خانه / سخنرانی / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات جهان اسلام از آموزه های مساجد ضرار علیه خاندان اهل بیت (ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات جهان اسلام از آموزه های مساجد ضرار علیه خاندان اهل بیت (ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز مشکلات جهان اسلام از آموزه هایي مساجد ضرار علیه خاندان اهل بیت علیه السلام است، گفت: مسجد تقوا نمی تواند نسبت به حق و عدل و جنایت و ظلم ستمکاران بی تفاوت باشد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۶ آبان) در مراسم گرامیداشت ۱۹ مهر و اختتامیه طرح آسمانی ها اظهار کرد: محراب محل رزم و سنگر مسجد است و تمام امکانات و مجموعه های خدمت رسان و خدمت گیرنده مسجد در یک نقطه مسجد(محراب) خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه مهم ساختن نقطه محراب است، افزود: محراب از اندیشه پیشوای مسجد الهام می گیرد و اگر این اندیشه آسیب ببیند آن محراب و مستمع و خدمتگزار و خدمت بگیر و حرکت خراب می شود و تاریخ پر از این امر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یعنی از زمان رسول خدا صلی الله علیه و اله محراب پایگاهی برای جنگ با خدا می شود و محراب‌ها در اختیار اندیشه بی امیه، بی مروان و بی عباس و ستمگران قرار می گیرد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ سال از این محراب به امیرالمومنین علیه السلام اهانت می شد تا نمازشان قبول شود، تصریح کرد: امروز مشکلات جهان اسلام از آموزه هایي است که در مساجد ضرار علیه خاندان اهل بیت علیه السلام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: گروهى براى تحقّق بخشیدن به نقشه ‏هاى پلید خود علیه اسلام و مسلمانان از مسجد به عنوان پایگاهی برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام کسانی که توفیق ثبات بر حق و اطاعت خدا به هر نحوی در مسجد تقوا که بر حب اهل بیت علیه السلام است را دارند باید در مقابل ستمگران وظیفه خود را انجام دهند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مسجد تقوا نمی تواند در برابر این همه ظلم و جنایت بی تفاوت باشد، تصریح کرد: باید کفر به طاغوت و ایمان به خداوند داشته باشیم و از حق حمایت شود و شعارمان بر عدل باشد.

وی خطاب به ارکان مساجد، بیان کرد: امروز تصدی مساجد تقوا با شما است و مسجدی که بی تفاوت باشد و پیش نماز و جماعتی که نسبت به حق و عدل و جنایت و ظلم ستمکاران بی تفاوت است، مسجد بی جان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسجد بر صورت آدم ساخته شده و تمام ارزش آن را باید در اندیشه انسان خلاصه کرد، یادآور شد: برای دفاع از ستمديدگان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی می فرماید«هر كسى فرياد و استغاثه انسانى را بشنود كه مسلمانان را به يارى وكمك مى طلبد و به يارى او نرود، مسلمان نيست».

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مرکزیت محراب که از اندیشه ناب انسان با ایمان سرچشمه می گیرد و آن پیام عدل به معنای عام است، افزود: خداوند میلاد حضرت علی علیه السلام را در کعبه (کعبه مرکز همه مساجد دنیا) قرار داده تا مشخص کند قبله این خانه امام علی علیه السلام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *