خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: لزوم شکل گیری دولت اسلامی در جامعه/ حوزه‌های علمیه باید انقلابی بماند

آیت الله عبادی: لزوم شکل گیری دولت اسلامی در جامعه/ حوزه‌های علمیه باید انقلابی بماند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی بماند و روح و جان دین را پیاده کنند، گفت: انقلابی ماندن یعنی اجرای فرامین خدا و خود را با آن تطبیق بدهیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی شب گذشته (۹دی ماه) در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه سرایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندی قبل فرمودند که حوزه‌های علمیه باید انقلابی بماند، گفت: این پیام دارد برای انسانهای آگاه که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه حکومت دینی و الهی را پیامبران به وجود آوردند و مسئول اجرای آن هم پیامبر است، گفت: آنهایی که بدنبال هوای نفسانی با پیامبران به جنگ برخواستند، چون نتوانستند بر پیامبر پیروز شوند به ناچار آن دین را پذیرفتند و جایگاه را اشغال کردند؛ نتیجه آن این می‌شود که اهداف شرک و کفر خود را به اسم دین انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این افراد‌‌ همان نفوذی‌ها هستند که در دل اسلام به اسم اسلام نفوذ کردند، افزود: این‌ها به اسم دین ضربه‌ای را به اسلام می‌زنند که حتی دشمنان هم نمی‌توانند بزنند.

آیت الله عبادی بیان کرد: مصر بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام را داشت، در همین زمان وقتی که آمریکا به کویت حمله کرد و این کشور را اشغال کرد، حسنی مبارک حدود ۲۰ هزار زن برای سربازان آمریکایی به خلیج فارس فرستاد، هیچ صدایی از جایی بلند نشد.

وی با بیان اینکه اولین مسئله‌ای که حوزه باید در نظر بگیرد و مسئولیت دارد به جامعه ابلاغ کند این است که دین خدا باید در دست امنای به خدا دست به دست شود، گفت: انقلابی ماندن یعنی اینکه فراموش نشود که دین خدا باید به وسیله امنای به خدا دست به دست شود و به جامعه برسند و غیر این طاغوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضت اسلامی در ایران شکل گرفته است و با حمایت مردم نظام اسلامی به پا شده است اما هنوز نتوانستیم دولت اسلامی را به وجود آوریم که عدل را پیاده کند، گفت: باید با رای خودمان دولت اسلامی را انتخاب کنیم تا قانون اسلامی را پیاده کند و این دولت هر سه قوه و حتی شوراهای شهر و روستا را هم شامل می‌شود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید در راستای آنچه را که وحی خدا آمده است حرکت کنند، گفت: نمی‌شود که اسلام باشد و مجری آن فردی طاغوتی و ستمگر باشد.

وی با بیان اینکه دشمن اگر بتواند همه امور ایران را فلج می‌کند، اظهارداشت: دشمنان ۳۷ سال است که هر کاری از دستشان بر‌اید انجام می‌دهد؛ نمی‌توانند وگرنه انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی بماند و روح و جان دین را پیاده کنند، گفت: انقلابی ماندن یعنی اجرای فرامین خدا و خود را تطبیق دادن با فرامین خدا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *