خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: معلمان فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: معلمان فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معلمان باید فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند، گفت: معلم گاهی با یک جمله می تواند انسانی را ۱۸۰ درجه تغییر دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۲ اردیبهشت) در دیدار با رئيس و معاونين دانشگاه فرهنگيان خراسان جنوبي به مناسبت روز معلم اظهار کرد: معلمان مسئولیت بزرگی در جامعه برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه هر انسانی در زندگی خود نباید بیکار باشد در قبال خدمتی که از جامعه می گیرد باید خدمت رسان به جامعه باشد، افزود: اما این خدمت رسانی در یک سطح نیست برخی کارها با جمادات و نباتات و حیوانات است که اگر کارشان را خوب و یا بد عمل کنند نتیجه این می شود که محصول (جماد، نبات و یا حیوان) به حد مطلوبی برسد و یا ضایع شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنانی که بر روی انسان به نحوی دقت و تلاش می کنند نیز دو بخش می شود، گفت: بخشی انواع و اقسام اموری که مربوط به چشم انسان است که در واقع از همان نوع کار بر محور حیوان است چرا که انسان به لحاظ جسمی یک حیوان است و از این جهت مشترکات بسیاری دارد و فاصله خوب و بدعمل کردن در راستای جسم انسان این است که نتیجه مثبت شود یا منفی.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اما قشری که بر روی فکر و اندیشه و عقیده و اخلاق انسان کار می کند اینجا دیگر فاصله خوب و بد این است که در تعبیر قرآن کریم آمده است« وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا…و هـر كـس نفسی را زنـده كـنـد گويا همه مردم را زنده كرده است».

وی بیان داشت: اگر انسانی به لحاظ فکر و اندیشه احیا شود گویا تمام عالم احیا شده اما بالعکس اگر کسی یک انسان را گمراه کند گویا یک عالم را گمراه کرده است و این از آن سود و زیان هایی نیست که بشود از آن چشم پوشی کرد چرا که در سیستم خلقت انسان موجودی است که خداوند در خلقتش به خود تبریک گفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معلم واقعی خداست، افزود: در سیستم تشریحی که خدا فرموده است این انبیاء هستند که تعلیمات الهی را به بندگان الهی می آموزند و تعلیمات انبیاء به وسیله علما و اوصیا و انسان های باایمان وارد جامعه می شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در دنیا دانشمند زیاد است اما چند نفر مانند استاد شهید مطهری داریم؟، گفت: دنیا منتظر معلمانی است که در راستای تعلیم الهی و انبیاء و علمای متعهد و معلمانی همچون مطهری ها باشد.

وی تاکید کرد: شغل معلمی بالاترین کارها است اما به همین دلیل آنچه انجام وظیفه می کنند اجر و ارزش آن نیز سرلوحه تمام اجر و ارزش ها است اما اگر معلمی به مسئولیت خود عمل نکند کارش خطرناک تر از هر کاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر روزی به ارزش های اصیل الهی و انسانی بیاندیشیم خدا ما را تنها نمی گذارد اما متاسفانه اینگونه نیست.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه معلمان باید فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند، بیان داشت: معلم گاهی با یک جمله می تواند انسانی را ۱۸۰ درجه تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *