خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل چطور می‌توانید مالیات بدهند/ جایگزینی درآمدهای مالیات به جای نفت با ضعف مدیریت محقق نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل چطور می‌توانید مالیات بدهند/ جایگزینی درآمدهای مالیات به جای نفت با ضعف مدیریت محقق نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گلایه از برخی شیوه‌های اخذ مالیات در کشور گفت: طبق آنچه که رسانه می‌گویند، دانه درشت ها در کشور به طرق مختلف مالیات نمی‌دهند؛ اما برای گرفتن مالیات به سراغ دانه‌ریزها و کسبه ای می‌روند که درآمد قابل قبول و مشتری ندارند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز(۱۹ تیرماه) در جلسه دیدار مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه بشر ناچار به زندگی اجتماعی است و با حفظ همه ارزش‌های شخصی و خصوصی نباید فراموش شود که اشخاص در دامن جامعه زندگی و فعالیت می کنند که نیازمند امنیت و امکانات رفاهی هستند، اظهارداشت: درست است که کارخانه ها و کارگاهها توسط بخش خصوصی اداره می شود؛ اما فراهم کردن نیازهای اینها و زمینه برای کسب و کار نیازمند اخذ مالیات صحیح است.

 

وی با بیان اینکه هر چه زمینه کار و تلاش و کوشش در جامعه بیشتر فراهم شود، مردم توان بیشتری برای پرداخت مالیات خواهد داشت، گفت: مسئله مالیات یک مسئله معقول و مشهور است، اما در صحنه میدانی این متفاوت است و چیز دیگری مشاهده می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه که رسانه ها در مورد مالیات می گویند با آنچه که مسئولان در این زمینه گزارش می دهند، متفاوت است، افزود: اینکه می گوییم که مالیات جایگزین خام فروشی نفت شود و هر سالی خام فروشی کم شود و از طریق مالیات، جامعه بچرخد، ایده خوبی است، اما در صحنه میدانی متفاوت است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه متاسفانه واردات اجناس خارجی که تولید مشابه دارد، بسیاری از کارخانه ها و کارگاهها را به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل کشانده و کسب و کار خوابیده است، گفت: طبق آنچه که رسانه ها می گویند و مردم هم در مصاحبه های خود بیان می کنند، در بازار رکود حاکم است و کسب و کار رونق ندارد، چطور می شود با این ضعف مدیریت آن وقت در آمد مالیات را جایگزین نفت کرد؟

 

وی با بیان اینکه در بازار بیرجند می گویند که به ازای هر مغازه ۱۶ خانوار مشتری دارند، درحالی که این باید طبق گفته بازاریان ۴۰۰ خانوار باشد تا در آمدی داشته باشند، گفت: در این شرایط که اینها مشتری برای فروش اجناس خود ندارند از کجا می‌توان مالیات گرفت؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل چطور می توانید مالیات را جایگزین نفت کنید؟ اظهارداشت: برخی از سرمایه گذاران در بخش های مختلف سرمایه گذاری کردند، اما روند اداری برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده و از طرفی هم بانک‌ها سرمایه شان را گرفته اند،در این شرایط چطور می توان از اینها مالیات گرفت؟

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه ما شاهد گزارش هایی هستیم که عده ای دارند ورشکست می کنند، گفت: به این کیفیت که نمی شود مالیات را جایگزین نفت و دیگر موارد کرد، باید راههای درآمد مردم حساب شده روشن واستاندارد شود و کارخانه ها راه بیفتد و از سرمایه گذاران حمایت شود تا آنها به درآمد برسند و بعد هم ما ایده جایگزینی مالیت به جای نفت را عملی کنیم؛ و گرنه چرا تاکنون جایگزین نکردید؟

 

وی با بیان اینکه طبق گفته رسانه ها، وزارتخانه ها و ادارات در مصرف‌گرایی گرفتار شدند، گفت: وزارتخانه ها باید در مصرف خود، کم مصرف کنند تا بتوانند به مسائل جامعه برسند اما داد از مصرف وزارتخانه ها و مصوباتی که خرج های دولتی سر به فلک می زند در می آید، در این شرایط یک پولی بدست می آید، و آن وقت این پول سر از تبذیر و اسراف و ولخرجی در می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید جاهای قوت مالیات را همه پشتیبانی کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم، گفت: طبق گفته رسانه ها، افرادی که مالیات نمی دهند همان دانه درشت ها و افراد با حقوق های نجومی هستند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه آنچه که از فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی بارها بیان شده است، و تاکید دارند که در مقابل دشمن خود را مقاوم کنیم، گفت: تمام متخصصین امر هم تاکید دارند که باید در برابر دشمن اقتصاد خود را مقاوم کنیم تا دشمن از ما قطع امید کند، این تنها لفظ نیست و در میدان باید عملی شود.

 

وی گفت: همه باید بکوشیم این کشتی را سالم به نسل آینده تحویل دهیم و هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد باید نسبت به حفظ این امانت مردم و صداقت در کار تلاش کند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *