خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اختلاس و بی‌اعتمادی ناشی از فاصله گرفتن از درس حسینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اختلاس و بی‌اعتمادی ناشی از فاصله گرفتن از درس حسینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امام حسین(ع) به‌عنوان سمبل و الگوی عدل در دنیا شناخته شده است و آسیب‌های فرهنگی، سلب اعتماد، انواع و اقسام اختلاس و فروپاشی بنیان خانواده به‌خاطر نبودن عدل و نقطه مقابل قیام امام حسین(ع) است.

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی امشب در مراسم عزاداری اربعین حسینی در مجتمع ابن‌حسام ضمن بیان جایگاه والای انسان‌های امروزی نسبت به انسان‌های زمان پیامبر اظهار داشت: شما امتیاز بالاتری دارید زیرا شما هم حدیث را با واسطه شنیده‌اید و هم از تحولات ۱۴۰۰ ساله جریانات مذهبی آگاهی دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: راه امام حسین(ع) مانند چراغی است که مسیر رسیدن به عدالت‌خواهی را، روشن می‌کند.

عبادی گفت: در کجای دنیا برای یک جریان مذهبی حدود ۲۰ میلیون انسان بابت اعتقاد خود به فرد یا جریانی خاص در هوای نامساعد، پای پیاده حتی با ویلچیر و عصا، کیلومترها راهپیمایی می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز که عصر ارتباطات است اگر این‌طور اتفاقی در گوشه‌ای از دنیا بیفتد حتما به گوش مردم می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که امروز برای ستمگران بین‌الملل وحشت‌زا است، حرکت و توجه مردم، در پشتیبانی از عدل است.

وی افزود: بشریت فردی را در جهت عدل برگزیده و او حسین(ع) است که نه‌تنها شیعیان، بلکه پیروان ادیان دیگر از جمله مسیحی، ارمنی، و حتی هندو به حسین(ع) عشق می‌ورزند و در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند.

عبادی بیان داشت: مسیحیان و ارمنی‌ها در ایام محرم مانند شیعیان عزاداری می‌کنند و حتی هندو‌های بت‌‌پرست در ماه محرم، تکیه دارند و زرتشتیان هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به رهبر انقلاب هندوستان اظهار داشت: گاندی گفته بود من برای دفع ظلم از مردم هندوستان، انگلیس استعمارگر را با پیروی از سالار شهیدان، بیرون می‌اندازم.

عبادی افزود: هدف از بعثت انبیا اجرای عدالت است. و عدالت‌خواهی احساسی‌ است که در همه‌جا موج می‌زند و ما باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم عدالت را در جامعه پیاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز دنیا، شامل دو قطب عدل و ظلم است ما باید تکلیف خود را روشن کنیم اگر من طالب عدل نباشم خود‌به‌خود در دسته ظالمان قرار می‌گیرم.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) به‌عنوان سمبل و الگوی عدل در دنیا شناخته شده است و آسیب‌های فرهنگی، سلب اعتماد، انواع و اقسام اختلاس و فروپاشی بنیان خانواده به‌خاطر نبودن عدل و نقطه مقابل قیام امام حسین(ع) است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *