خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بانک‌ها باید براساس عدل رفتار کنند/ افرادی که نمی توانند اسلامی عمل کنند مسئولیت نپذیرند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بانک‌ها باید براساس عدل رفتار کنند/ افرادی که نمی توانند اسلامی عمل کنند مسئولیت نپذیرند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان ، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۷ بهمن) در دیدار با مدیران و مسئولان شعب بانک انصار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از انقلاب مرحوم آیت الله رضوانی موظف شدند که سودهای ربوی را به عقود شرعی تبدیل کنند، گفت: نتیجه این کار آن می شد که صاحبان سرمایه و پول از سود تجاری و شرکتی برخوردار شوند و مرتکب گناه نشود که اگرعملا اجرا می شد خدمت بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که صدای مردم را درآورده است، همین عمل نکردن بانک ها با قوانین بانک اسلامی و بدون ربا است، گفت: در این راستا تاکنون شاهد تذکرات و هشدارهای بسیاری از سوی علما و مراجع بزرگ بوده ایم که اگر به این هشدار مراجع توجه نشود؛ به چه باید می خواهیم توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بانک ها و سیستم اداری ما باید براساس عدل و عدالت رفتار کنند، اظهارداشت: هنوز عملا این موارد اجرایی نمی شود و این باعث ضربه زدن به اسلام است.

آیت الله عبادی با اشاره به سخن سید جمال الدین اسدآبادی که گفته بود«مردم دنیا معنی اسلام را نمی توانند بفهمند و مانع آن هم خود مسلمانان هستند»، گفت: اسلام یک نسخه است، مردم دنیا به شرایط مسلمانان نگاه می کنند که کارشان درست است یا نه و از رفتار و کردار مسلمانان اسلام و آنچه مشاهده می کنند، به اسلام رغبت می کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفته ترین قانون اساسی، عادل ترین فقها و اهل بیت(علیه السلام) و سایر موارد بسیار خوب دیگر را داریم، تاکید کرد: باید توجه کنیم که اگر چنانچه ما متعهد می شدیم که به اسلام عملی و اخلاق توجه می کردیم و اسلام را عملا اجرایی می کردیم، دنیا مسلمان شده بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر فردی که می تواند اسلامی عمل کند باید در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بپذیرد و هر کس نمی تواند، نباید مسئولیت قبول کند، چراکه مردم به اسلام بدبین می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *