خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم توجه دولت به صادرات محصولات بخش کشاورزی/ اعتماد شرط اولیه تعامل بین مدیران و مردم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم توجه دولت به صادرات محصولات بخش کشاورزی/ اعتماد شرط اولیه تعامل بین مدیران و مردم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان صورت گیرد در خیلی از جاها می توان نوع کشاورزی را تغییر داد، گفت: اعتماد شرط اولیه تعامل بین مدیران و مردم است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز(۲۷ خرداد) در دیدار با جمعی از مسئولان و کارکنان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امروز دنیا از نظر دانش و تکنیک چیزی کم ندارد و طبعا مدیریت‌ها در بخش‌های گوناگون از سراسر جهان همه دانش لازم را می‌تواند فراهم کند، که نیازی به آزمون و خطا نداشته باشد؛ اما هنوز آزمون و خطای ما از حد نصاب می گذرد.

 

وی با بیان اینکه کنترل برداشت آب‌های زیرزمینی اقدام خوبی است که بهتر بود از همان ابتدا اصلا این برداشت‌ها صورت نمی‌گرفت، گفت: با اینکه ورودی و خروجی آب بسیار روشن است؛ اما در گذشته به هر کسی بی‌دلیل مجوز حفر چاه دادند و لذا برداشت بی‌رویه از ورودی محدود، این فاجعه را به بار می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه برخی از اموری که وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به آن حساسیت نشان دهد، از نوع کارهای این وزارتخانه نیست؛ اما این می‌تواند در دولت تاثیر بگذارد، گفت: نمونه این موضوع، دفن سیب زمینی و محصولات دیگر بود، بخشی از این‌ها مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود و می‌بایست باید زمینه ای را در دولت به وجود اورد که جنس دست کشاورز نماند و یا دلال‌ها به پول اندک از او نخرند و سودش به خود کشاورزی برود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید ارزان محصولات کشاورزی از کشاورز و بردن سودبالا توسط دلال‌ها موجب دلسردی کشاورزان می‌شود، اظهارداشت: با آنکه باید در دولت تلاش شود تا کشاورزان محصولات خود را به موقع صادر کنند، اما عملا این‌چنین نمی‌شود.

 

آیت الله عبادی گفت: برای نمونه، یکی از این ضایع کردن محصولات وقتی بود که بازار روسیه بعد از تحریم هایی که نسبت به ورود کالاهای اروپایی کردند، در آن بر روی کالاهای ما باز بود اما استفاده نشد و یا می بینید در زمان برداشت محصول برنج ایران، ورود برنج‌های خارجی داد کشاورزان را در می‎‌آورد و یا اینکه آنچه که در میوه شب عید شاهد آن هستیم اینها دیگر چون آزمون و خطا شده است نباید تکرار شود.

 

وی اظهارداشت: یا مثلا در اقلام اصلی مانند گندم که زمانی سخن از خودکفایی گندم بود، اما برخی رسانه‌ها و یا از زبان برخی مسئولان بیان شد، که نه این خودکفایی گندم نبود؛ بلکه واردات گندمی بود که هر کیلویش تا به سیلو بریزند ۴۰۰ تومان برای وارد کننده سود داشت و وارد کردند و به عنوان گندم خودکفا ریختند؛ اینها نباید تکرار شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب‌های سرما و گرما خارج از اختیار است اما خیلی از این آسیب‌های فعلی بخش کشاروزی در اختیار و قابل پیش‌بینی هم است، افزود: هم از خارج کشور می‌توانیم شیوه‌های کار موفق دنیا را نگاه کنیم و آنها را بکار بگیریم و یا تجربه های خودمان را در نظر بگیریم و طوری باشد که کاری که مردم انجام می دهند مردم نسبت به کارشان راضی باشند.

 
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان صورت گیرد در خیلی از جاها می توان نوع کشاورزی را تغییر داد، گفت: اعتماد شرط اولیه تعامل بین مدیران و مردم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *