خانه / تاپ خبر / دولت نباید از آسیب‌های حاشیه‌نشینی غافل شود

دولت نباید از آسیب‌های حاشیه‌نشینی غافل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت نباید از آسیبهای حاشیه نشینی غافل شود، گفت: دولت نباید نسبت به مشکلات مردم در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کویری که دچار خشکسالی و کم آبی هستند بی‌تفاوت باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با سرپرست فرمانداری، شهردار و جمعی از مسئولان شهرستان فردوس باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، شهدای دانشجو و هفته استکبار ستیزی اظهار داشت: مشکلاتی که در این دیدار مطرح شد در واقع مشکلات همه کشور است که در این بین برخی مشکلات بیشتر شامل خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه در چند وقت گذشته با هریک از مسئولان شهرستان فردوس دیداری که داشته‌ایم در زمینه تلاش برای رفع مشکلات مردم این منطقه تأکید شد، افزود: مسئولان استانی تا جایی که می‌توانند باید برای رفع مشکلات مردم خراسان جنوبی به ویژه شهرستان‌ها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر مشکلات مردم منطقه و این شهرستان برطرف شود در واقع بخشی از مشکلات کشور برطرف می‌شود و نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت بود زیرا مردم کویری این منطقه از نزولات آسمانی بی بهره هستند.

عبادی افزود: دولت باید به فکر مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و مشکلات آنها باشد زیرا اگر یک روستایی به حاشیه شهرها مهاجرت کند مسائل و مشکلات زیادی به وجود می‌آید مشکلات امنیتی که به نفع هیچ کسی نیست.

وی با بیان اینکه هنگامی که مردم در محل زندگی خود هستند بسیار آسایش و آرامش داشته اما هنگامی که مجبور به حاشیه نشینی می‌شوند  فرهنگ آنها هم دچار آسیب می‌شود، اظهار داشت: شرایط امروز از حیث فرهنگی هم سخت شده و اگر دنیای ارتباطات برای ما دارای خیر و برکت بود اما آسیب‌های زیادی هم دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی با همه خوبی و بدی که دارد اما نمی‌توان آسیب‌های آنرا جدی نگرفت، گفت: باید برای رفع مشکلات مردم گام برداریم و از همه مردم و مسئولان می‌طلبیم تا با هم همکاری لازم را داشته باشند.

عبادی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سفری به شهرستان فردوس خواهیم داشت، افزود: در زمانهای گذشته خود مردم حافظ فرهنگ خود بودند وخود مردم اثرات دینی برایشان مهم بود اما امروز مسائل از جهات مختلف باید پشتیبانی شود.

وی بیان داشت: اگر جایگزینی صنایع سبک در استان خراسان جنوبی پشتیبانی شود از مقدار کاری که مردم از کشاورزی و دام دارند، بیشتر درآمد دارد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *