خانه / متن بیانات / بسیج / متن سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دردیدار با اعضای شورای عالی بسیج جامعه کارگری استان

متن سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دردیدار با اعضای شورای عالی بسیج جامعه کارگری استان

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دردیدار با اعضای شورای عالی بسیج جامعه کارگری استان اظهارداشت: وقتی تفکر و فرهنگ بسیجی در مجموعه ای هدفمند شکل بگیرد، کارها درست پیش خواهد رفت.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مشروح کامل سخنان آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای شورای عالی بسیج جامعه کارگری استان در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۶ به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه اهل ایمان.

 

ان شاء الله که طاعات و عبادات شما قبول باشد؛ مخصوصا لیالی قدر که درپیش است و بیش از پیش موفق باشید.

 

استفاده کردم از فرمایشات شما، قضایا را وقتی به صورت کلی دسته بندی می‌کنند، از نظر اقتصاد، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که اینها هر کدام دارای یک زیر مجموعه وسیعی است و به هر نحوی که این کلیات تعبیر شوند؛ شامل زیر مجموعه هم می شود، یکی از چیزهایی که از مسائل اصلی اقتصاد است و در همه آن تقسیم بندی کلی آنچه می توان روی آن نمره داد، مسئله فرهنگی است.

 

کارگرها همه شبیه هم کار می کنند؛ اما درجه نمره آنها که از ۱۸۰ درجه از مثبت تا منفی با هم متفاوت است. ان را فرهنگ تعیین می کند. یعنی کسی ممکن است کار کند اما خود کار او ممکن است شرک گونه باشد، براساس حرص و تفکرها و فرهنگ های طبقاتی سرمایه داری و تضییع حق دیگران باشد، او خوب هم کار هم می کند اما نمره او را فرهنگ کار کردن او تعیین می کند. کسی که کار او کلاسیک است و آن کسی که غیر کلاسیک است، هر دو عین هم کار کنند اما تفاوت آنها در فرهنگ کار کردن است و از کفر تا ایمان با هم متفاوت است.

 

روی تئوری های سیاسی کار می کنند اما نمره اش چه اندازه است؟ نمره را فرهنگ تعیین می کند اینکه هم از نظر نمره یک تفاوت وجود دارد و هم در صحنه میدانی در صدها شورای کارگری، شورای بسیج احراز موقعیت اول را می کند بدلیل فرهنگ کار آنها است. کارفرما و کارگر و سرمایه گذار هم همینطور است. هم در جهت معنوی این طوری است و هم در جهت میدانی است طوری است.

 

موفقیت واقعی برای آن کسی است که از جهت فرهنگی یک کار انسانی و الهی انجام می دهد. شاید در ذهن خیلی ها باشد که صرفا کار یک مسئله اقتصادی است و مراد از اقتصاد هم تامین زندگی است که یک چیزی بخورد وبپوشد، این با کار حیوانات خیلی فرق نمی کند اما آنچه که به آن ارزش می دهد و جنبه انسانی، الهی و ارزشی دارد، آن تفکری است که ما در اصطلاح امروز می گوییم تفکر بسیجی، یعنی کاری که می‌کند برای شکم خود کار نمی کند حتی برای شخص خودش کار نمی کند بلکه یک کار هدفمند می کند.در اقتصاد مقاومتی هم استفاده شخصی یک چیز در زاویه است، مسائل اصلی بزرگ و پیروزی جامعه و افتخار برای پیروزی جامعه است.

 

اینجا است که می گوییم از بهترین عبادات کسب روزی حلال است؛ اعم از اینکه شامل شخص، خانواده و جامعه بشود و یا شامل جهان شود چون ما نسبت به گرسنه های دنیا هم مسئول هستیم.

 

وقتی می گوییم خدایا گرسنه ها را سیر بفرما. خدا به وسیله ما این کار را می کند و این درمسئولیت ما خدا قرار داده و شما را در مسئولیت آزمایش قرار داده وگرنه که خدا به ما نیاز ندارد. اینجا است که وقتی فرهنگ و تفکر که ما به معنی بسیجی معنی می کنیم یعنی به معنی راه اندازی و راه افتادن مجموعه هدفمند انقلابی، دینی و ایمانی و خدایی است که ما با این تعبیر بکار می بریم. ممکن است ده ها تعبیر دیگر به مقتضی زمان از آن بشود. همانی که لله باشد نه شرک گونه و ظالمانه.

 

آنچه که شما می فرمایید و ورود پیدا کردید و شورایی تشکیل داده اید بحث ارزش های فرهنگی است، که عبادت در ان است، انسان که برای عبودیت و بندگی آفریده شده است مراد تنها عبادات محضه که یک سری مناسک باشد نیست؛ بلکه کل زندگی باید عبودیت در آن باشد، تحت همه مجموعه های کارگری، سیاسی، اجتماعی و مسائل مدیریتی است و وقتی خدایی باشد تمام اینها عبادت است. وقتی براساس ارزش های الهی و وظیفه انجام دهد نه تنها کار کردن بلکه بی کاری او هم ارزش دارد، یعنی کارگر، مدیر و یا سیاست مدار و سرمایه گذاری که کار خود را انجام داده است حالا باید برای استحراحت بخوابد، این خواب او عبادت است؛ چون هدفمند است، این خواب خواب تنبلی نیست؛ بلکه به ظرفیت خود کار کرده است و برای تجدید این ظرفیت خوابیده است که این خواب و بیکاری او عبادت است و در پیروزی های بر باطل نقش دارد و شبیه جهاد در راه خدا با تقدیم کردن جان است؛ چه فرق می کند همان طور که جبهه نطامی اگر شکست بخورد سرنوشت جامعه رقم می خورد در مسائل اقتصادی هم همینطور است، اگر پیروز شود و یا شکست بخورد سرنوشت جامعه تغییر می کند حق یا باطل یکی از این دو حاکم می شوند، مسئول نیستیم؟ خوب هستیم.

 

امیدوارم که موفق باشید. چشم. بنده آن جزوه ای که آوردید را می بینیم. آنچه هم که از دست بنده برآید در خدمت شما خواهم بود.

 

در بخش دوم که فرمودید و به جا هم بود. بنده حالا هر چند روزی هم که در خدمت شما باشم افتخار دارم که بتوانم واسطه ای شوم برای کار خیر و چه کار خیری بهتر از کمک به محرومین. این استان یک استان محروم است.

 

آستان مقدس رضوی و تولیت معظم آن و فرمان آقا نسبت به وظایف تولیت مقدس برای کمک به محرومان و مستضعفان زمینه مساعدی است و چون اولویتی هم دارند و استان را می شناسند، از قبل هم ما با تولیت آستان قدس صحبت هایی کردیم و بعد هم من اینها را به کسانی منتقل کردم که یکی از انها مسئله بازاریابی برای محصولات استان است که بنده در همان اوایلی که آمده بودم با ایشان صحبت کردم و فرمودند که ما در خراسان رضوی و آستانه مقدسه غرفه‌هایی را در خدمت خراسان جنوبی قرار می دهیم که چه محصولات کشاورزی و چه صنعتی در آن غرفه ها در طول سال ارائه دهند. این را به دیگران هم گفته ام اما تاکنون کسی به بنده در این خصوص چیزی نگفته است به شما هم عرض می کنم. این زمینه ای است و می تواند موثر باشد.

 

اینکه فرمودید بنده واسطه باشم، باید طوری باشد که دقیقا واسطه باشم؛ معنی واسطه هم این است که نامه مستقیم به بنده نوشته نشود به آستان قدس نوشته شود و گیرنده جهت پیگیری به بنده نوشته شود. پیگیری می کنم. نه تنها در این جهت؛ بلکه در همان ایام انتخابات و حتی بعد از انتخابات هم ایشان با احساس مسئولیت نسبت به مردم حرف می زنند و این محل اتکایی برای مردم است و ایشان خارج از آستان قدس به عنوان نیروهایی که به ایشان اعتماد کردند و حرفشان را می توانند بزنند حرف مردم را می زند.

 

مسائل را از پایین به بالا و دقیقا کارشناسی شده یعنی آن نقطه ای که محرومیت و مشکل بیدار می کند، از همان کف بیاد بالا و کارشناسی شده باشد به عنوان حرف مردم و مستند به ایشان ارجاع شود تا نه تنها از ظزفیت آستان قدس بلکه در ظرفیت مسئولیت های انسانی، ارادی و انقلابی گری خومان پیگیری شود.

 

به صورت مطالبه گری حرف مردمی که نمی توانند حرفشان را بزنند ایشان تعهد دادند که حرف مردم را خواهم زد. در این جهت هم می توانید مطالبه های مستحقانه و روی زمین مانده را به ایشان برسانید. که باید پاسخ دهد؟ مسئولان. اگر کار نمی کنندباید پاسخگو باشند. امیدوارم بتوانم این دو را به هم گره بزنم. باز هم در آینده نظرات شما را چه کتبی، تلفنی و شفاهی در خدمت شما هستم و دعاگوی شما هستم.

 

ان شاء الله که موفق باشید. بسیج در هر جایی که ورود پیدا کرده است، چه در جبهه نطامی، کارگری، بهداشتی و هر کجا ورود کرده است افتخار آفریده است. این باید حفظ شود.

موید باشید صلوات بفرستید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *