خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سنگرهای فرهنگی را در مقابل دشمن محکم کنید/ فرهنگ کشوری به غارت برود دیگر قابل جبران نخواهد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سنگرهای فرهنگی را در مقابل دشمن محکم کنید/ فرهنگ کشوری به غارت برود دیگر قابل جبران نخواهد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آگاهی دادن نسبت به برنامه های دشمن و غرض و هدف او برای ضربه زدن به فرهنگ به نسل جوانان عزیز ما مهم است، گفت: سنگرهای فرهنگی را در مقابل دشمن محکم کنید، چراکه اگر فرهنگ کشوری به غارت رفت دیگر قابل جبران نخواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز(۲۰ تیرماه) در ديدار اعضاي جمعيت بانوان فرهيخته فعال در عرصه ديني در خراسان جنوبي با اشاره به نقش مهم و جایگاه ویژه خواهران کشور در ضربه زدن به دشمن و ناکام گذاشتن او در نقشه ها و برنامه هایش، گفت: یکی از برنامه های مهم دشمن برای ضربه زدن به نظام، سرمایه گذاری روی حوزه فرهنگ و به خصوص عفاف و حجاب است.

 

وی با بیان اینکه آنچه به عنوان دفاع از حوزه دین به وسیله بانوان شایسته و فرهیخته، مخصوصا در شرایط امروز صورت می‌گیرد، ارزشمند است، گفت: دین نسخه عملی هر انسانی است و خداوند در مقام تشریع، راه زندگی را به انسانها آموخته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه بر سر راه تعلیمات انبیاء که تعلیمات نوع بشر است همواره راههای انحرافی و مشکلاتی وجود دارد، گفت: امروز امکانات مجازی مانند تیغ دو لبه هستند که هم می توانند مفید واقع شوند و هم مضر و در خدمت انحرافات باشند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینمکه در راه شناخت دین، مقام زن و مرد مطرح نیست بلکه آنچه مهم است سیر الی الله و رشد انسان برای انسان است، اظهارداشت: در دیدگاه اسلامی زن و مرد دو نیروی هستند که مکمل همدیگراند و هر یک بدون دیگری ناقص است و لذا بر ما لازم است که مبانی دین خودمان را بفهمیم، اما پیش از آنکه ما بفهمیم و در راه رشد خود آنها را بکار ببریم، دشمن آنها را شناسایی کرده و در راه منحرف کردن ما بکار می‌برد.

 

تاریخ ما پر از زن‌های شایسته است

وی افزود: فرانسوی‌ها برای سلطه بر الجزایر به آسیب زدن به حوزه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی روی آوردند و در مورد بانوان به خصوص عفاف و حجاب سرمایه گذاری زیادی کردند به طوری که خودشان اذعان داشتند که اگر بتوانند به حوزه عفاف و حجاب آسیب وارد کنند و بانوان را از ارزرش های اسلامی جدا کنند به هدف خود رسیدند و بر آن کشور مسلط شدند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه زن در جامعه و تاثیرگذاری آن به گونه ای  است که یک زن هم می تواند ام الخیر باشد و فرزندان غیور، شجاع و رشید برای اسلام تربیت کند و هم می تواند ام الفساد باشد و فرزندان بی بند و بار تحویل جامعه دهد، گفت: تاریخ ما پر از زن های شایسته است که با تمام شرایط سختی که داشتند، سنگر اسلام را حفظ کردند.

 

آیت الله عبادی اظهارداشت: نقش زنان در مقابله با جنگ نظامی دشمن بسیار مهم و تاثیرگذار است به طوری که یک زن با تربیت فرزندان شجاع و حفظ کرامت و عفاف و حجاب خود می‌تواند جلوی نفوذ نظامی دشمن را بگیرد اما اگر دشمن توانست به وسیله زنان جامعه را فاسد کند، آن وقت به راحتی می تواند علیه آنها اقدام نظامی کند، همان چیزی که در اندلس سر مسلمانان در آوردند و بعد از ترویج بی حیایی و بی بند و باری و ضعیف کردن مسلمانان بر آنان حمله نظامی کردند و همه را قتل عام کردند.

 

وی گفت: پیش از انقلاب دشمن ابتدا با توزیع دخانیات رایگان سعی در آسیب زدن به جامعه داشت و بعد از آن که نتوانست خیلی موفق شود، رضاخان بی سواد را بر مردم مسلط کرد که با زور و قتل موانع عفاف را می دارد و در شراب و غمارخانه ها را باز می کند و بذر عفاف شکنی را با زور می کارد.

 

سنگرهای فرهنگی را در مقابل دشمن محکم کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سنگری که شما بانوان حفاظت می‌کنید مهمترین مسئله است، چراکه سنگر شما، مادر سنگرها است، گفت: زن‌های شایسته مردهای شایسته می‌پرورانند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه سنگر مادری مهمترین سنگر در جامعه است که باید برای حفظ آن تلاش شود تا دشمن به این سنگر آسیب نزند، گفت: امروز برخی از دختران و خواهران ما ناخواسته و از روی بی‌اطلاعی تحت تاثیر رسانه های مجازی و بیگانه واقع می شوند و نسبت به عفاف و حجاب کم توجهی می کنند اینها چون از روی ناآگاهی نسبت به حیله های دشمن است، قابل اصلاح است.

 

وی افزود: بانوانی که نسبت به عفاف و حجاب بی توجهی می‌کنند، اگر بدانند که دشمن چه نقشه شومی برای ضربه زدن به بنیان خانواده در سر دارد،  حتما نسبت به این موضوع تجدید نظر خواهند کرد و لذا این وظیفه ما است که نسبت به این نقشه دشمن دختران و پسران خود را اگاه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آگاهی دادن نسبت به برنامه های دشمن و غرض و هدف او برای ضربه زدن به فرهنگ به نسل جوانان عزیز ما مهم است، گفت: سنگرهای فرهنگی را در مقابل دشمن محکم کنید، چراکه اگر فرهنگ کشوری به غارت رفت دیگر قابل جبران نخواهد بود.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *