خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: پژوهشگران حوزه دفاعی در جلوگیری از فعالیت مراکز فتنه مثمر ثمر هستند/ خروج پژوهشگران از کشور به دلیل عدم حمایت

آیت الله عبادی: پژوهشگران حوزه دفاعی در جلوگیری از فعالیت مراکز فتنه مثمر ثمر هستند/ خروج پژوهشگران از کشور به دلیل عدم حمایت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی از ولخرجی و نابودی اعتبارات در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اعتبارات کشور در جاهایی که باید، مصرف نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از  خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران حوزه دفاعی خراسان جنوبی، به سخنان رهبر انقلاب اسلامی پیرامون حوزه دفاعی و کسب علم و دانش اشاره کرد و اظهار داشت: تمام فرمایشات ایشان از لحاظ قانونی فتوا و فرمان است.

وی بیان داشت: ما هر چه هستیم و یا هر که هستیم، یا اگر اهل علم، استدلال، دلیل و شرع بوده و در یک سیستم دفاعی هستیم باید فرمایشات ایشان را پذیرا و اطاعت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خطاب به پژوهشگران حوزه دفاعی تأکید کرد: شما باید همیشه پا در رکاب باشید و خود را از لحاظ قوای نظامی مسلح کنید.

اگر انسان‌ها در جامعه آماده و پا در رکاب و دارای قدرت و دانش باشند دشمن سر جای خود میخکوب شده و به جنایات بی‎شمار دست نمی‎زند

عبادی با بیان اینکه خداوند مخلوق خود را از یک مادر بیشتر دوست دارد، بیان داشت: خداوند به کفر و ظلم انسان راضی نیست و آن را دوست ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اساس مکتب الهی بر دوستی استوار است، توضیح داد: دشمن در این میان جنبه عارضی دارد یعنی همانطور که هر چیزی که به سمت هدفی برود اگر مانعی پیش‌روی خویش ببیند آن مانع را برطرف می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برداشتن مانع از سد راه انسان امری طبیعی است، توضیح داد: زمانی که مانعی میان محب و محبوب به وجود آید شخص سعی می‎کند تا آن مانع را از میان بردارد.

عبادی اضافه کرد: خداوند دشمن هیچ کسی نیست، لذا دشمن به دلیل کفری که دارد کافر می‎‌شود نه انسان بودن.

وی با طرح این پرسش که شما چطور می‎خواهید با دشمن دین، انسانیت و تقوا را به معنای دوستی تبیین کنید، ادامه داد: اگر انسان‌ها در جامعه آماده و پا در رکاب و دارای قدرت و دانش باشند دشمن سر جای خود میخکوب شده و به جنایات بی‎شمار دست نمی‎زند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خطاب به پژوهشگران حوزه دفاعی اضافه کرد: کار شما جلوی مراکز فتنه را با آمادگی لازم می‎گیرید.

پژوهشگران حوزه دفاعی با آمادگی لازم در جلوگیری از فعالیت مراکز فتنه مثمر ثمر هستند

عبادی به جنایات صدام و بنی صدر در کشور اشاره کرد و توضیح داد: گناهانی که صدام و حزب بعث در ایران کرد بخش عظیمی از آن مربوط به فرماندهی بنی صدر بود اما اینجا این سؤال پیش می‏‌آید که در آن زمان چه خدمتی به صدام و بعثی‎ها می‏‌دادند که دست به چنین جنایاتی در کشور بزنند؟

وی اعلام کرد: کشتن ظالم، قصاص در قتل و یا جنگ با مهاجم به عنوان دفاع هر چند به خون‌ریزی منجر می‎شود اما در مکتب الهی نوعی دوستی به شمار می‎رود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قصاص به معنای دشمنی نیست، توضیح داد: قصاص به معنای دوستی است، زیرا امام(ره) فرمودند؛ «گفتن شعار مرگ بر صدام دعای خیری برای صدام است زیرا اگر صدام بمیرد پرونده جنایت‌های وی کمتر می‎شود» و این مطلب نشان دهنده آن است که مرگ بر صدام یعنی دعای خیر برای صدام.

عبادی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه کم و بیش اتفاق می‎افتد که بعضی از افراد در رزمایش‎ها، مانورها و مسابقات فردی دچار حادثه شده و یا به شهادت می‎رسد با توجه به اینکه این اتفاقات در جنگ با دشمن نبوده است آیا شخص شهید محسوب می‌شود یا خیر؟، ادامه داد: شخصی که در این راه به شهادت برسد مقامش بالاتر از شهیدی است که در جبهه به شهادت می‎رسد.

وی دلیل اثبات این امر را آیات قرآن، تحلیل عقلی و نقلی بیان کرد و اضافه کرد: همچنین بنا بر دلایل عقلی و نقلی پژوهشگران و محققان نیز درجه بالاتری از این افراد دارند، زیرا وقتی در جبهه نبرد می‎کند با دست خالی که نمی‎تواند دفاعی انجام دهد و باید دستش پر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: دنیای امروز دنیای مسابقه علم، تکنیک و صنعت است اما کاش علم به دست نااهلان، ستمگران و سرمایه‌داران نمی‌افتاد تا علم به نحو مطلق به نفع اسلام استفاده می‎شد.

عبادی با بیان اینکه متأسفانه در دنیای کنونی علم در دست نااهلان قرار گرفته است، افزود: صنعت سرنوشت اصلی جوامع را رقم می‎زند که از نظر فنی بوده و علم ما هم در آن است اما از لحاظ فکری و عقیدتی ساقط می‎ماند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اهل تکنیک و جنگ هستند، بیان داشت: باید آنقدر آماده باشیم تا در فکر دشمن انجام جنایت خطور نکند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: دشمنان اهل زور هستند لذا با تکنیک و صنعت می‎جنگند و تنها کسانی می‎توانند در عرصه بمانند که دارای زور بیشتری باشند.

عبادی ادامه داد: دشمنان اهل بازی هستند و دنیا را به بازی می‎گیرند به طوری که بازی‎‌ها از مسائل اصلی آنها می‎شود و متأسفانه در استان نیز این موضوع مشاهده می‎شود.

وی به مسأله پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه در این زمینه شکایات متعددی وجود دارد و افرادی که به امر تحقیق و پژوهش روی آوردند، زمانی که به مسؤولین ذی‌ربط مراجعه می‎کنند، مسؤولین آنها را معطل کرده و کار آنها را به هفته‎های بعدی موکول می‎کنند.

اعتبارات کشور در جاهایی که باید مصرف شود، صورت نمی‎گیرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دواندن و طولانی کردن کار پژوهشگران سبب دلسردی آنها می‎شود، ادامه داد: همین امر سبب می‎شود که پژوهشگر طرح پیشنهادی خود را به خارج از کشور ببرد، زیرا در کشور مورد حمایت قرار نمی‎گیرد و اجازه کار را به وی نمی‎دهند.

عبادی از ولخرجی و نابودی اعتبارات انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اعتبارات در جاهایی که باید مصرف شود صورت نمی‎گیرد.

وی خطاب به پژوهشگران خاطرنشان کرد: تنها راه ماندن شما در این راه این است که زمان را درک کنید و اگر می‎خواهید برای میهن و مردم باقی بمانید خود را چنین دنیایی مجهز کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *