خانه / تاپ خبر / کتابت قرآن کریم یک کار ماندگار الهی است/مقام معظم رهبری، در هر هنری حرف اول را می زنند

کتابت قرآن کریم یک کار ماندگار الهی است/مقام معظم رهبری، در هر هنری حرف اول را می زنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با هنرمند ذبیح الله اوحدی هنرمند خوشنویس و کاتب برجسته قرآن کریم گفت: برای اینکه قرآن در جان برود هم شرایط ظاهری و هم باطنی می طلبد.

به گزارش خبرنگار دانشجو پرس، آیت الله سید علیرضا عبادی عصر امروز (۲۹ مهر) در دیدار با هنرمند ذبیح الله اوحدی هنرمند خوشنویس و کاتب برجسته قرآن کریم گفت: برای اینکه قرآن در جان برود هم شرایط ظاهری و هم باطنی می طلبد.

 

وی با اشاره به اینکه حقیقت قرآن از نوع مفاهیم است، اظهار داشت: انتقال مفاهیم ساز و کار خودش را دارد که بر اساس علم، تقوا و عرفان مفاهیم از دل بر می خیزد و بر دل می نشیند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه تبعات جامعه از نظر سطح فکری و علمی یکسان نیستند، افزود: ساز و کارهای ظاهری مقدمه ساز خوبی در بعضی اوقات می تواند موثر باشند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه همه افراد زمینه ای برای فراگیری علم و کلام و فقه ندارند، تصریح کرد: یک ساز و کارهایی برای فراگیری علم و کلام و مفاهیم لازم است.

 

وی به هنر زیبای کتابت قرآن کریم توسط دکتر اوحدی اشاره کرد و گفت: این کتاب با رسم الخط درشت و تلفیقی از دو رسم الخط برای بسیاری از افراد مفید خواهد بود یک کار ماندگار الهی انجام داده اید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر امام راحل انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز امروز در هر هنری حرف اول را می زنند و این کتاب بر روی دیگر هنرمندان تاثیرگذار خواهد بود.

 

آیت الله عبادی با توجه به اینکه متاسفانه گاهی هنر معامله و تحریف می شود، اظهار داشت: علم شامل انتقال به افراد و مکتوب است و شما هنر را برای هدف الهی به کار بردید.

 

حسن خسروی رئیس بنیاد برکت خراسان جنوبی در این دیدار اظهار داشت: کتابت قرآن کریم به صورت خاص و منحصر به فرد توسط آقای اوحدی در بزرگترین قطع موجود است و وزنی حدود ۲۲۰ کیلوگرم دارد.

 

وی با بیان اینکه این کتاب به رویت مقام معظم رهبری نیز رسیده است، گفت: مقام معظم رهبری دستور چاپ این قرآن را صادر کردند و بسیار متوجه ایشان قرار گرفت و این کتاب به آستان قدس رضوی هدیه شده است خطی ترکیبی از ۲ نوع خط نستعلیق و عثمان طه دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *