خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن بر روی جوانان نمی تواند تاثیر بگذارد/کلام امام راحل یک تابلوی خطاناپذیر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن بر روی جوانان نمی تواند تاثیر بگذارد/کلام امام راحل یک تابلوی خطاناپذیر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن نمی تواند بر روی برخی از جوانان تاثیر بگذاراد، گفت: امروز برخی ها ادعاهای فراوانی دارند اما در مقابل مشکلات رنگ می بازند و امید ما به نسل های آینده و این نسل بسیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۹ مرداد) در دیدار با دانش آموزان بسیجی شرکت کننده در دوره یاوران ولایت مدارس خراسان جنوبی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: نوجوانی زمان پا به عرصه مسئولیت گذاشتن است.
وی در ادامه افزود: نوجوانی دارای آرمان هایی است که نقشه راه زندگی محسوب می شوند و این آرمان ها گنجی هستند که باید از آن ها مراقبت و نگهبانی کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه آرمان های نوجوانی ممکن است آسیب هایی داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین آسیب ها بحث هم نشینی و ارتباطات است و ارتباطات ناسالم آرمان های بزرگ را زمین گیر می کند.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در روایات برای هم نشینی سه شرط ذکر شده است، ادامه داد: اولین شرط این است که هم نشینی با افراد شما را به یاد خداوند بیاندازد و دومین شرط شامل بهره مند شدن و دانش افزایی است و سومین شرط این است که عمل، رفتار و اخلاق فرد یا افراد شما را به شوق آخرت و لقاءالله بیاندازد.
وی با بیان اینکه انسان باید از عمر خود حفاظت کند، گفت: انسان اگر وقتش را پای کسی بگذارد به این معنا است که عمرش را مصرف می کند و باید در ارتباطات مقید باشیم تا عمرمان هدر نرود و رعایت سه شرط مذکور در زمینه هم نشینی سبب افزایش برکت عمر انسان می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه کمال به میزان سن انسان بستگی ندارد، اظهار کرد: بسیاری از نوجوانان سخن و رفتار مثال زدنی دارند و در طول تاریخ نیز نوجوانان هوشیار و با بصیرت بسیاری داشته ایم و نمونه اش شهید حسین فهمیده است که امام راحل فرمودند رهبر ما آن نوجوان ۱۳ ساله است.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز برخی از افراد دارای سن زیادی هستند و ادعاهای فراوانی دارند اما در برابر زیر و بم های روزگار رنگ می بازند، ادامه داد: اما بسیاری از جوانان و نوجوانانی وجود دارند که دشمن نمی تواند روی آن ها تاثیر بگذارد.
وی با بیان اینکه امروز آن چه که حاصل شود امیدش از گذشته بیشتر است، افزود: امروز کلام امام راحل یک تابلوی خطاناپذیری است که در آن آرمان های نجات انسان مطرح شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امید ما به این نسل و نسل های آینده بیشتر است چرا که تمام آرمان های انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک جهت تعیین شده مطرح گردیده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *