خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نتیجه گزینش افراد ناکارآمد بعد از چند سال ظاهر می شود/ گزینش ها همسو با آرمان های انقلاب باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نتیجه گزینش افراد ناکارآمد بعد از چند سال ظاهر می شود/ گزینش ها همسو با آرمان های انقلاب باشد

به گزارش روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان  آیت الله سید علیرضا عبادی امروز ( ۱۵ دی) در دیدار با مسئولان هسته های گزینش دستگاههای اجرایی استان اظهار کرد: مسئله گزینش بسیار بااهمیت است؛ یک ساختمان وقتی مطلوب و استاندارد است که مصالح بکار رفته در ساختمان قابل قبول و استاندارد باشد.

وی افزود: اگر مسئله و پروژه ای ناکارآمد باشد خود به خود از بین خواهد رفت و فقط ضرر و زیان عاید آن می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در نظام اسلامی که مدعی است اهداف انبیای الهی را می خواهد دنبال کند و عدالت اجرا شود و آرمان های انقلاب در شعارهای انقلاب وجود دارد و ترسیم آن در قانون اساسی منعکس شده و اسوه آن در چارچوب رهبری نظام برای دوست و دشمن واضح است باید افرادی کارآمد را گزینش کنیم.

آیت الله عبادی خطاب به مسئولان هسته های گزینش بیان کرد: کسانی که چارچوب این امانت بزرگ (نظام اسلامی) را حفظ می کنند شما هستید و کار گزینش در نوع اداری و شخصی خلاصه نمی شود و یا اینکه فکر کنید شر و خیر این کار در چارچوب شخص من است، اینگونه نیست.

به گفته وی در قرآن کریم آمده است «وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى» یعنی (هیچ گناهکاری گناه دیگری را بر دوش نمی کشد) اما با این حال در برخی از آیات دیگر آمده است که (و البته (در روز قیامت) بارهاى گران (گناهان) خود را برمیدارند و نیز بارهاى گرانى علاوه بر بارهاى گران خود (بارهاى كسانى كه گمراهشان كرده‏ اند بدون آنكه از آنها كسر شود) بنابراین این تفاوت ها در ماموریت هاو مسئولیت های افراد ظهور پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در روایات آمده اگر کسی سنّت حسنه یا سنّت سیّئه ای را رواج دهد در ثواب و عقاب عاملین آن شریک است، تصریح کرد: اکر در نظام اسلامی مردم به ادارات مراجعه می کنند و کسی جوابگو آنان نیست و اکرامشان نمی کند حاکی از این است که گزینش نامناسبی صورت گرفته است.

آیت الله عبادی بیان کرد: نتیجه گزینش افراد ناکارآمد بعد از چند سال ظاهر می شود که اداره جمهوری اسلامی شباهتی به اداره جمهوری اسلامی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هسته های گزینش نباید با احساسات افراد نامناسب و ناکارآمد را انتخاب کنند، افزود: اگر هسته های گزینش دستگاههای اجرایی بر اساس ملاک های نظام اسلامی فرد کارآمدی را بکار گیرند در ثواب کارهای او شریک هستند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه کارهای مهم و بااهمیت مانند تیغ دولبه هستند، گفت: اگر مثبت انجام شود نتیجه آن خیر در غیر این صورت نتیجه آن شر است.

آیت الله عبادی ادامه داد: قاعده اصلی حب ذات اینگونه است که تا جایی که ممکن است نسبت به دیگری کنار بیاید اما وقتی می بیند خودش ضایع می شود حاضر نیست خود را بفروشد و گاهی در مسئله گزینش این کار می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید گزینش ها همسو با آرمان های انقلاب و مذهب و مکتب اهل بیت علیه السلام باشد، افزود: اما اگر گزینش ها همراه با ظلم و پارتی بازی و رشوه خواری باشد مسئولان گزینش گناهکار هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *