خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم کنترل روان آب‌ها در استان/ کشاورزی نوین جایگزین روش‌های سنتی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم کنترل روان آب‌ها در استان/ کشاورزی نوین جایگزین روش‌های سنتی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده درست و کنترل روان آب‌های استان، گفت: باید تا جایی که امکان دارد روان آب های روزانه و فصلی را به زیر زمین تزریق کنیم تا آبی که پشت سدها و بندها جمع می‌شود ضایع نشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۴ اردیبهشت) در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان بسیج نظام مهندسی کشاورزی با بیان اینکه امروز دنیا مشکل علم و تجربه ندارد، گفت: علم و تجربه را می توان در کوتاه ترین زمان از دوترین نقاط وارد کرد اما مشکلی عملی کردن این علوم است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی منطقه ای کویری و خشک است که نزولات آسمانی در آن کم است، گفت: باید آب هایی که هرز می رود مهار شود این را همه می دانند و می گویند اما عمل نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آب کم را نباید در محصولات سنتی بکار گرفت، افزود: باید کارشناسی شود و محصولاتی که نیاز به آب کمتر دارد و برای کشاورز سود بیشتری دارند به دست کشاورز برسد.

آیت الله عبادی با تاکید بر استفاده درست و کنترل روان آب‌های استان، گفت: باید تا جایی که امکان دارد روان آب های روزانه و فصلی را به زیر زمین تزریق کنیم تا آبی که پشت سدها و بندها جمع می‌شود ضایع نشود.

وی انرژی خورشید و باد را دو نعمت بزرگ برای استان دانست و خاطرنشان کرد: باید از این نعمت های خدادادی برای تولید برق و صادرات آن استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *