش شکیبایی در برابر انواع آسیب‌ها و موج‌های مختلف مانند تهدید، وسوسه و غیره است.

وی افزود: همواره خارج از اسناد دینی نیز در تجربه بشری به‌گونه‌ای است که رمز پیروزی‌ها صبر و شکیبایی بوده و خواهد بود و هیچکس در آن تردید ندارد اما لازم است بدانیم این صبر و شکیبایی را چگونه ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در این راستا می‌توان در هدف جست‌وجو کرد یعنی صبر زمانی به وجود می‌آید که هدف داشته باشیم و اگر بتوانیم در هر مسئله‌ای هدف ایجاد کنیم با صبر همراه خواهد شد.

عبادی با اشاره به اینکه کسی به آخرت و خدا دل می‌دهد که هدفمند شده باشد بیان کرد: نیروهای امنیتی و مسلح در واقع چرخ حرکت کشور هستند و در همه مسائل مانند علمی، اقتصادی و غیره سهیم هستند. آنچه که نقش اندیشه علما در نیروهای مسلح است این است که جایگاه خود را بدانند و هدف خود را در کار خود پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: در دنیا نیروی مسلح زیاد است و نوع آموزش‌ها و ابزار آنان مشابه هم است اما مکتب و هدف آنان ۱۸۰ درجه با هم فرق داند مانند نیروهای مسلحی که کار مزدوری برای زورگویان و شکم پرستان را انجام می‌دهند و برای اینکه برده خوبی باشند از هر جنایتی فروگذار نیستند و قربانیان آنان مردمان مظلوم هستند.

عبادی اظهار داشت: اما نیروهای اسلامی برای هیچکس و هیچ فردی نمی‌جنگند بلکه به عنوان یک انسان عاقل و مومن هدفمندی که کمال خود را در راه خدا می‌داند در دفاع از مظلوم و راه حق این کار را انجام می‌دهد. اگر آنچه در متن دین ما است برای همه قشرها درست تبیین شود بسیاری از آسیب‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *