خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: «هدایت» نعمت ویژه خداوند به بندگان/ هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسان‌ها نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: «هدایت» نعمت ویژه خداوند به بندگان/ هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسان‌ها نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کسی که در غرور و غفلت است وقتی جان مطلب را گرفت از همه اینها دست برمی‌دارد، گفت: هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسانها نیست.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز(۱۵ تیرماه) در جلسه گردهمایی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه نعمت های خداوند در چارچوب تعریف های ما نمی گنجد، گفت: نعمت های خدا قابل شمارش نیست.

 

وی با اشاره به اینکه جهان یک مجموعه است که چنین اعجازی را خلق می کند، گفت: بشر در طول تاریخ با تمام پیشرفت‌هایی که کرده است هنوز به جایی نرسیده که بگوید چه در جهان نیاز هست و نیست، چراکه خداوند هر آنچه که یک موجود نیز داشته را به او داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه نعمت‌ها ابزار هستند و هیچ کدام مقصد نیستند، اظهارداشت: بخشی از نعمت‌های خداوند مشروط‌اند یعنی اگر شرط ان حفظ نشود نقمت می‌شوند، برخی نعمت ها شرط اند، یعنی با ان همه چیز معنی می‌دهد و بدون ان، هیچ چیز معنی نمی‌دهد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان مغرور فکر ندارد و فقط به خودپرستی می اندیشد، گفت: فرعون اینگونه بود، جزو افراد مغرور و متکبر.

 

وی با بیان اینکه این عالم مانند دریا است، اگر کسی شنا یادنداشته باشد، در عالم غرق می شود، گفت: انبیاء برای انسانها همین پیام را آوردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راهی که خدا برای هر کسی تعیین کرده است را باید برویم، افزود: انسان اگر همه چیز داشته باشد اما گمراه باشد بی معنی است در این صورت مال و ثروت و غیره بی معنی خواهد بود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه نعمت ویژه خداوند هدایت است، افزود: سرمایه انسان یعنی هدایت، سرمایه اصلی در عمر هدایت است و خسران اصلی هم گمراهی است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر مخاطبان امر تبلیغ به همین امر هدایت توجه کنند و این را برای مردم تبیین کنند، بزرگترین هدیه را به مردم دادند، خطاب به روحانیون گفت: جان مطلب را برای مخاطب خوب تفهیم کنید، او خودش دنبال مطلب خواهد رفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کسی که در غرور و غفلت است وقتی جان مطلب را گرفت از همه اینها دست برمی‌دارد، گفت: هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسانها نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *