خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دوره‌های بصیرتی نیروی انتظامی بینش اعتقادی کارکنان را ارتقای می‌دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دوره‌های بصیرتی نیروی انتظامی بینش اعتقادی کارکنان را ارتقای می‌دهد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی امشب در دیدار با فرماندهان پاسگاه‌ها و کلانتری‌های شرکت کننده در دوره بصیرتی نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مظهر انجام امر به معروف و نهی از منکر است که بالاترین ثواب را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تمام فعالیت‌های نیروی انتظامی اهمیت بسیار دارد و سبب می‌شود که این شغل یک عبادت محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه کوتاهی و قصور در این شغل بسیار گران تمام خواهد شد بنابر‌این سعی شود هیچگونه کوتاهی صورت نگیرد.

عبادی بیان داشت: آنچه که به‌عنوان دوره‌های بصیرتی عنوان می‌شود بسیار توفیق بزرگی است چراکه تلاش انسان در راستای بصیرت‌افزایی دینی و اعتقادی در محضر اساتید مجرب بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با یک نگاه اجمالی مشخص می‌شود که عالم هدفمند است و هر انسانی باید سعی کند که به این هدف برسد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به حقیقت عالم هستی، انسان باید نسبت به همه چیز علت‌یابی کند به ویژه در خلقت آسمان‌ها و زمین و از همه مهم‌تر در خلقت خودش تا بتواند به هدف اصلی خلقت پی ببرد.

عبادی افزود: انسان در برخورد به هر مسأله چهار علت را در آن جست و جو می‌کند علت مادی، علت سوری، علت فاعلی و علت غایی که رسیدن به علت غایی رسیدن به هدف اصلی خلقت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: همه اموری که انسان در زمینه‌های تشریفات و تقلیدهای کورکورانه ذهن خود را به آن مشغول می‌کند زائد است و اصل مسأله این است که ما از کجا آمده‌ایم و برای چه خلق شده‌ایم.

وی افزود: حقیقت علم پنج کلمه است اول اینکه بفهمیم از کجا آمده‌ایم و دوم اینکه دلیل آمدن ما به این دنیا چه بوده است و سوم اینکه به کجا خواهیم رفت، چهارم دانستن وظیفه خودمان در نظام هستی و پنجم شناخت آفات انسانی که سبب تخریب اندیشه و عقیده و فطرت و وجدان ما خواهد شد.

عبادی در پایان با اشاره به انقلاب امام خمینی(ره)، افزود: در زمان قبل از انقلاب دشمن هدایت همه امور ما را در دست داشت و حتی به این حد از سلطه نیز راضی نبود و با تصویب قانون کاپیتولاسیون به‌عنوان سند بردگی به هر آنچه خواست رسید و در آن زمان امام کشور را از این ننگ بزرگ نجات داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: انقلاب امام(ره) بسیار کار مهمی بود که اکنون به دست ما سپرده شده و ما باید در نگهداری آن کوتاهی نکنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *