خانه / متن بیانات / بسیج / بیانات آیت الله عبادی در دیدار با فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران

بیانات آیت الله عبادی در دیدار با فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران

مشروح کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مورخه ۹۵/۰۸/۲۶به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و با سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل قوا؛ و سلام به محضر شما عزیزان و همه ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و عرض تسلیت ایام تعزیه ی اهل بیت در آستانه ی اربعین حسینی.

خیلی خوش آمدید متشکرم از دیدار شما خوشحال شدم و همچنین از گفتار شما استفاده کردم.

همه چیز در این جهان که عالم تضاد شمرده می شود و حفاظ می خواهد، حفاظت می خواهد و در حفاظت اطلاعات حرف اول را می زند؛ خب مسلم است که برای حفاظ کل جامعه ی ما که جان، ومال، و ناموس، حیثیت، اعتقاد، ارزش ها و استقلال، برای حفاظت از آن ها نیروهای مسلح حفاظ آنها هستند، ولی درعین حال خود نیروی مسلح هم حفاظ می خواهد، زیرا کارکنانش کار خودشان را انجام می دهند، حواسشان و فکرشان روی کار خودشان هست.

مسلم عوامل دیگری می خواهند خارج از چارچوبه ی کار آنها بسیاری از مسائل را پیش بینی کنند، و جوانب امر را همواره مدنظر داشته باشند، و از انواع آفت هایی که خود به خود باید منتظرش بود همواره بموقع آگاهی پیدا کنند، که برای حفاظت آگاهی یک شرط لازم است، که البته آگاهی برای همه ی امور در همه ی جای دیگر هم حرف اول را می زند، ولی خب یکی از جاهایی که خیلی مهم است، اینجاست، بدون آگاهی هیچ کاری را نمی شود انجام داد، همچنان که ساختار فکر، و عقیده، و دیانت حفاظ می خواهد، که یک جامعه ی مکتبی یک کشوراسلامی باید در چنین شرایطی تعریف شود.

آن تئوری صهیونیست کهنه کار ضد اسلام را همه شنیدید که در آن جلسات خاص به اصطلاح اتاق فکر علیه مسلمین جهان یک اظهار نظری کرده بود، به این که ما بر مسلمین باید غلبه پیدا کنیم، اما در میان مسلمین جامعه شیعه در یک اوجی قرار دارد که از تیررس ما خارج است، و اوج آن هم وسیله دو بال سبز و سرخ است و این هم حفاظ دارد خب تعبیرش یعنی چه؟ می گوید بال سرخ شیعه، دراین فضا عاشورا است. اندیشه حسینی که در مقابل ظلم باید ایستاد، دشمنان از نام حسین وحشت دارند، زیرا اگر همه را به سازش بکشند به فرض، اما اندیشه حسینی ها را نمی شود به سازش کشید، سازش ذلت است، و شعار حسین هیهات من الذله است.

این که می بینید این همه حساسیت استکبار جهانی حالا امروز به صورت استکبار جهانی و در گذشته ها هم به صورت منطقه ای در تاریخ متوکل عباسی چرا آن کارها را می کرد راه کربلا را بست، و هر کس می رفت دست و پایش را قطع می کرد، و میزد و می کشت، دستور داد این صحرا را شخم بزنند، آب رها کرد، نهر رها کرد، ،آب به آنجا که رسید، بالای هم قرار گرفت، جلو نرفت این را می گویند، حائرحسینی، همان منطقه خاصی است که آب جلو نرفت، بالاخره متوکل مرادش چه بود، خب پیداست آدم های خود سر می خواهند هر کاری که دلشان می خواهند بکنند، هر ظلمی که دلشان می خواهد بکنند، و هیچکس هم حرفی نزند، و بعد توجیح کنند اندیشه آنها هست، همیشه بوده است، و خواهد بود اما اندیشه حسینی بر این ها نمی تابد، و الا اگر به صورت ظاهر باشد، با مرقد یا کسی که حالا در تاریخی از این جهان رفته است، چه کاری دارد این همان بال سرخی است متوکل هم احساس می کند صیونیست هم احساس می کند، آمریکا و داعش هم احساس می کند، مخالفت با حرم که روح شهید خزاعی شاد باد، این برای چه است؟! از اندیشه حسینی ستم گران وحشت دارند، این بال سرخ که این حسینی شدن نه تنها در چهارچوب اهل شیعه است ما حسینی غیر شیعه هم داریم، در همین ایام اربعین می بینید در سیل عظیم شیعیان ابا عبدالله (علیه السلام) از مذاهب و ادیان دیگر هم حتی هستند، اما حسین (علیه السلام) در یک چهار چوب برای تشیع قرار ندارد، مال جهان و انسان است، همان طور که در ایام محرم می بینید از هندو، بت پرست بگیرید تا ارمنی و زرتشتی و… همه حسینی می شوند.

استعمارگر پیر انگلستان وقتی بر جهان سلطه پیدا کرد، که خون ملت ها را می مکید، یکی از آن شبه قاره هند بود، مهاتماگاندی مسلمان نبود، که تا برسد شیعه باشد، اما در عین حال گفت من شبه قاره را از حلق انگلیس در می آورم، و نجات می دهم، چطور؟ با پیروی از سالار شهیدان رهبر آزادگان جهان حسین (علیه السلام) این کار را کرد،  خب این چیزی است که آن صهیونیست در تئوری آن می گوید بال سرخی که شیعه را به اوج می رساند، و از تیرانداز خارج می شود.

بال سبز آن چیست؟ خب بال سبزش انتظار مهدی فرزند حسین (علیه السلام) مسئله انتظار و آماده باش این که جهان در هر شرایطی که قرار بگیرد، اما این اصل به قوت خود باقی است، که بشر باید نجات پیدا کند، بشر باید به آزادی برسد، بشر باید به کمال برسد، بشر باید به نقشه راهی که انبیاء فرمودند برسد، از این دنیای کثیف ظلم و ستم و دروغ نجات پیدا کند، بال سرخ انتظار عدالت است، این انتظار با این قوت که تقریباً همه انبیاء از آن خبر دادند و در اسلام هم شیعه و سنی هم بر این جهت متحد هستند، این یعنی انتظار.

اما ویژگی های اندیشه شیعه جای خود را دارد در عین حال که مشترک اند این انتظار و آن آزادگی ظالم را می ترساند و حساس می کند، هر نقشه‌ای که بتواند برای آن می ریزد آن وقت این با همه تعریفی که حتی از زبان دشمن می شنویم،می گوید خود این حفاظ دارد عامل حفاظت دارد، خب عامل حفاظت آن چیست؟ عامل حفاظت آن ولایت فقیه است، یعنی دین بر اساس علم نه بر اساس جهل و وراثت، دین کارشناسی شده والا اگر دین باشد منهی دانش.

دین منهی دانش چه می شود؟! همین که می بینید یا سر از خرافات در می آورد، یا سر از مسلمان لیبرال در می آورد، یا سر از مسلمان یا نا مسلمان تکفیری دیوانه در می آورد، که شعور ندارد، آنها هیچ ترسی از آن ندارند، خودشان بودجه می دهند و تبلیغات می کنند،  گسترش می دهند که مردم را پابند خرافات یا دین سکولار کنند، و یا هم این ها را به جون هم بیاندازند، آدم های احمق را از این ها سواری بگیرند، گفت حفاظ این عقیده ی مهم این اوج پرواز شعیه بر اساس این است که در سیستم و تفکر شعیه، که از همان سیستم ولایت ائمه ی معصومین و خاندان پیغمبری این است، که باید دین بر اساس دانش باشد، دین عالمانه و عاقلانه، بعد می گویند ما اگر بخواهیم آن چنان که به آن مرغ بلند پرواز تشیع که با دو بال سرخ و سبز در اوج قرار دارد بتوانیم به آن آسیب برسانیم، باید اول حفاظ آن را بزنیم ولایت فقیه را باید بزنیم، ببینید این نقشه راه دشمن است، دیگر از هیچ کاری هم فروگزار نمی کنند، فقط چه کارهایی نکردند، کارهایی که نتوانستند، و الا آنها کاری که بتوانند می کنند.

حالا یک گوشه ی آن وقتی اوباما در سخنرانی او بود در مورد برنامه ی هسته ای بود که این ها همه بهانه و دروغ است گفت اگر ما می توانستیم، همه ی پیچ و مهره های هسته ای را باز می کردیم، خب حرف حسابی است، اگر میتوانستیم این کار را می کردیم، بازهم تلاش خود را می کنند، در حالی که این ها همه مقدمه و بهانه است، البته یک قدم است آن قدم را انجام می دهد، طمع در قدم دوم می کند، آن قدم را انجام می دهد و قدم سوم و چهارم هر قدمی که ما عقب می نشینیم، او یک قدم به جلو می آید.

این که می گوید ما همه ی گزینه ها را روی میز داریم، درست می گوید، واقعیت آن همین است، اما مانع دارد، مانع آن چیست؟ گواهی های درست هوشیاری های بجا همین که شما مسئول آن هستید آن همه حجم تلاشی که روزانه نیروهای مسلح می کنند و مشغول سرگرم کار خود هستند، اگر چنان چه حفاظت نشود، و از آگاهی ها و هوشیاری های کافی و بجا و به موقع بر خوردار نباشد آسیب می بیند، که خب کار هر چه هم مهم تر است مثل تیغ دو دهن می ماند، یعنی بعد مثبت آن از نظر ارزش خیلی بالا است خدایی نکرده اگر تسامل و تسامح و بی توجهی و تقصیری صورت بگیرد به همان نسبت که اصل آن خیلی مهم و ارزشمند است.

کم توجهی به این مسئولیت گناه بزرگی است، چرا چون فتنه های عظیم که هزینه های خیلی سرشار ایجاد می کند می بینید با یک آگاهی به موقع خنثی می شود، مثل جریان سیل می ماند و سد خاکی گاهی یک مشت خاک بریزید یک سد ی را حفظ می کند اما اگر همان مشت خاک را اگر به موقع نریزید هزینه برگرداندن آن کم نیست.

خداوند به همه ی شما قوت دهد شما را سر فراز نگه دارد شما با یک واسطه سربازان وافسران و فرماندهان سپاه حضرت مهدی هستید، قدرتان را می دانید خیلی بیشتر بدانید، امیدواریم که همه مسئولین در هرجا و هر پستی که قرار دارند، توجه داشته باشند که این نعمت بزرگی که خداوند ارزانی داشته است کم نشماریم.

انقلاب از روزی که از میان خواص فقها سر بیرون آورد، که قبلا روایات آن را خبر داده بودند و تا روزی که ایران تحت فشار استکبار جهانی قرار گرفت، و آن همه فدا داد تا بعد از آن این نظام به پا شد، و در پای آن چه خون های پاکی ریخته شد، تا امروز که نفوذ معنوی آن یعنی عشق به این نظام در منطقه دشمن را حساس کرده است، و تا روزی که انشاالله بیداری مردم در منطقه بعد از انواع سختی هایی که می کشند به ثمر برسد.امیدواریم که زمینه سازی باشد برای ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)

والسلام علینا وعلیکم و علی عبادالله الصالحین،صلوات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *