خانه / متن بیانات / بسیج / متن کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) استان

متن کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) استان

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) استان، اظهارداشت: اتاق‌های اندیشه ورز برای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری باید در استان تشکیل شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مشروح کامل سخنان آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) استان در تاریخ ۱۶خرداد ۱۳۹۶ صورت گرفت، به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با سلام به امام زمان(عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهورس اسلامی ایران، بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام راحل و رحلت آن بزرگوار که حیات مجدد و میلاد مجدد آن حضرت است و یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، مردان و زنان غیرتمندی که خط و نشان کشیدند که اینجا کشور امام صادق(علیه السلام) و مملکت حضرت مهدی(عج) است و جای بیگانه ها نیست. هم تسلیت دارد و هم تبریک.

 

خوب است که با هم معاهده بگذاریم که کم صحبت کنیم، «به عمل کار برآید و به سخندانی نیست». در دورانی که امام(ره) در حیات طیبه خود بود به خاطر دارند برخی ها که امام فرمایشاتی را می فرمودند و آن عده از قشرهای خاصی که با همه وجود وسط میدان بودند و هستند و خواهند بود به جای خودش اما به صورت عمومی، گفته می شد که آن که به فرمایشات امام خوب عمل می کند دشمن است. دقیق فرمایشات امام را مد نظر می گیرد و به عنوان مطالب کارشناسی شده و بکار می گیرد.

 

آنچه که در چهاردهم خرداد مقام معظم رهبری در حرم امام راحل فرمودند، یک مجموعه ای بود از همه آنچه که مورد نیاز ما است، از دوران حیات امام، پیروزی انقلاب، دهه ۶۰ و جریانات بعدی تا امروز و تا فرداها، همه چیز را فرمودند و دیگر سخنرانی معنی ندارد. یک مجموعه ای را تشکیل دهید از همه انهایی که هم شور انقلابی دارند و هم شعار انقلابی می دهند و  هم تا پای جان پای آن وایستادند و هم دانش و تجربه لازم را دارند. مجموعه ای از این افراد از صنوف مختلف از دانشگاه و استاد و دانشجو و حوزه و طلبه و مردم و نیروهای انقلابی همه باشند و بنشینند و مجموعه فرمایشات آقا را از فایل صوتی پیاده کنند و تجزیه کنند و موضوع بندی کنند و هر موضوع آن را با وسعتی که دارد آنچه که لازم است استخراج کنند، و جهت آگاهی جامعه از همه تریبون های لازم استفاده کنند و سرنوشت گذشته و حال و آینده خود را در این مجموعه فرمایشات پیدا کنند و خود هم پای آن وایستند و مسئولان را وادار به اجرا کنند.

 

دیگر سخنرانی معنی ندارد، چه مطلب تازه ای می خواهیم بگوییم؟ کاملا خودی از غیر خودی را بازشناسی کنند و یک حیات مجدد انقلابی گری به معنی عقلانیت ایجاد کنند و جلوی دزدانی که می خواهند انقلاب را بدزدند، مچ آنها را بگیرند.

 

آقا فرمودند برخی ها طوری صحبت می کنند که عقلانیت یک واژه ای در مقابل انقلابی گری است، این حرف ها را کی می گوید؟ و در حالی که چه چیز عقلانیت از انقلابی گری بالاتر است. آیا مستقل شدن از دشمن و بیگانه عقلانیت است یا انقلابی گری. این هم عقلانیت است و هم انقلابیگری.

 

مفهوم ما می توانیم و ما قدرت و استعداد داریم این عین انقلابی گری و عقلانیت است. علم و تعهد و دیانت و غیرت عین عقلانیت و انقلابی گری است. بازشناسی دوست حقیقی از دشمن واقعی هم انقلابی گری و هم عقلانیت است، انچه خارج این باشد غیر عقلانیت است.

 

آیا با این همه استعداد و علم غنی، بازگشت به دوران استعمار عقلانیت است یا برده پذیری؟ کدام است؟ چه ننگی بالاتر از این.

 

برخی ها می گویند، چالش با دشمنان هزینه دارد، این حرف شد؟ مقام معظم رهبری فرمودند آنچه بیشتر هزینه دارد سازش با دشمنان است نه چالش، دوران گذشته و قبل از انقلاب که دوران سازش بود بفرمایید که چه هدیه ای داشتید چه تاجی به سر شما کردند. الان هم که شاهد عناصر شازش کار در کشورهای مختلف هستیم، با اینها چه می کنند؟

 

آن وقت انها در چهره های مختلف با سر فصل های گوناگون ارزش ها را ضد ارزش و ضد ارزش ها را ارزش نشان می دهند. برای ملتی که در آن دوران ناباور کرده زمین که نصف کرده شرقی آن کمونیست بود و نصف دیگر لیبرال بدتر از او بود و جایی برای مسلمانان نبود. آن روز را به خاطر دارید. آن خشونت کمونیست و سلطه غرب به گونه ای بود که اگر آمریکای آن روز که به اصطلاح ابرقدرت به او می گفتند اگر یک چشم غره به کشوری می زد انها سکته می کردند. در چنین شرایطی امام با جاذبه های شخصی و مبنایی خودش، امام یک عنصر دارای ویژگی های شخصی خودساخته بود و پر جاذبه تر از آن جاذبه های مبنایی امام بود.

 

جاذبه های معنوی و مبنایی امام(ره)، اینها اصول است واز بین رفتی نیست و نه تنها در آن روز بلکه امروز هم همه آنهایی که در دنیا می فهمند مجذوب این جاذبه های امام(ره) هستند. این که بیگانه ها سعی می کنند مردم را از شعور بازدارند و به بازی وادارند و به موهومات وارد کنند برای این است که مردم مبانی امام(ره) و انقلاب را کمتر مطرح کنند؛ اما امام(ره) در جاذبه های شخصی و مبنایی که داشت به معجزه الهی و به کمک آنهایی که سنخصیت داشتند با روحیه امام(ره)

 

در یک شرایط تحول انقلابی که نیازی به بسیاری باز سازی ها دارد، دنیای شرق و غرب به کشور حمله کردند و ۸ سال از دهه ۶۰ با یک چنین یورش نابرابری پیش آمد. روستاها و شهرها را ویران کردند و شخصیت ها و فعالان انقلاب را به جنگ نظامی مشغول کردند و موتور ترور خود را فعال کردند و بالغ بر ۱۷ هزار نفر از نیروهایی که هر کدام بهترین ها بودند را ترور کردند.

 

با توطئه تجزیه طلبی به وسیله عناصر خودفروخته و با تحریمی که در آن دوران فقر و ناتوانی را به همراه داشت، که سیم خاردارش را هم نداشتیم و دانش آن را هم نداشتیم، بعد اینها توانستند بر همه این مشکلات فائق آیند و دشمن را ناکام گذارند؛ بعد یه عده با زبانی صحبت می کنند که دهه ۶۰ فلان. با این حرف ها نمی شود باید از همین ساعت این مجموعه اندیشه ورز تشکیل شود وعناصر آن شناسایی شوند و فرمایشات آقا را پیاده کننده و فصل بندی کنند و تجزیه کنند و دیگر به این بازی ها خاتمه دهند.

 

بدتر از همه دوره ۶۰، مشاهده می کنید که از روزی که جنگ بر ما تحمیل شد قبل از آن دولت موقت آمده بود همان هایی که بعد از آن که باطن شان را بروز دادند پیدا بود که اینها مرتد و بیگانه هستند ، حالا مدیریت کشور بعد از آن بنی صدرآمد باز همین مشکل را داشت، بعدها و بعدها دیگرانی آمدند که هر یک در جای خودش عوض آنکه سیستم و نظام اسلامی که قانون اساسی است را پیاده کند دارای یک سلیقه و سیاست فردی و گروهی بودند. چقدر این انقلاب قوی است که بر همه اینها فائق آمده و امروز در دنیا حرف اول را می زند.

 

اما این نیاز دارد به یک بازیابی، زیرا علل و عوامل و آنچه که به عنوان پارازیت است که مانع می شود از فریاد انقلاب  و نتیجه تا، آن تشکل جامعی که باید باشد و بهره کافی را بشود از آن گرفت وجود خارجی ندارد این باید تحقق پیدا کند. هنوز باورهای بر این است که اگر افرادی چند دانه رای را از هر طریقی که شده بیاورند احساس می کنند پادشاه شدند. پادشاهی ور افتاده است و هنوز کسانی هم که ژن شاه پرستی در آنها است این صحنه را چنان می گردانند که انگار نه انگار انقلاب شده است.

 

از اینجا چه زیبا فهمیده میشود آنچه را که روایات وارده درباره «بداء» آمده است، ظهور امام زمان در برخی از زمان ها قابل تحقق است اما به خاطر بداء به تاخیر می افتد یعنی آن متکی است به بهره برداری از فرصت ممکن در شرایط و زمان خاص که این قضیه حاصل شود، از آن فرصت بهره برداری نمی شود و به یک فرصت دیگری محول می شود و ما این را در زمان خودمان می بینیم.

 

از فرصت ها بهره برداری نمی شود و آنچه که آرمان انقلاب و آرمان واقعی مردم است در آن تاخیر حاصل می شود و این تاخیر صرفا به قصور و تقصیر ما بر می گردد. از این مکتب غنی و انقلاب قوی و رهبری جامع و لازم وکامل و این فرصت ها و انرژی ها بهره برداری نمی شود.

 

امام(ره) آنچه که می فرمود متاسفانه دیگران از آن استفاده می کردند. انرژی جامعه مانند سوپر بنزین است که بدنبال یک جرقه است، این را می شد در فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مشاهده کرد که مردم چه انرژی داشتند، این انرژی در مردم خفته است و بهره برداری نمی شود. چرا؟ چون به صورت هدفمند و طرح، کسی کار نمی کند و برنامه نداریم. دشمنان برای کوچکترین کارهایی که می خواهند انجام دهند طرح و برنامه ریزی و اتاق فکر دارند و کارشناسی شده است اما ما با این انرژی قوی که وجود دارد برنامه ریزی شده کار نمی کنیم.

 

از همین ساعت به فکر تشکیل اتاق فکر باشید و فرمایشات آقا را تجزیه و تحلیل کنید و اینها باید اجرایی شود. حالا از خراسان جنوبی شروع کنید چه مشکل دارد.

 

یک عده این مجموعه نامتناهی را به بازی می گیرند، حاصل آن همه ارزش ها و فداکاری مبانی که از اندیشه و فکر و عمل و روش امام برای همیشه سرمایه است و انرژی های مردمی و می بینیم که یک انتخابات می شود می بینیم که راه می افتند و به صورت غیر قانونی دست می برند و یک بدعت سیئه می گذارند که اگر این ادامه پیدا کند همه چیز از جمله اعتماد و امنیت ارزش های اسلامی و انقلابی به باد می رود. شورای نگهبان گفته که اینها تاثیرگذار در نتیجه نیست اما اگر این بدعت سیئه ادامه پیدا کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

 

مقام معظم رهبری امر فرمودند که اینها باید پیگیری شوند. چطور است که یک عده با همه چیز. با دین خدا، خون شهدا و ارزش های یک جامعه اینها بازی می کنند و با همین بازی گری اگر چنانچه پیروز میدان آراء نشوند کشور را به آتش می کشند و اگر بشوند بالای قبر شهدا رقاصی و هنجارشکنی می کنند، اینها تا کی می خواهد ادامه پیدا کند.

 

آقا امر فرمودند که باید پیگیری شود چون حقوق مردم است. خود مردم هم باید از مسئولان ذی ربط بخواهند که اینها را پیگیری کنند. دیگر بنا نباشد کسانی که برخلاف قانون رفتند و همه حیثیت انقلاب را با تخلف به ننگ کشیدند فردا بخواهد مدیریت جامعه را هم آنها داشته باشند.

 

هنوز با اینکه ۳۸ سال از انقلاب گذشته است به مشکلات درونی خودمان گرفتاریم، دیگر بیش از این اگر در پیاده کردن آرمان های انقلاب که پیاده کردن قانون اساسی است و مسئولان بیش از این کوتاهی کنند، دیگر نظام متهم میشود و به ناکارامدی نظام نوشته می شود در حالی که به نظام ربطی ندارد چراکه نظام یک سیستم است ؛ اما انکه اجرا می کند یک مسئول است، مسئول ممکن است صدها خطا کند به نظام ربطی ندارد.

 

مثل اینکه در مسلمانی خودمان ممکن است صدها خطا بکنیم، این به اسلام ربطی ندارد اما در خارج آبروی اسلام می رود و اینجا هم همینطوری است. وقتی که ما در پیاده کردن آرمان های انقلاب بی تفاوت باشیم آنکه که کوتاهی می کند مسئول است اما آن که آبروی آن می رود نظام است.

 

آقا فرمودند که به امام(ره) به عنوان میراث فرهنگی نگاه نکنید، امام(ره) زنده است امام(ره) مبنا دارد. اینها که مردنی نیست. روح امام(ره) نگران ما است که ما چه می کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *