خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: فضای مجازی منجر به طلاق‌های عاطفی در جامعه می‌شود

آیت الله عبادی: فضای مجازی منجر به طلاق‌های عاطفی در جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشق الهی منجر به شکست انسان و طلاق‌های عاطفی نمی‌شود، گفت: عشق‌های مجازی منجر به طلاق‌های عاطفی در جامعه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) بیرجند، وحی را یکی از منابع شناخت انسان دانست و اظهارداشت: انسان را باید از جهت انگیزه و استعداد وجودی بشناسیم زیرا در صحنه میدانی انسان‌هایی به برهان دست می‌یابند که به کمال رسیده باشند.

وی افزود: آرزو، حقیقت انسان را که موجودی نامتناهی است نشان ‌می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آرزوی انسان کلمه لغوی نیست بلکه آیه‌ای است از آیات الهی که انسان را به سیر و سلوک الهی می‌رساند.

آیت الله عبادی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا ما در صدد شناسایی خواسته‌یمان هستیم، گفت: به دلیل اینکه کتاب آفرینش دارای رموز زیادی است و باید انسان از طریق آفرینش خواسته‌های خود را شناسایی و نسبت به آن برنامه‌ریزی کند.

وی اضافه کرد: جهان تکوین همان نشان دادن استعداد انسان است که تحت عنوان یک نقشه راه در اختیار انسان قرار گرفته که بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: شما با نقشه راه که همان تزریق آرزو به جامعه است می‌توانید مردم را به سیر و سلوک الهی برسانید.

آیت الله عبادی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا تا حالا از خود پرسیدیم قیمت‌مان چقدر است، بیان داشت: این نشان از آرزو و آرمان در وجود انسان است که عمل کردن به وظایف فردی در جامعه قیمت هر انسان را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشق الهی منجر به شکست انسان و طلاق‌های عاطفی در جامعه نمی‌شود، گفت: عشق‌های فضای مجازی که عشق‌های دنیوی و زود گذر هستند به سبب اینکه سمت و سوی خدایی ندارند منجر به طلاق‌های عاطفی در جامعه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حب و بغض را اصل دین دانست و اذعان داشت: آرزو و آرمان‌های الهی همراه با حب و بغض انسان است که قیمت هر انسان را حب و بغض تعیین می‌کند.

آیت الله عبادی گفت: داشتن آرزو انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چه کسانی در زمان ظهور امام زمان(عج) مورد تقدیر این امام قرار می‌گیرند، اضافه کرد: کسی که قبل از ظهور آرزو و آرمان خود را در جهت خودسازی حق از باطل بداند جزو یاران آن حضرت خواهد بود.

آیت الله سید علیرضا عبادی با اشاره به خواسته‌های انسان، گفت: خواسته انسان تعریف کردن مسائل نیست بلکه شناخت انسان که همان داشتن آرزو و آرمان‌های الهی است تا بتواند آثارش را برای نجات بشر بکار گیرد.

منبع:خبرگزاری فارس

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *