خانه / تاپ خبر / ‎وزير اطلاعات با نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي دیدار و گفتگو کرد

‎وزير اطلاعات با نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي دیدار و گفتگو کرد

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دولت تلاش دارد مسائل را به صورت ریشه ای حل کند، گفت: آنچه امکان پذیر باشد، دولت کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمود علوي  صبح امروز (۲۶ مهر) در ديدار با نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با بيان اينكه بيرجند همواره خواستگاه انسان هاي والا بوده که اصول فقهي و سلوك را حفظ كرده اند، اظهار داشت: حضرتعالي (آيت الله سيد عليرضا عبادي) اسوه اخلاق هستيد و همواره استاد بوديد.

وي با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت الله سيد مهدي عبادي امام جمعه فقيد مشهد، بيان كرد: آيت الله سيد مهدي عبادي مظهر انصاف، فقاهت، روشن بيني و داراي درك صحيح نسبت به مسائلي بود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه خيلي از مسائل ريشه آن امنیتی نبوده و در برخی مسائل دیگر از جمله اجتماعی، اقتصادی و … است، گفت: تأسيس وزارت اطلاعات با اين نگاه بوده كه مسائل امنيتي را با كمترين هزينه؛ حل و پيشگيري حل كند.

وزير اطلاعات با بيان اينكه مسئله آب و سكونت مردم در مناطق مرزي امنيت ساز است، اظهاركرد: مهاجرت مردم از روستاها، باعث مرگ هميشگي روستاها مي شود و برگشت ناپذير است.

وي بيان داشت: يقينا آنچه كه امكان پذير باشد، دولت فروگذار نخواهد كرد.

حجت الاسلام سيد محمدباقر عبادي نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي هم در این دیدار گفت: وجود حجت الاسلام و المسلمين علوي در هيأت دولت مغتنم است.

وي با اشاره به اينكه استان خراسان جنوبي از جهت اقتصادي داراي مشكلاتي است، گفت: آمار بالاي بيكاري، آبرساني به بيش از ٤٧٠ روستان و خالي شدن ١٧٠٠ روستا كه اخيرا در رسانه ها مورد اشاره قرار گرفته از جمله مشكلات استان است.

حجت الاسلام عبادي به تماس اخير مدير دفتر يكي از مسئولان كشوري پيرامون بررسي در خواست هاي بنده اشاره كرد و اظهارداشت: به اين مدير گفتم كه كار از زيربنا گذشته است و مردم برخي روستاها فقط درخواست يك ليوان آب دارند.

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس با بيان اينكه بحث انتقال آب به خراسان جنوبي تاكنون جدي گرفته نشده است، بيان كرد: در اين استان بايد آبخوان داري و پروژه هاي مربوط به آبخيزداري به سرعت حمايت و اجرايي شود تا قطره اي آب به هدر نرود.

وي در پايان با تأكيد بر اينكه اگر به مشكلات استان توجه ويژه اي نشود، در آينده دچار مشكل امنيتي خواهيم شد، گفت: وزير اطلاعات را به عنوان وزير مدافع استان خراسان جنوبي مي شناسيم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *