خانه / پیام ها / پيام نوروزي نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت ‌آ‌غاز سال ۹۶

پيام نوروزي نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت ‌آ‌غاز سال ۹۶

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سيدعليرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت سال ۹۶، پيام نوروزی صادر کرد.متن پيام به شرح زير است؛

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

حلول سال ۹۶ را به مردم ولایتمدار خراسان جنوبی تبریک عرض می‌کنم و پیش از آن میلاد با سعادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها)، روز مادر و کرامت زن را به زن‌های بسیار با شخصیت و عفیف خراسان جنوبی تهینت دارم.

امیدواریم که سالیکه درپیش رو داریم با توفیقات الهی به اهداف و آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب نزدیک بشویم. اما این بر ما وقتی گواراست که دست ستم ستمگران از سر همه مظلومین عالم کوتاه شود.

سال ۹۵ گذشت، مروری داشته باشیم که نه تنها بر سال ۹۵؛ بلکه ۳۸ سال پیش سر می گذاریم با سرمایه‌های بزرگ انقلاب و  شهدای عزیز و رهنموردهای دین و پیشوای دینی. تجربه خوبی است، هر کجا که به اسلام به انقلاب و به وظیفه نزدیک شدیم همانجا سرفراز و پیروز بودیم و هر جا که کم آوردیم نتیجه معکوس گرفتیم.

اما در مورد دعا یک تشریح کوتاه؛ یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال .این دعاست؛ آنچه که شرع مقدس داریم، دعا فقط یک زاویه قضیه است، اینطور نیست که همه توقعاتمان را در دعا خلاصه کنیم. “اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم”.(سوره رعد، آیه۱۱) آن کاریکه ریشه ای است که در این جهان علت و معلول، سبب و مسبب می تواند نقش داشته باشد عمل است؛ دعا آرمان است. آرمان ها را در عمل چگونه پیدا می کنیم.

ما امسال را با محبت، با وحدت شروع می کنیم، اما نباید غافل باشیم که عناصر وحدت ما را از هم می پاشند و دشمنان در کمینند. مسلما راهکار دارد خیلی آسان؛ حتی فازمتری است که اگر ما آنرا درست در نظر بگیریم ایادی تفرقه افکن را خواهیم شناخت؛ بدون اینکه برای ما شبهه ایجاد شود. دو جمله بیشتر نیست و آن اینکه، محور وحدت جامعه انقلابی بیش از ۹۸ درصد مسلمان در پیروی از مقام ولایت، این نقطه وحدت آرمانی است. بخشی دیگر جنبه عملی دارد و او قانون است.

 اگر چناچه ما بر محور قانون قرار بگیریم و بر آرمان های مکتب و انقلاب که مقام ولایت است قرار بگیریم، اختلاف به هیچ نوحی معنی ندارد. از همینجا این فازمتر شروع می شود که اگر کسانی قانون را نادیده می گیرند(چون منشأ اختلاف است) و اگر از حول و محور مقام ولایت سرپیچی می کنند استارت اختلاف است و مستحضریم که سرنوشت ما در این سال انشاالله با هماهنگی همه مردم این کشور عزیز و سرفراز و از جمله مردم ولایتمدار و با ایمان خراسان جنوبی رقم خواهد خورد و آن مسئله انتخابات از شهر و روستا تا ریاست جمهوری و مقام اجرایی کشور است.

این سرنوشت را خدا به دست ما داده است بوسیله دین اش به وسیله اولیااش و خود ما باید رقم بزنیم اینکه ما فقط ناله کنیم و دعا کنیم که قابل قبول نیست ضمن اینکه می گوییم حول حالنا الی احسن الحال در همه آنچه که عرض شد باید در مقام عمل علت ها و سبب ها را ایجاد کنیم و از خدا بخواهیم که به آن نقشی دهد که مثمر باشد هماهنگ کشاورزی که خالصانه بذری را در زمین می کارد و این خداست که اون را می سرزاند. أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ.(سوره الواقعة، آیه ۶۴) بذر پیروزی، بذر وحدت، بذر خوبی، بذر هدایت بریزیم با توکل به خدا دعا کنیم که حول حالنا الی احسن الحال.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *