خانه / متن بیانات / بیانات آیت الله عبادی در دیدار با جمعی از اعضای بسیج شهرستان بیرجند

بیانات آیت الله عبادی در دیدار با جمعی از اعضای بسیج شهرستان بیرجند

مشروح کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از اعضای بسیج شهرستان بیرجند در مورخه ۹۵/۰۸/۲۹ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و رهبر مسلمین جهان وسلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه ی بسیجیان با عرض تسلیت ایام تعزیه ی اهل بیت علیه السلام،در آستانه ی اربعین حسینی اما تهنیت دارم حضور پررنگ مردم حزب الله و بسیجیان در همایش بزرگ جهانی و در ایام آینده هفته بسیج.

روح امام امت شاد باد، در نقشه راهی که افاده فرمود، اما سوال اینجاست، که آیا این از ناحیه امام خمینی (رحمت الله علیه) یک ابتکار بود؟ یا یک اتباع، نه ابتکار نبود، امام فقیه است و نظرات دین را بیان می کند، نه اینکه از خود چیزی بگوید، ببینید درمیان عموم مردم عنایت دارید از شهری یا روستایی، بیسواد یا باسواد، کوچک یا بزرگ، در خیلی از چیزها احساس مالکیت می کند، یک کودک اگر شما یک توپ به او بدهید او احساس مالکیت کند هرکس بخواهد نسبت به ان توپ تعرض کند جلوی او می ایستد، چرا؟ چون خود را مالک آن میداند و دستی که به سمت توپ بیاید دفاع می کند.

در سنین بالاترهم از آن که خود را مالک کفش و کلاه و منزل خود میداند مالک باغ و گاو و… می داند، مردم احساس مالکیت می کنند که درست هم است، مالک حقیقی خداست ولی از جهت اداره بندگان خدا در تشریع خداوند متعال، این مالکیت را امضاء فرموده است و مالک هستند و سزاوار تر ازهر فردی برای دفاع ازآن مملوک حالا هر چه باشد، دفاع خود مالک است، این احساس دراین موارد همه ی مردم دارند اما واقعا مالکیت فقط همین است، چیز دیگری نیست؟ آیا مردم صاحب یک فرهنگ وعقیده هستند یا نیستند؟ مردم صاحب ناموس خود هستند یا نیستند؟ مردم صاحب استقلال خود هستند یا نیستند و ازاین قبیل . بنابراین این ها مالکیت است منتهی همه حس نمی کنند.

امام (قدس سره) وقتی نقشه بسیج را به عنوان راه کارعنایت فرمود این منحصر به قشر خاصی نیست، این تکلیف و وظیفه دینی هر انسان مسلمانی است که مالک دین و آیین و استقلال و ناموس و شخصیت و کشور خود است،چه کسی میخواهد از آن دفاع کند؟ این وظیفه ی همه است، هیچ قشر خاصی در آن نیست، منتهی به دلیل اینکه قرن ها حکومت ظلم قالب بوده است و چنان مردم را در طول قرن ها کوبیده اند که نه تنها مردم خود را مالک ارزش ها خیلی ها احساس نمی کنند بلکه احساس مالکیت خود را هم نمی کنند؛ می گفت:صلاح مملکت خویش خسروان دانند، یعنی کشور مال یک نفر است؟! مردم هم مال او هستند؟! هرچه او بگویید؟! بر چه ملاک؟! ملاک شرع است یا ملاک عقل یا ملاک دین یا… همان طور که شما الان مشاهده می کنید بعضی ازجاها حالا با اسم نامش را اینطور می برند بعضی جاها در لفافه همین است، مثلا میگوید عربستان سعودی یعنی چه؟یعنی کشور مال این خانواده است؟! یعنی مردم باید نوکر وچاکر باشد؟! یا میگوید اردن هاشمی مال این خانواده است؟! این کشور،مال شاهنشاه است؟! این کشور مال مردم نیست؟!

انقلاب ما اسلام ماست، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، رهبری آن هم با فقیه جامع شرایط عادل، بصیر و شجاع؛ بنابراین این نقشه راه بسیج این ابتکار امام نیست، این فقه امام است؛ این دین مردم است که به مردم می گوید مردم مالک شما هستید. کمااینکه آنچه که کارشناسان امور دینی پیشرفته ترین قانون اساسی را برای ما و به رای مردم ما رقم زدند خب خیلی ها این حرف را نمیفهمند مشکل اینجاست نیست که قرن ها در انزوا بودیم به صورت یک ژن در آمده است آن کسی که به حساب کشور مال او ومردم هم مال او هستند اختیارات دست او است هرچه اوبگوید چه فرمان یزدان چه فرمان شاه درست است یا نه؟ این ،این بوده دیگه در دنیا هم همین است، حالا درلفافه ها به اسم های مختلف حرف صدام همین است و حرف آل سعود و آمریکا، هم اسرائیل هم همین است، تمام برنامه همین است.

نقشه راهی که برای کل جهان اروپا طراحی کرده همین است، یعنی مال همه بشوم منظور همین است، حالا گاهی چون صریح اگر بگویند مشکل ایجاد می شود در لفافه ی دموکراسی می گویند، یا در لفافه ی جمهوری، یا در لفافه های دیگر مطرح می کنند.

اما انقلاب چه کرد؟ انقلاب بر اساس فقه و نظر فقیه عادل آمد این برنامه را عوض کرد، اما این برنامه در قانون عوض شده، هنوزدر جامعه عوض نشده است، تک تک ما مسئول هستیم، آن کسی که به اصطلاح آقا بالا سر و نمیدانم شاهنشاه و امر فلان رو او را پایین آورد، پایین آورد، پایین آورد شما تعبیر می کنید و می گویید دولت خدمتگذار، خدمتگذار یعنی اینکه یک اجرت می دهید روزانه، ماهانه، یا سالانه فرقی نمی کند، یک نفر کارهای شما را انجام می دهد؛ این است دیگر، یک کارگر می گیرید و می گویید این کارهارا انجام بده، انقلاب این کاررا کرد، او تشکیلات آقا منش و اشراف و نمیدونم این ها را پایین آورد، گفت این باید خدمتگذار باشد؛ دلیل آن چیست؟ دلیل آن دین ماست، و مالک مردم هستند.

بنابراین مردم این اعتبارات را می دهند دست کسی که خود مردم تعیین می کنند و بعد بر اساس قانون اساسی که مردم تصویب کردند وبر اساس قانون عادی که نمایندگان مردم تصویب کردند دولت موظف است کارهای مردم را در این کانال انجام بدهد اسم آن می شود دولت خدمتگزار خب، مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که هم ژن شاه پرستی در من و شما است، هم ژن شاهنشاهی در هر کسی که قالباً اینطور نیست.

حالا عام نیست اما هر کسی که ده تا رای از مردم جمع کند خیال میکند پادشاه شده است، امر می دهد سیاست و عقیده مردم را او می خواهد تعیین کند، با این که بابا جان شما هیچ کاره هستید، شما خدمتگزار مردم هستید، اعتبارات مال مردم است، کشور مال مردم است، قانون مال مردم است و باید خدمت کنی، اما این نه باور آنهاست و نه هم براساس ناآگاهی ایده ی ماست و چون نا آگاه هستیم خودمان برای خود پادشاه درست می کنیم خیلی عجیب است.

انقلاب چه کرده است؟! به برکت خون شهدا، اما ما چطور برخورد میکنیم؟! ما هستیم و قانون اساسی، قانون اساسی را مطالعه کرده ایم؟ خیر، میدانیم در آن چه چیزهای است؟ خیر،  پیگیرآن هستیم؟ خیر، بعد شده است، صحنه ها، صحنه های بازی سیاسی، تبلیغات دروغ، حالا به هر نحوه ای شد این نا سپاسی است، ما مالک اینها هستیم، اینطور از پیش ما میبرند اولین کاری که ما باید می کردیم یگ آگاهی عمومی به همه ی مردم می دادیم، در حالی که خودمان هم نمیدانیم چه خبر است؛ چه اتفاقی افتاده است، و بعد هم مقام همه محترم اما چهارچوب قانون، اما قانون باید اجرا شود، کجا قانون اجرا میشود؟!

امام ما را از حالت مملوکیت، رغیت، برده‌گی نجات داد به برکت اسلام و ما را مالک و صاحب کرد اما عرضه اینکه از حریم خود دفاع کنیم را نشان ندادیم. بله، مصلماً انسان های آگاه داریم انسان های مبارز و انسان هایی که از حق دفاع کنند داریم، اگر این ها نبودند که همه چیز رفته بود اما چرا فقط یک عده این فقط مال یک عده نیست این ها مشترکاتی است که همه ملت در آن شریک هستند و مالک آن هستند و همه باید این کار را بکنند.

اینکه اشاره فرمودند من در جلسه گفتم این برنامه را باید به آن شتاب بدهیم، تک تک ایرانی ها باید روح بسیجی داشته باشند، تا هیچکس در ما طمع نکند، اما ما به این ها خیلی رو می دهیم دیگر فرقی نمی کند هر که می خواهد باشد، ما به هرکس رسید رو دادیم تا به جایی که آبرو دادیم، هر که در کار ما دخالت کرد ریش و قیچی به دست او دادیم. و با اینکه نباید چنین می بود در صدراسلام هم چنین حالتی پیش آمد، مردم کوتاه آمدند و امور افتاد به دست بنی امیه و بنی مروان دشمنانی که با خود پیغمبر جنگیدند چرا؟ بی عرضگی.

امروز آن نقشه ی راه امام و شما فرزندان امام و بسیجی که روح امام در آن حلول کرده است به هر حال این از دیدگاه یک عده ای که دنبال استبداد میگردند خیلی تلخ است هرجا بتوانند ضربه میزنند و لقب تند رو و از این حرف ها، افراطی می خوانند، و ازاین کلک ها در می آورند، این وقت از میان به کنار نروید. و این نقشه حتی منحصر به ایران نیست یک نقشه اسلامی است در سیستم اسلامی، و از جهت فرمول تنها راه نجات ملت ها همین است. اما شرط آن کار کردن و شتافتن و بیش از همه بصیرت.

اگر تفکر بسیجی در هسته های مقاومت، سوریه را در نمی یافت، سوریه رفته بود به شکم سعودی؛ اگر تفکر بسیجی عراق را در نمی یافت عراق رفته بود در شکم سعودی؛ اگر تفکر بسیجی یمن را به حرف وا نمیداشت امروز از دفاع مقدس یمن چیزی نمانده بود؛ کمااینکه بقاء فلسطینی ها در سخت ترین شرایط، یازده سال، دوازده سال در محاصره خانه های آنها را خراب کردند نه آب و نه نانی و نه دارویی دارند این چیست؟ این تفکر بسیجی است، حزب الله لبنان که سمبل اندیشه بسیجی است که از فرزند امام آقا سید حسن نصرالله رهبری می شود و مشاهده کنید که چقدر به کام دشمنان تلخ است؛ هر چه بتوانند علیه آنند، بعد اسم آن را می گذارند تروریست. یعنی برای اینکه طرف را از میدان به در کنند از جای تبلیغات افکار عمومی جهان هرکسی از مال و ناموس خود و از کشور خود و استقلال خود دفاع کند بعد که میگوید تروریست؟ آامریکا می گوید او تروریست است، انگلیس و اسرائیل و سعودی ها می گویند او تروریست است، یعنی همین هایی که تروریست ها را به جان و مال مردم می سازند حالا به هر کسی که حالت دفاعی بگیرد حالا به جان خود یا مال خود یا ناموسش می گویند او تروریست است؛ و بقیه آن بستگی دارد، به بی عرضه ها و بی تفاوت هایی که نیامند به میدان و لذاست که دشمن این حرف ها را میزند.

اما اگرمسلمین با این اندیشه در حد گسترده تری باشند دشمن خفه می شود گناه آن هم به گردن انسان های بی تفاوت به اصطلاح مسلمان است.

خداوند به همه ی شما خیر دهد تفکر خود را توسعه دهید و بر تلاش خود بیافزایید به گونه ای که در مقاطع سرنوشت ساز این تفکر شکست نخورد هر چه تلاش کردید میکروب در صد درجه از بین میرود ۹۹ درجه زحمت کشده اید به اینجا رسانده اید؛ اما نتوانستید آن را از بین ببرید هیچ فایده ای ندارد تا حرارت این آب برگردد این مایع برگردد این شیر برگردد تکثیر می شود این میکروب، این هم همان طور است این فرصت ها را محکم بگیرید به طوری که فرصت را از دشمن بگیرید، دشمن در آستین اجازه ندهید که بیش از این بر اندیشه شما بر فرهنگ شما بر اقصاد شما بر استقلال شما طمع کند.

خداوند به همه ی شما خیردهد خدا قوتتان دهد، برای شادی ارواح طیبه شهدا روح پاک امام امت طول عمر پر عزت رهبر فرزانه انقلاب فرمانده کل قوا اجماعاً صلوات بفرستید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *