خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی: طلاب سنگرنشینان علم و ایمان هستید

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی: طلاب سنگرنشینان علم و ایمان هستید

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمان سلطه استعمار بسیاری از کتب‌های دینی ما ربوده و نابود شد گفت: طلاب سنگرنشینان علم و ایمان بوده و کار آنها کاری ارزشی و جبهه‌سازی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار با مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: طلاب سنگرنشینان علم و ایمان هستید و بر همه روشن است که بدون علم نمی‌شود هیچ کاری انجام داد.

وی افزود: شرط اول دین‌داری، دین شناسی است و این در حالی است که در یک مقطع حساسی از تاریخ  هستیم که متاسفانه جنگ‌های بین المللی به وسلطه اجانب و استعمارگران بعد از سلطه استبدادهای محلی آسیب‌های زیادی به ستون‌های علمی اسلامی ما زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بخشی از جهت‌سازی فرهنگی دشمنان به مسائل غیرشرعی، مواد مخدر، فحشاء و منکرات و آنچه که نباید می‌شد در زمان سلطه استعمار انجام شد و در آن چراغ خاموش و بی‌خبری فرهنگ مکتوب و ذخایر کتب ارزشمند علمای دین را از ما ربودند و تا توانستند از کشور خارج کردند.

وی اظهار داشت: با تبلیغاتی که بیگانه انجام داد اوراق و کتابهای منحصر به فرد خطی دینی را از بین برد و به حوزه‌ها، علما و فرهنگ جامعه ما آسیب زیادی رساندند  و چه از نظر کمیت و کیفیت ما دچار کاستی عظیمی شدیم که خوشبختانه انقلاب در یک مقطع زمانی خوبی واقع شد و ما را از سلطه استکبار نجات داد.

آیت‌الله عبادی افزود: وقتی کمبودها در داخل و خارج کشور مشاهده می‌شود اگر بخواهیم محاسبه کنیم  به صورت جامع و استاندارد برای هر چند نفر یک روحانی نیاز است که شاید کار آسانی نباشد چون یکی از ویژگی‌های انتقال دین  نسبت به علوم دیگر این است اگر شخص تبحر داشته باشد می‌تواند منتقل کند و فقط تبحر علمی نیاز است اما در موضوع دینی تبحر یک شرط آن است و شرایط دیگر از لحاظ کیفیت، اخلاقی و تعهد التزام نیاز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: شرایط جامعه هم مهم است و کار علمای دین را مشکل می‌کند چون مشکلات زندگی و تهاجم بیرونی انواع فرهنگ بیگانه وجود دارد اما هر چه کار مشکل‌تر باشد اجر و ثواب بیشتر است.

آیت‌الله عبادی افزود: کار حوزه علیمه و علمای دینی کار ارزشی و تولیدی است و ظرافت عمل زیادی می‌خواهد و از نوع لیله القدر و جبهه سازی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *