خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: سهل‌انگاری در فعالیت پزشکی قانونی قضاوت قضات را درگیر می‌کند/ رفع مشکلات جاده‌های خراسان جنوبی نیازمند عمل جدی‌ مسؤولان است

آیت‌الله عبادی: سهل‌انگاری در فعالیت پزشکی قانونی قضاوت قضات را درگیر می‌کند/ رفع مشکلات جاده‌های خراسان جنوبی نیازمند عمل جدی‌ مسؤولان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی فت: اگر در تشخیص‌های پزشکی قانونی سهل‌انگاری شود قضاوت قضات نیز درگیر این سهل‌انگاری می‌شود.

به گزراش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با کارکنان پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسؤولیت پزشکی قانونی زوایای مختلف دارد که همه آنها بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: اگر مسؤولیت مهم باشد به طبع خدمتی که انجام می‌پذیرد نیز بسیار مهم است و اگر در این گونه مسؤولیت‌ها سهل‌انگاری شود نیز بعد منفی آن بسیار گسترده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه  مسؤولیت پزشکی به طور ذاتی اهمیت زیادی دارد، افزود: این مسؤولیت به این دلیل دارای اهمیت است زیرا با جان انسان‌ها سر و کار دارد بنابراین اگر در این مسؤولیت اشتباهاتی وجود داشته باشد باید پزشک پاسخ‌گو باشد.

عبادی با اشاره به اهمیت فعالیت پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی علاوه بر اینکه مسؤولیت پزشکی دارد مسؤولیت قضایی نیز داشته و این امر به اهمیت این حرفه می‌افزاید.

وی ادامه داد: قضات بر اساس پرونده‌ها و اطلاعات داخل پرونده‌ها حکم می دهند زیرا هر پرونده زوایای مختلفی دارد که یکی از زوایای آن مربوط به پزشکی قانونی می‌شود بنابراین اگر در تشخیص‌های پزشکی قانونی سهل‌انگاری شود قضاوت قضات نیز درگیر این سهل‌انگاری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مسئله تصادفات و شرایط جاده‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: همه باید در راستای مشکلات جاده‌های استان که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند به مسؤولان ذیربط یادآوری و هشدار دهند.

عبادی ادامه داد: مسؤولان مربوطه باید در راستای رفع مشکلات جاده‌های خراسان جنوبی جدی‌تر عمل کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *