خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم ارائه برنامه موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی/ پای دفاع از فرهنگ صحیح ایستادگی نکردیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم ارائه برنامه موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی/ پای دفاع از فرهنگ صحیح ایستادگی نکردیم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بخ نقل از  خبرگزاری شبستان ، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز ( ۱۳ دی) در دیدار با مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و جمعی از اعضای کانون بسیج فرهنگیان استان اظهار کرد: بسیج حرکت عمومی است و مبنای اصلی آن حرکت بر مبنای عقیده دینی و ایمانی است.

 

وی با اشاره به اینکه در جامعه  ایجاب می کند صنف، مسئولیت و سلسله مراتب گوناگون باید به وجود آید، افزود: این در عین حالی که برای تقسیم کارها لازم و ضروری است اما پیوند اصلی جامعه نباید به فرموشی سپرده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بسیج مسئولیت‌های عمومی جامعه را به همدیگر پیوند می‌زند، گفت: در حمله نظامی باید حرکت عمومی ایجاد شود تا آفت از تمام جامعه برداشته شود چون وظیفه دینی و شرعی است و این وظیفه دیگر آقا، خانم، گروه و صنف نمی شناسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: حرکت عمومی بسیج به لازمه نیاز عمومی است که در جامعه پیش می‌آید و بسیجیان طی مدت کوتاهی وارد و کاری می‌کنند که دنیا انگشت به دهان می‌برد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه بسیج فرهنگی بسیار مهم و بااهمیت است، ادامه داد: شکست در حوزه های دیگر قابل جبران است اما در مسائل فرهنگی اینگونه نیست چرا که فرهنگ هویت جامعه است.

 

به گفته وی تا جامعه با هویت فرهنگی است می‌تواند از دین، ناموس و اعتقاداتش دفاع کند اما اگر هویتش از دست برود و بی‌تفاوت شد دیگر هویتی ندارد که از آن دفاع کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج در همه جا کارساز و لازم است، گفت: اوجب کار بسیج دفاع از فرهنگ است.

 

آیت الله عبادی خطاب به اعضای بسیج فرهنگیان، بیان کرد: شما مسئولیت بسیار بزرگی دارید که باید به آن توجه داشته باشید و مهم بودن تنها یک سوء ندارد که مغرور به آن شویم بلکه اگر به مسئله مهم اهمیت داد و تلاش کرد و برنامه و طرح داشت مهم می شود اما اگر چنانچه در این پست مهم افراد سستی کنند و اهمیت ندهند این امانت را بیگانگان می‌ربایند.

 

وی تاکید کرد: اگر در صف فرهنگی در مقابل دشمن شکست بخوریم معنایش این است که ارزشمندترین چیز جامعه که فرهنگ و ایمان و عقیده است به غارت می‌رود بنابراین باید طرح و عملیات فرهنگی داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خودسازی و عمل به فرهنگ خویشتن در مقابله با فرهنگ بیگانه بسیار موثر است، گفت: فرهنگ اسلام بسیار غنی است در حالی که بیگانگان به لحاظ فرهنگی چیزی ندارند و رسوا هستند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: دشمن جزء مکر و حیله و کشتار چیزی ندارد و اگر در جهت فرهنگی آسیب ببینیم علامت کم کاری ما است و این چنین چیزی را در صدر اسلام داشتیم و به خاطر برخی ولنگاری‌ها کار به جایی رسید که معاویه و یزدیدها و ولیدها به حکومت جامعه اسلامی رسیدند و ۱۴۰۰ سال تاریخ تغییر کرد و امروز شاهد جنایات گروه های تکفیری و داعش هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در پای دفاع از فرهنگ صحیح ایستادگی نکردیم، افزود: با وجود فرهنگ غنی اسلام و سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیه السلام و قرآن و مراجع بزرگ تشییع اما کم کاری و سستی موجب شده به جامعه اسلامی آسیب برسد و نتوانسته ایم برای ارزش های دینی و مکتب اسلام به درستی تبلیغ کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: حرف برای زدن داریم اما حرف تنها موثر نیست باید طرح کارساز و برنامه موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن داشته باشیم و بسیجیان باید با طرح و مطالعه کارشناسی با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *