خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کرامت در «بندگی» خداست/ برنامه های ستاد دهه کرامت هدفمند باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کرامت در «بندگی» خداست/ برنامه های ستاد دهه کرامت هدفمند باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عزت و کرامت را در بندگی خدا دانست و به اعضای ستاد کرامت استان توصیه کرد برنامه های این ستاد در ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تا میلاد امام رضا (علیه السلام) هدفمند باشند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۲ مرداد) در دیدار اعضای ستاد هماهنگی ستاد کرامت استان با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) اظهار داشت: همه کارهای خیر،‌ بسیار ارزشمند است ولی آنچه که ارزشمندتر است توجه به هدف از انجام آن کار است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند «غنی به ذات» است بنابراین هیچ نیازی به شکر و یا کفر ما ندارد،‌ افزود: رسیدن به این نتیجه، در واقع نوعی کمال برای انسان محسوب می شود

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پیامبران، انسان های کاملی هستند که تلاش آنها برای نجات بشر است، به آیه «يَمُنُّونَ عَلَيْکَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلامَکُمْ بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْکُمْ أَنْ هَداکُمْ لِلْإيمانِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقينَ» سوره حجرات اشاره کرد و ادامه داد: طبق معنی این آیه «آنها بر تو منّت می نهند که اسلام آورده اند بگو: اسلامتان را بر من منّت ننهید ، بلکه اگر ( در ادعای اسلام ) راستگویید این خداست که بر شما منّت دارد به سبب آن که شما را به ایمان راه نموده است.» عده ای بر پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) منت می گذاشتند که مسلمان شده اند در صورتی که باید منت بپذیرند که توفیق پیدا کرده اند که مسلمان بشوند.

 

وی افزود: امام رضا (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) هیچ نیازی به برگزاری مراسم و برنامه های مختلف در دهه کرامت ندارند بلکه این نیاز ما است که با تلاش می کنیم با انجام این کارها،‌ مردم راه را گم نکنند.

 

آیت الله عبادی همچنین به آ‌یه «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّيِّباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلى‏ كَثيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضيلاً » سوره اسراء اشاره کرد و گفت: طبق این آیه «خداوند راه را برای بنی آدم باز گذاشته است» ولی سوال اینجاست که چرا عده ای خاص به درجات عالی می رسند؟

 

وی با اشاره به اینکه هدف در دهه کرامت انجام مراسم صرف نیست، بلکه باید به این توجه کنیم که عمری را با کرامت زندگی و بندگی کنیم، تصریح کرد: وقتی سخن از ائمه معصومین (علیهم السلام) به میان می آید نباید خود را فراموش کنیم؛ بلکه باید اندیشه کنیم که آنها هم که انسان بودند، چگونه به این مرحله رسیدند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عزت و کرامت را در بندگی خدا دانست و اضافه کرد: محصول دهه کرامت باید این باشد که عمری را با کرامت زندگی کنیم و باید دقت کنیم که بزرگداشت بندگان خاص خداوند، وسیله ایست برای اینکه انسان ها، کرامت خود را ارزان نفروشند.

وی خاطرنشان کرد: خیرات و مبرات، همه ابزار هستند و هدف اصلی «خداوند» است چرا که آنهایی که به کرامت رسیدند، بر اساس عبودیت و بندگی خود به جایی رسیدند.

 

آیت الله عبادی اظهار امیدواری کرد که از نظر سطح فرهنگی به جایی برسیم که تفکر ما با تفکر انسان های کامل، سنخیت پیدا کند؛ جایی که آنها محزون می شوند ما محزون بشویم و در جایی که آنها شاد می شوند،‌ ما خوشحال بشویم.

 

وی با تاکید بر اینکه بشر وقتی به کرامت می رسد که از طریق عدل و برای خداوند «خالص» شود، به اعضای ستاد کرامت توصیه کرد برنامه های این ستاد هدفمند باشند و راه درست را به مردم نشان بدهند.

 

شبستان/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *