خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: صبر و استقامت آزادگان آبروی اسلام را حفظ کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: صبر و استقامت آزادگان آبروی اسلام را حفظ کرد

آیت الله  سید علیرضا عبادی روز سه شنبه به مناسبت ۲۶ مرداد، آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در جمع آزادگان شهرستان بیرجند، افزود: آزادگان بنده خداوند بودند و هیچ وقت بنده هوای نفسانی نشدند.
وی ادامه داد: بر کلمه « بند » دو تعریف وارد است در تعریف اول، بندی است که انسان در پرستش پروردگار خود را مسئول می داند و بنده رضای خدا می شود و در درجه دوم بندی که با قرار گرفتن انسان در هوای نفس بنده شهوت، پول و دنیا پرستی، قدرت، جاه و مقام می شود.
آیت الله عبادی  اظهار کرد: در میان موجودات زمینی فقط انسان ناگزیر است در بند باشد یا بنده خدا، و یا بنده هوای نفس ولی در سایر موجودات برای مثال یک کبوتر یا در بند یا آزاد است.
به گفته وی آزادی برای انسان ها موقعی معنی پیدا می کند که برای مثال انسانی که از هواهای نفسانی دوری جسته فردی آزاد از شهوت، پول پرستی و مقام است ولی در مقابل خود را بنده خداوند منان می داند و بنده خدا بودن زیباترین آزادی ها را به انسان می بخشد و آن هم دوری از بدی هاست.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین عبادی، تصریح کرد: آزادگان هم همواره بنده رضای خدا بودند و شکنجه، گرسنگی و تهدیدها را متحمل شدند اما خدشه ای در بندگی آنها نسبت به رضای خداوند وارد نشد زیرا آنها خود را آزاد از دنیا می دانستند.
وی افزود: خبر شهادت برای خانواده های شهدا خیلی سخت و دردناک بود اما به مرور زمان این مصیبت را در دل به یادگار می گذاشتند اما مصیبتی که هر روز برای خانواده مفقودین و گمنامان بود به هیچ زبانی قابل توصیف نیست و نخواهد بود.
به گفته وی رحمت خداوند به غیر از جهاد گران، شهدا، ایثارگران و آزادگان شامل خانواده های آنها هم خواهد شد زیرا آنها درد سختی ها را شاید بیشتر متحمل شده اند و این وعده پروردگار است.
آیت الله عبادی  در ادامه توفیق خدمت صادقانه به حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس را از پروردگار یکتا خواستار شد و گفت:خداوند این توفیق را به همه عنایت فرماید، تا در انجام وظیفه ای که بر گردنمان است کوتاهی نشود.
در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال ها اسارت در زندان های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده های خود بازگشتند.
خراسان جنوبی ۲۱۲ آزاده دارد که از این تعداد ۱۲۱ نفر مربوط به شهرستان بیرجند هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *