خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: نذر کتاب ابتکاری جدید در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است

آیت‌الله عبادی: نذر کتاب ابتکاری جدید در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جهاد فرهنگی نذر کتاب ابتکاری جدید و اثربخش در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و هیأت همراه، اظهار داشت: طرح جهاد فرهنگی نذر کتاب ابتکاری نو در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌باشد که ممکن است در مرحله نخست با نواقصی روبه‌رو شود اما در مراحل بعد می‌توان این نواقص را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی در جامعه بسیار مهم است، افزود: استحکام جامعه به مسائل اقتصادی بر می‌گردد چرا که انسان موجودی فرهنگی است که باید فرهنگ کتاب‌خوانی را در کنار اقتصاد جامعه پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اذعان داشت: اقتصاد هر جامعه برخاسته از فرهنگ آن جامعه است که اقتصاد به معنای میانه‌روی در کارها است.

عبادی با اشاره به اینکه انسان موجودی فرهنگی است، گفت: فرهنگ اسلام فرهنگی است که میانه‌روی در امور نیازهای مالی و معنوی را در نظر دارد لذا آنچه که برای انسان لازم است را تهیه می‌کند.

وی تصریح کرد: از آنچه که موجب حرص، بخل و کینه در جامعه می‌شود باید پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی انسان را موجودی فرهنگی دانست و ادامه داد: اقتصاد هر جامعه برخاسته از فرهنگ آن جامعه است که برخی در جهان قارونی پول به عنوان معبود و رسیدن به کمال در نظر می‌گیرند و برای رسیدن به ثروت دست به هر جنایت‌، قتل و کشتاری می‌‌زنند.

عبادی گفت: اقتصاد اسلامی به معنای این است که هر چه برای جامعه مفید و اثربخش است باید بماند و هر آنچه که مضر است باید از درون جامعه حذف شود.

وی تغذیه فرهنگی را در درون جامعه بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: خواندن کتاب به عنوان تغذیه فرهنگی در فکر و روان انسان‌های درون جامعه تأثیر دارد لذا باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در یک برهه زمانی می‌گفتند که هر کتابی به یک بار خواندش می‌ارزد، اضافه کرد: این باور و اعتقاد اشتباهی است،کتاب خوراکی است که باید این خوراک مفید باشد تا منجر به تغذیه فکری جامعه شود.

عبادی شاخصه یک کتاب خوب را داشتن تخصص نویسنده در آن کتاب دانست و ادامه داد: نویسنده باید جنبه‌های تعهدی خود را نسبت به آنچه که می‌نویسد داشته باشد تا سبب ترویج کتاب‌خوانی جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه نویسنده کتاب باید به صورت تضمین شده محتوا را ارائه دهد، گفت: کتاب باید متناسب سن افراد و به صورت تضمین شده ارائه شود تا کتاب به صورت مفید و سنجیده در اختیار عموم قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی طرح ریه سبز را جزو برنامه‌های خوب در پیشگیری از مواد مخدر دانست و اذعان داشت: این طرح جوانان را با مسائل عملی آشنا می‌کند و موجب آگاهی بخشیدن آن‌ها در مسائل جامعه می‌شود و باید این کار به صورت ویژه در جامعه گسترش یابد.

عبادی اضافه کرد: شعر آیینی ابن حسام خوسفی اشعاری کم نظیر است چرا که اشعار وی نشان از دانشمند بودن این شاعر بوده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *