خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم اطلاع رسانی دقیق نسبت به اهمیت مهارت آموزی/ داشتن مهارت در کارها جزو ضروریات است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم اطلاع رسانی دقیق نسبت به اهمیت مهارت آموزی/ داشتن مهارت در کارها جزو ضروریات است

جمعی از کارکنان و مسئولان فنی و حرفه ای خراسان جنوبی صبح امروز(۳ مرداد) بمناسبت هفته ملی مهارت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی در این دیدار ضمن تبریک دهه اعیاد کرامت و هفته ملی مهارت، گفت: مهارت و تجربه داشتن در کارها جایگاه بالا و مهمی دارد و در کنار علم از ضروریات است.

 

وی با بیان اینکه داشتن مهارت در کارها جزو ضروریات است، گفت: در گذشته یک نفر وقتی می خواست مهارت پیدا کند چند سال پیش استاد می رفت و به صورت قطره چکانی مهارت یاد می گرفت و سالها از عمر او می گذشت تا مستقل می شد؛ اما امروز مراکزی وجود دارد که مهارت را به راحتی به جوانان یاد می دهند که این نعمت بزرگی است و باید از آن بهره برداری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در خصوص رشته ها و مهارت هایی که مراکز آموزش مهارت ارائه می دهند اطلاع رسانی دلسوزانه صورت گیرد، گفت: روی این قضایا باید تبلیغات شود تا جوانان این را جزو برنامه زندگی خود بدانند.

 

آیت الله عبادی  با اشاره به اینکه در برخی موارد شرایط حذب برای جوانان وجود دارد اما چون مهارت ندارند جذب نمی شوند، گفت: باید در این خصوص تبلیغات لازم صورت گیرد تا جوانان به سمت مهارت آموزی بروند تا در آینده به با این مشکلات مواجه نشوند.

 

وی با تاکید براینکه آموزش ها نیز باید طوری ارائه شود که وقتی فرد خود مستقل شروع بکار کرد در کار او نقصی ظاهر نشود، گفت: بر هر انسان مسلمانی واجب است که از راه حلال کار وکسبی داشته باشد تا زندگی خود را اداره کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به لزوم مهارت آموختن و کار کردن، اظهارداشت: پیامبر(ص) وقتی به جوانان برخورد می کردند از او می پرسیدند که شما به چه کار مشغول هستید؟ اگر جوابی نداشت و حالت بی کاری داشت؛ حضرت ناراحت می شدند و نسبت به افراد بی کار بی اعتنا می شدند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه از بهترین نوع عبادت کسب حلال است، گفت: عبادات مثل نماز، دعا و اعتکاف در جای خود مهم است اما در عین حال در روایت داریم که خداوند فرموده است که من اجابت دعا را در روزی حلال قرار دادم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *