خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: بهترین علم در بین تعداد کثیر رشته‌های دانشگاهی علوم دینی است/ باید طلاب حوزه‌های علمیه سعی کنند تا علم‌زده و عوام‌زده نشوند

آیت‌الله عبادی: بهترین علم در بین تعداد کثیر رشته‌های دانشگاهی علوم دینی است/ باید طلاب حوزه‌های علمیه سعی کنند تا علم‌زده و عوام‌زده نشوند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین علم در بین تعداد کثیر رشته‌های دانشگاهی علوم دینی است، گفت: باید طلاب حوزه‌های علمیه سعی کنند تا علم‌زده و عوام‌زده نشوند و از علم خود به درستی استفاده کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از  خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، اظهار داشت: انسان باید عمر خود را غنیمت بشمرد، زیرا عمر به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انسان باید صرف اعمال ارزشمندی همچون علم‌اندوزی شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: بهترین علم در بین تعداد کثیر رشته‌های دانشگاهی علوم دینی است، زیرا ارزش علوم دیگر نیز در پایه علوم دینی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام علوم در دنیا یا ارزش حیاتی و یا ارزش رفاهی دارند و مسلماً ارزش علوم حیاتی بالاتر از علومی است که صرفاً سبب رفاه عالم می‌شود.

عبادی تأکید کرد: اما علوم دینی از آن جهت اهمیت دارند که سبب می‌شود تا عالم آن به دنبال نام و آوازه نباشد و به سوی کمال حرکت کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: انتخاب رشته‌های تحصیلی در حوزه دین یک مسأله شخصی نیست و فردی که قدم در این راه می‌گذارد باید به دیگران نیز کمک کند و همانند یک غریق‌ نجات انسان‌ها را از رفتن به راه شیطان بازدارد.

وی با بیان اینکه اگر یک انسان را نجات دهید در واقع کل هستی را احیاء کرده‌اید، تأکید کرد: باید طلاب حوزه‌های علمیه سعی کنند تا علم‌زده و عوام‌زده نشوند و از علم خود به درستی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی ادامه داد: علم بهترین ابزار برای رشد بشر است، بدین منظور علم یک فریضه واجب است.

وی افزود: اگر علم‌اندوزی واجب است، به این دلیل بوده که علم‌اندوزی در سیستم تکوینی انسان است و هر انسانی می‌داند که باید برای رشد به علم اندوختن بپردازد.

عبادی بیان داشت: برای انتخاب رشته تحصیلی باید ببینیم که خانواده، جامعه و حکومت ما در چه بخشی نیاز به تربیت انسان‌های تحصیل کرده دارد و وقتی این مهم را فهمیدیم کسب تجربه در آن رشته برای ما واجب می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *