خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان در برابر خانواده ایثارگران و شهدا فداکاری کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان در برابر خانواده ایثارگران و شهدا فداکاری کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تشکیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران اداری نیست مسئولان با پیگیری مشکل خانواده های شهدا، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان فداکاری و ایثارگری کنند.

آیت الله سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: افرادی که در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند یا دررژیم گذشته به عنوان زندانی سیاسی، در زندان بودند، در پیچ و خم اداری شهید نشدند.
وی گفت: مادری که ساعت ها و سال ها فراق فرزندش را کشید ساعت اداری برای او مهم نیست، لذا مسئولان نباید تنها در ساعات اداری به فکر پیگیری امور خانواده های این قشرها باشند.
آیت الله عبادی بیان کرد: خانواده های ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگان فراموش نشود و در قالب طرح سپاس دیدارهایی با این خانواده ها برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر نمیانده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله عبادی اظهار کرد: خانواد شهدا، ایثارگان و جانبازان باید با مسئولان خود احساس سنخیت کنند و بدانند تنها نیستند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با برگزاری برنامه هایی از قبیل بزرگداشت ، کنگره شهدا، یادواره ها و … همیشه یاد و نام آنها را زنده نگه دارند.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند به تعبیر حضرت امام(ره) در باره مسئولان جامعه اسلامی اشاره کرد که فرمودند، مسئولان باید خود را در شرایطی قرار دهند که ضعیف ترین مردم در آن شرایط هستند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: با ارایه کمک های مالی نمی توان فقرا را غنی کرد اما آرامش فقیر را می توان به گونه ای تامین کرد که احساس کند مسئولان از جنس خودش هستند.
آیت الله عبادی افزود: افراد فقیر با ۲ رنج نداری و با افراد غنی رو به روند، و با احساس شرمندگی، دست و پنجه نرم می کنند نمی توان مردم را غنی کرد اما می توان مساله روانی آنها را جبران کرد.
وی اضافه کرد: شهدا و ایثارگران فداکاری و از خود گذشتگی کردند بنابراین می توان گره زندگی خانواده آنها را گشود اما مساله روانی جبران نمی شود مگر اینکه فکر کنند مسئولان ایثار می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *