خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : توحید حقیقی انسان را به رشد و کمال می رساند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : توحید حقیقی انسان را به رشد و کمال می رساند

آیت الله سید علیرضا عبادی روز یکشنبه به مناسبت میلاد امام رضا (ع ) در جمع بازاریان و خدام حرم رضوی در مسجد الرسول بیرجند ، افزود: حقیقت توحید همه مسائل را حل می کند و هر جایی که مشکلی پیش آید، بدانید زیربنای توحیدی اش متزلزل شده است.
وی ادامه داد: توحید را فقط به معنای کلمه آن نباید درک کنیم بلکه باید حقیقت آن را بفهمیم و در زندگی به کار بریم.
به گفته وی آنچه که در دین اسلام برای مسلمانان کارساز است و در آخرت دست گیرش می شود، ایمان صحیح اوست و اگر در ایمان او شبهه ای باشد ولی نام مسلمانی را به دوش بکشد، منافق است.
وی اظهار کرد: منافق کسی است که در باطن کافر است ولی حضور اسلامی دارد و این افراد از کافر هم بدتر هستند زیرا به جامعه ضرر می رسانند و شرک خفی دارند.
وی عنوان کرد: در مقابل شرک خفی، شرک جلی(واضح و آشکار) قرار گرفته، که این افراد با مسائل مختلفی چون بت پرستی در مقابل توحید و ولایت خدا قرار گرفته اند.
به گفته وی ۱۴ قرن انسان ها از توحید واقعی دور افتاده اند و نتیجه آن هم همین قتل و غارت در بین انسان هاست و تا توحید واقعی و حقیقی درک نشود این رشته به درازا خواهد کشید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: پناه حقیقی انسان، توحید حقیقی است و اگر توحید حقیقی در انسان رشد پیدا بکند او را به یک موحد واقعی تبدیل می کند.
به گفته وی توحید ستون فقرات اسلام است و اگر این ستون سالم نباشد نمی توان ایستادگی کرد و ولایت خداوند یکتا پایه اصلی توحید واقعی است.
وی ادامه داد: ولایت خدا هر انسانی را از ظلمت نجات می دهد و کسی که ولایت خدایی را قبول ندارد هیچ چیز نجات دهنده آنها از ظلمات و تاریکی نخواهد بود و علم و دانش و شهرت به کارشان نخواهد آمد.
آیت اللهعبادی افزود: دو نوع جهاد برای صیانت از توحید در ولایت وجود دارد اولی جهاد ابتدایی اما مشروط که در این جهاد برابر امر پیامبر و امام معصوم صورت می گیرد و در نبود آنها این نوع از جهاد واجب نخواهد بود و جهاد دفاعی در مواقعی که مسلمانان مورد تهاجم دشمن قرار می گیرند وظیفه همگانی است که تحت نظر ولی فقیه از اسلام دفاع کنند.
در این جلسه بازاریان و اقشار مختلف مردم به نیت تیمن و تبرک پرچم سبز گنبد آن امام رئوف را بوسیدند و بر چشم کشیدند.
خادمان حرم امام رضا ( ع ) در روز ۱۷ مرداد ماه وارد خراسان جنوبی شدند و مردم در مناطق مختلف استان میزبان کاروان سفیران امام هشتم بودند.
خادمان حرم رضوی در این سفر با خانواده شهدا و ایثارگران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بیماران در بیمارستان های سطح استان، معلولین و سالمندان، روحانیون و نخبگان و سایر اقشار مردم دیدار کردند.
کاروان خدام امروز یکشنبه بعد از ظهر با همتی خستگی ناپذیر به کانون گرم حریم رضوی می روند و حامل دل نوشته ها و التماس دعای مردم خراسان جنوبی به امام رئوف هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *