خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیت واقف به درستی اجرا شود/نباید نسبت به درآمدزایی وقف بی تفاوت باشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیت واقف به درستی اجرا شود/نباید نسبت به درآمدزایی وقف بی تفاوت باشیم

به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان ، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز ( ۱۳ دی) در دیدار با معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: مسئله وقف از بقیه مسائل جدا است چرا که بر مالکیت شخصی واقف، متوقف می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای خارج از آنچه منظور و نیت واقف بوده تصرف عدوانی است، افزود: باید در مسائل وقف بسیار احتیاط کرد و متولیان خاص و عام اوقاف امانت دار وقف هستند باید از جهت اینکه نیت واقف به درستی اجرا شود بسیار دقت و توجه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در قرن اخیر بنا به دخالت بیگانگان و مخصوصاً در دوران ننگین پهلوی بسیاری از موقوفات و رقبات از بین رفت و تشکیلات اوقاف آن دوران برای آباد کردن موقوفات نبود بلکه برای از بین بردن اوقاف بود و تشکیلات مریض بود و تا این مریض دوران نقاهت را در نظام اسلامی طی کند زمان می‌برد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه فرهنگ بیگانه در تشکیلات وقف نفوذ و آسیب های بسیاری وارد کردند، ادامه داد: همچنین در گذشته بسیاری از درآمدهای وقف ضایع می شد.

 

وی به ناکارآمد بودن رقبات وقف اشاره کرد و بیان داشت: باید موقوفات و رقباتی که راکد است باید صاحب درآمد شود بنابراین نباید نسبت به درآمدزایی وقف بی تفاوت باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در برخی از موقوفات در وقفیت آن از نظر مصداق حرف است و عده ای مدعا علیه هستند و این کار مسئله قضایی است ولی به هر صورتی از شواهد و قراین خارجی در اینکه چقدر ادعاها درست است باید بررسی و حل شود.

 

آیت الله عبادی افزود: اگر در امانت وقف مطابق آنچه واقف نیت کرده است عمل شود آثار  باقیه فرهنگی و اجتماعی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *