خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: جانبازان در هشت سال دفاع مقدس بهترین تجارت را کردند

آیت‌الله عبادی: جانبازان در هشت سال دفاع مقدس بهترین تجارت را کردند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینمده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، با اشاره به اینکه شغل روحانیت کار بسیار سخت و ارزنده‌ای است، اظهار داشت: اگر شما یک شخص را هدایت کردید کار بسیار ارزنده‌ای است و این بدان معنا است که یک عالم را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی سوق داده‌اید.

وی در خطاب به طلاب و روحانیون متذکر شد: موضع کار شما احیای انسان است که جزو حکمت‌های خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کار روحانیت از روز نخست آماده شدن در جبهه حق است تا بتوانند انسان‌ها را به سوی خداوند هدایت کنند.

عبادی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون آمادگی لازم را در جهت‌گیری بشر دارند خطاب به طلاب، بیان داشت: باید برای توسعه انسانی و نوع بشر، ظلم شیاطین را از طریق هدایت مردم بردارید و عدل را در جامعه اسلامی پیاده کنید.

وی تصریح کرد: اگر یک فرد فاسد بر جامعه اسلامی مسلط شود این فرد تمام جامعه را به فساد می‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: راه حل کار شما در این است که آفرینش را از جهت صفات انسانیت، صفات کمال، فضیلت، اخلاق، امنیت، صداقت تولید کنید و این کار از ثواب اخروی بالایی برخوردار بوده و باعث تولید حیات انسانی در جامعه می‌شود.

عبادی با طرح این سؤوال مبنی بر اینکه چرا طلاق‌ها در جامعه اسلامی رواج یافته است، اذعان داشت: مسلط شدن جامعه بر انسان علت طلاق‌های عاطفی در جامعه است زیرا زمانی که جامعه بر انسان مسلط شود مسائل روانی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی به وجود می‌آید.

وی با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا کلمه سیاست در جامعه به صورت درست معنا نشده است، اضافه کرد: در جامعه ما کلمه سیاست را از بدترین واژه‌ها و جزو حرص‎ها و طمع‌ها می‌دانند دریغ از اینکه سیاست پیامبران مسأله مهم و به معنای تدبیر درست در جامعه بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جنگ‌ها، قتل‌ها، کشتارهای جمعی را جزو کارهای ناشایست دانست و ادامه داد: این مسائل با نبود ایمان، افکار و سیاست‌های فردی نادرست در جامعه شکل می‌گیرد که با شکست مواجه می‌شود.

عبادی منبع وحی را گام نخست در شناخت انسان‌ها بیان کرد و گفت: انسان را باید از جهت انگیزه و استعداد وجودی بشناسیم چرا‌که در صحنه میدانی انسان‌هایی به برهان دست می‌یابند که به کمال رسیده باشند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت انسانی، استعدادی است که توسط شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: انسان مهمترین گنج پنهان جهان هستی است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *