خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امام حسین (ع) محور عدل مقابل دنیای ظلم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امام حسین (ع) محور عدل مقابل دنیای ظلم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز دنیا را ستم و ظلم فرا گرفته است، گفت: مشاهده می کنید که دنیا به دو جبهه عدالت طلب و ظلم طلب تقسیم شده و امام حسین (علیه السلام) محور عدل و حق در مقابل دنیای ظلم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی  (۹ اردیبهشت) در اجتماع مردم بیرجند به مناسبت جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) اظهار داشت: سوم شعبان روز ورود امام حسین (علیه السلام) به مکه است و ایشان طی هجرت از مدینه در این روز به مکه مکرمه ورود پیدا کردند.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند« إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ؛ حسین، چراغ هدایت و کشتی نجات است»،گفت: این حدیث یک معجزه زنده و قابل ارائه به همه مدعیان است و یک کلام عادی نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی پیامبران و ائمه اطهار (علیهم السلام) مردم را به حق دعوت کردند، افزود: اما معنی حدیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) این است که امام حسین (علیه السلام) در بین تمامی اولیا، اوصیا، پیامبران و ائمه اطهار (علیهم السللم) مانند خورشیدی در جهت حق طلبی می درخشد.
آیت الله عبادی با توجه به اینکه ما بعد از ۱۴۰۰ سال حدیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را می شنویم، ادامه داد: شما هم روایات و درایت را در اختیار دارید و در این ۱۴۰۰ سال امام حسین (علیه السلام) بوده که مردم را جمع و ذخیره کرده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز دنیا را ستم و ظلم فرا گرفته است، تصریح کرد: مشاهده می کنید که دنیا به دو جبهه عدالت طلب و ظلم طلب تقسیم شده است و امام حسین (علیه السلام) محور عدل و حق در مقابل دنیای ظلم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در اربعین حسینی می بینید که یک جبهه حق طلب و عدل طلب با پای پیاده راه می افتند و در مقابل ستمگران بین المللی می ایستند و اتحاد خود را به رخ ستمگران می کشند و در این حماسه بزرگ مسیحی و یهودی عدالت طلب هم شرکت می کنند.
آیت الله عبادی با اشاره به کمونیست ها و شوروی گفت: در سال هایی که کمونیست ها جبهه شرق را گرفته بودند در سیر تبلیغاتی خود تلاش می کردند تا مسلمانان را حذف کنند اما آن ها می گویند که وقتی محرم آغاز می شد و نام امام حسین (علیه السلام) می آمد تمامی نقشه هایمان از بین می رفت و با شکست رو به رو می شدیم.
وی با تاکید بر اینکه انگلیس نصف دنیا را خورده است، ادامه داد: جنایات انگلیس بر تاریخ می درخشد و این روباه پیر حدود ۱۰ میلیون از مردم ایران را با ایجاد قحطی مصنوعی به صورت خاموش به قتل رساند در حالی که ایران آن زمان تنها ۲۰ میلیون جمعیت داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه ۱۷ میلیون از مردم یمن در خطر مرگ قرار دارند، افزود: این جنایت زیر سر آمریکا و انگلیس است و انگلیس با اینکه دستش کوتاه شده است اما هر جا که دستش برسد ستم خواهد کرد.
آیت الله عبادی با بیان اینکه امام راحل شاگرد مکتب امام حسین (علیه السلام) بود، گفت: انقلاب اسلامی در صورتی پیروز شد که تمامی کارشناسان آمریکایی معتقد بودند که عمر اسلام در ایران به پایان رسیده است و امام حسین (علیه السلام) دوباره اسلام را در ایران زنده کرد و این یک معجزه است.

منبع: خبرگزرای شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *