خانه / تاپ خبر / در دیدار با کارکنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛ گلایه آیت الله عبادی از بی تفاوتی مسئولان نسبت به بیکاری/ خطرات مواد مخدر توسط خانواده به فرزندان منتقل شود

در دیدار با کارکنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛ گلایه آیت الله عبادی از بی تفاوتی مسئولان نسبت به بیکاری/ خطرات مواد مخدر توسط خانواده به فرزندان منتقل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گلایه از مسئولان که نسبت به بیکاری بی تفاوت هستند، گفت: در دلیل این بی تفاوتی ها همین بس که در هر خانه یک جوان بیکار وجود دارد که احتمال دارد گرفتار دوست بد بشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۳ تیر) در جمع کارکنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهارداشت: استعمارگران از وقتی که به کشورهای اسلامی وارد شدند، به طرق مختلف که بخشی از آن مواد مخدر و دخانیات بوده است، سعی در تصرف این کشورها داشته اند که در این راستا، استعمارگر پیر انگلیس از عوامل اصلی آن به شمار می رود.

 

وی افزود: استعمارگران از هنگامی که طرح ریختند که کشورهای اسلامی را تصرف کنند، یک پروژه دراز مدت با ابزار گوناگون ارائه داند که یکی از آن ابزارها مواد مخدر و قبل از آن دخانیات بوده است که در همین راستا، بر روی آلوده کردن مردم به فحشا و منکرات و حتی غارت و دزدی نیز کار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر در کشف و ضبط مواد مخدر ورود کرده ایم که در همین راه شهدا و جانبازان زیادی هم تقدیم انقلاب کرده ایم،‌گفت: آنچه مهم است این است که باید در زمینه ارائه یک طرح ورود کنیم که خانواده در زمینه ایجاد تنفر و انزجار از این سهم مهلک در فرزندان خود ایفای نقش کنند.

 

وی با طرح این مثال که فرزندان هنگامی که ترس مادر خانواده را از عقرب و یا مادر احساس می کنند،‌ به طور طبیعی در دل آنها ترس ایجاد می شود، ادامه داد: درباره مواد مخدر نیز باید خطرات این سهم مهلک از همان بدو تولد و توسط خانواده به فرزندان منتقل شود.

 

آیت الله عبادی همچنین به وظیفه خطیر آموزش و پرورش در این خصوص اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در کنار بحث آموزش،‌ باید بر روی مقوله مهم پرورش نیز کار شود،‌ گفت: در همین راستا در قالب یک برنامه آموزشی باید تاریخچه و خطرات این پدیده شوم برای دانش آموزان بازگو شود.

 

وی همچنین با اشاره به بحث بیکاری اظهار داشت: وقتی جوان بعد از تحصیل بیکار می شود، بیکاری برای او بدترین آفت محسوب می شود چرا که اگر مشغول کار مفید بشود، به دنبال دخانیات نمی رود.

 

وی  با گلایه از مسئولان که نسبت به بیکاری بی تفاوت هستند، گفت: در دلیل این بی تفاوتی ها همین بس که در هر خانه یک جوان بیکار وجود دارد که احتمال دارد گرفتار دوست بد بشود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر در جامعه ما، معتاد و قاچاق فروش نباشد، هیچ اشکالی در همسایگی ما با بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر بوجود نمی آید اما مشکل از آنجایی نشات می گیرد که امروز عده ای جوان، زن و بچه گرفتار این معضل شده اند که در نتیجه آن، به دنبال تهیه مواد مخدر هم می روند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام مواد مخدری که از کشور افغانستان به ایران وارد می شود،‌ با هدف ایران نیست، بلکه بخشی از آن با هدف صدور به اربابان آنها به کشور وارد می شود،‌ بر ارائه یک طرح جامع، پخته و همه جانبه برای جلوگیری از پخش این مواد بین جوانان ایران تاکید کرد و گفت: البته این طرح باید به گونه ای باشد که عده ای در کشور، سپر بلای دیگران نشوند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه شیوه «تهدید کننده جدی» را در برخورد با مواد مخدر مشاهده نمی کنیم،‌ افزود: با بررسی تاریخ مشاهده می کنیم که آمار اعدام های آیت الله خلخالی در این خصوص بیشتر از دیگران نیست؛ ایشان با اعدام های به جا و به موقع فضا را برای آنها نا امن می کرد.

 

وی گفت: در ۵۰ درصد از ولنگاری ها،‌ ندانم کاری ها، بیکاری ها و عدم توجه به پرورش در آموزش و پرورش جدیتی وجود ندارد و تمام توان برای درگیری های فیزیکی هزینه میشود.

 

شبستان/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *