خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: اگر جلوی اختلاس ها گرفته شود محرومان به کمیته امداد نیازی نخواهند داشت

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: اگر جلوی اختلاس ها گرفته شود محرومان به کمیته امداد نیازی نخواهند داشت

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر جلوی اختلاس ها و حقوق های نجومی گرفته شود، ‌«محرومان» نیازی به کمک کمیته امداد نخواهند داشت، گفت: اگر اینگونه شد آن موقع باید کمیته مقدس امداد را جمع کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز(۴ مرداد) در گردهمایی مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استانهای شرق کشور با بیان اینکه نشان مسلمانی عدالت است، گفت: ۱۲۴ هزار پیامبر(ص) همه برای اجرای عدالت آمدند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ما است، گفت: در واقع انقلاب یک میثاق جدید بسته است که از این به بعد مسلمان باشیم، لذا نظام ما اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه که در عمل مسئولان ذی ربط و دولت به معنی اعم ان انجام دادند با آنچه نظام خواسته است خیلی فاصله دارند، گفت: یکی از موضوعاتی که مسئولان باید درست انجام می‌دادند تنظیم امور مردم است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئولان ما از نظام ما خیلی فاصله دارند، اظهارداشت: نشانه مسلمانی عدالت است لذا باید عادل باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی، شرط همه چیز عدالت است، گفت: مسئولان، کارکنان، قضات و مردم همه باید عادل باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حکمت ۳۲۰ نهج البلاغه که امام علی(ع) فرمودند؛«فَمَا جَاعَ فَقِيرٌ إِلَّا بِمَا مَنَعَ بِهِ غَنِيٌّ» یعنی اینکه هیچ فقيري گرسنه نمانَد جز آن كه ثروتمندي حقّ او را خورده است، گفت: یک عده پول پارو می کنند و عده ای هم نان شب ندارند، فلسفه وجودی خدمت رسانان به کمیته امداد هم این است که به افرادی که نان شب ندارند کمک کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فقرا روزی نیاز به کمک کمیته امداد نخواهند داشت که جلوی اختلاص گرها، نورچشمی ها، آقازاده ها، حقوق های نجومی و پارتی بازی‌ها گرفته شود، گفت: اگر این گونه شد آن موقع باید کمیته مقدس امداد را جمع کرد و گرنه به اسم مسلمان که دردی از جامعه دوا نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ایتام و فقرا کارشان بر زمین مانده است و مقصر افراد دیگری  هستند اما نهاد مقدس کمیته امداد حضرت امام(ره) همچنان به کارش ادامه می دهد که در جای خودش و در شرایط نابسامان این هست که اگر بی عدالتی ها هست فقرا تنها نمانند، گفت: اگر همه به اسلام عمل کنند ما امروز در کشور فقیر نباید داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه های انسانی و اقتصادی کشور و ظرفیت ها، گفت: نمی شود که با این همه ثروت و نیروی انسانی متخصص و قوی آن وقت در کشور فقیر داشته باشیم.

 

آیت الله عبادی گفت: امید است که این بی توجهی به فقرا عمدی و برای ضربه زدن به انقلاب و انقلابیون نباشد.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد نهاد مقدسی است که کارهای بر زمین مانده را به دوش می کشد، گفت: فقرا و نیازمندان و تحت پوشش کمیته امداد دارای شخصیت اجتماعی و آبرو هستند که لذا برخوردهای شما باید همراه با محبت و حرمت باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: کمیته امداد تلاش کند تا بیش از آنکه به نیازمندان کمکهای دستی داشته باشد، کارآفرینی کند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بی عدالتی گناهی بزرگ و جنگ با خدا است، گفت: امید است این بی عدالتی ها تمام شود و جامعه ما جامعه ای شود که هم آبروی خودش را حفظ کند.

 

وی گفت: حج و روزه و نماز همه جایگاه خود را دارد اما دین تنها در روزه و نمازو اینها نیست؛ بلکه معیار دین داری در صداقت و ادای امانت و عدالت است.

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *