خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: درمان بیماری‌های جسمی و روحی در دست طلاب است

آیت‌الله عبادی: درمان بیماری‌های جسمی و روحی در دست طلاب است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه درمان بیماری‌های جسمی در گرو درمان ناراحتی‌های روحی است، گفت: راه‌حل اصلی در دست طلاب و روحانیت است که مردم را دوباره به اصل وجودی خویش برگردانند.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه علمیه سفیران هدایت اظهار داشت: مفاهیم اخلاقی برای جامعه به طور واضح پایه‌گذاری نشده است.
وی افزود: اینکه می‌گویند اخلاق باید مخاطب‌پسند باشد باور اشتباهی است که در جامعه جا افتاده است و تناسبی با رویکرد انبیای الهی ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: اعتقادات انسان گوشه‌ای از مسائل اخلاقی است زیرا اعتقادات انسان در اخلاق او دخیل است.
آیت‌الله عبادی اضافه کرد: مکارم اخلاقی در برخی ادیان وجود داشته و اجرای آن نیز تحمیلی بوده است.
وی اظهار کرد: مکارم اخلاقی این است که انسان خودش را در سطحی قرار دهد که نوع معاشرت و اخلاق وی مطابق با سبک زندگی اهل بیت(ع) باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اخلاق انسان هر چه کمتر رنگ و بوی زندگی اهل بیت(ع) داشته باشد به خود اهانت کرده است.
آیت‌الله عبادی متذکر شد: انسانی که شخصیت خود را نشناسد از شئون الهی به دور است.
وی بیان داشت: بعثت انبیای الهی(ع) برپایه اخلاق‌مداری بوده است از این‌رو باید اخلاق ما بر این اساس باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اذعان داشت: علما با استفاده از منابع وحی و عقل شناخت‌هایی را کسب کرده‌اند که عامه مردم باید از آن استفاده کنند.
آیت‌الله عبادی با طرح سؤوالی مبنی بر اینکه ما چه مقدار برای بهداشت و درمان وجودی انسان ارزش قائل هستیم، گفت: انسان بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دهد و در زمان بیماری هم به فکر درمان بدن خود هستیم نه درمان بیماری‌های نفسانی که منشا این بیماری‌ها هستند.
وی با بیان اینکه بیماری انسان با عوامل طبیعی شکل نمی‌گیرند و این خود انسان‌ها هستند که این بیماری ها را به وجود می‌آورند، گفت: این انسان‌ها هستند که میکروب‌ها و ویروس‌ها را در جامعه انتشار می‌دهند و موجب کشتار و مرگ‌های غیر طبیعی می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه مرگ‌ومیر انسان‌ها از طریق انتشار ویروس و میکروب‌ها در جامعه به‌طور غیرطبیعی اتفاق می‌افتد که خود انسان سبب این مرگ‌هاست.
آیت‌الله عبادی اضافه کرد: رشد بی‌رویه ویروس و میکروب‌ها در بشر به دلیل عدم رعایت‌ دستورات اخلاقی است که نتیجه آن لجام گسیختگی در جامعه است.
وی بیان داشت: فایده میکروب‌ها را می‌توان در واکسیناسیون مشاهده کرد که موجب تقویت بدن می‌شوند به همین دلیل وجود میکروب‌ها نه تنها در جامعه مضر نیست بلکه مفید هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: به باور برخی افراد اگر میکروب نبود قد انسان به یک متر نمی‌رسید.
آیت‌الله عبادی اظهار داشت: سوراخ شدن لایه ازن کار بشر است که نشان از نبود اندیشه انسانی و الهی در بشر است که علت آن هم اندیشه سرمایه‌داری است.
وی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: شما در جهت خدمت به نوع انسان و جایگاه الهی دنباله روی انبیای الهی(ع) هستید و می‌توانید بیشتر مردم را یاری کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: جایگاه شما مهم‌ترین جایگاه در نوع بشر است زیرا وقتی جامعه بشری از بیماری‌ها و منجلاب بیرون می‌آید که به تعالیم اهل بیت(ع) برگردد.
آیت‌الله عبادی عنوان کرد: بهترین هدیه انسان از منظر پرودگار بیماری است که می‌خواهد با بیماری انسان را هدایت کند.
وی با بیان اینکه منبع بسیاری از مرگ‌های مردم در دق‌مرگ شدن‌ها است، تصریح کرد: برای علاج این درد هیچ فردی جز طلاب و روحانیت نمی‌تواند کاری انجام دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه منابع غنی انبیا(ع) دست شماست که با بهره‌گیری از آن باید بیماری‌های مردم را درمان کنید، تصریح کرد: گام نخست در درمان پیدا کردن انسان در جایگاه خودش است که هر وقت به این موضوع پی بردیم همه کارها خیر می‌شود.
آیت‌الله عبادی گفت: وجود شر در جامعه ریشه در نفس انسان دارد که باید انسان بتواند بر نفس خود غلبه کند

منبع: خبرگزاری فارس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *